پرداخت خسارت به کاربران گوشی‌های نکسوس 6P توسط گوگل و هواوی

قبل از این‌که گوگل در سال 2016 با کمک شرکت‌هایی مثل اچ‌تی‌سی شروع به ساخت گوشی‌های پیکسل کند، گوشی‌های سری نکسوس این غول جستجو توسط شرکت‌هایی مثل هواوی یا ال‌جی تولید می‌شدند. این شرکت‌ها گوگل را در عرضه یک تلفن هوشمند قدرتمند و البته قیمت مناسب یاری کردند. گوشی‌های نکسوس شاید در نگاه اول شما را جذب خود کنند.

برای مثال گوشی نکسوس 6P 2015 در بازبینی‌های اولیه‌ ما کیفیت ساخت خوب، عملکرد سریع و عالی، دوربین باشکوه و بلندگو‌های با‌کیفیتی داشت. این گوشی از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. اما متاسفانه مشکلات موجود در این گوشی، در دراز‌مدت باعث به‌وجود آمدن مسائل بسیار عجیب و اعصاب‌‌خردکن برای کاربران این گوشی شد.

کاربران این گوشی‌ها پس از بروز مشکلات بسیار زیاد در این گوشی، با تنظیم یک شکایت در سال 2017 تقاضای پرداخت خسارت از شرکت گوگل را داشتند.

طبق توافقاتی که بین دو شرکت هواوی و گوگل انجام شد، آن‌ها تصمیم به پرداخت 9.75 میلیون دلار خسارت به کاربران گوشی‌ نکسوس 6P گرفتند. هر یک از مالکین سابق یا فعلی این دستگاه می‌توانند خسارت خود را از گوگل دریافت کنند.

آیا گوگل و هواوی اشتباهات خود را می‌پذیرند؟

درحالی که این دو شرکت پیشنهاد پرداخت خسارت به کاربران گوشی‌های نکسوس 6P را به دادگاه ارایه کرده‌اند، اما گوگل و هواوی هم‌چنان اتهاماتی که توسط یک گروه خاص از کاربران معترض این گوشی به آن‌ها وارد شده است را رد می‌کند. شرکت‌های گوگل و هواوی ضرر نسبتا بزرگی را در این حوزه متحمل شده‌اند، اما آن‌ها برای جلوگیری از خطرات و تبعات محاکمه خود، مبلغ 10 میلیون دلار برای جلب رضایت مشتریان خود کنار گذاشته‌اند. گوگل می‌داند که با محکوم شدنش در دادگاه، تبلیغات بسیاری بدی در بازار از خود به‌جا می‌گذارد.

زمان بسیار زیادی از سال 2015 سپری شده است. حتی اگر هواوی و گوگل در این دادگاه توانایی دفاع و حتی تبرعه خود را داشته باشند، اما هیچ‌وقت نمی‌توانند گذشته را از بین ببرند. این دو شرکت تمامی تمرکز خود را برروی توسعه گوشی‌های پیکسل 4 و پی 30 پرو قرار داده‌اند و این دادگاه، تاثیر بسیار زیادی بر عرضه محصولات این دو شرکت خواهد داشت.

با این‌حال اگر صاحبان نکسوس 6P خسارت‌های خود را دریافت کنند، هیچ وقت فراموش نخواهند کرد که چه بلایی بر سرشان آمده بود. کاربران هیچ‌وقت نمی‌توانند مشکلات عجیب این گوشی مانند Bootloop شدن دستگاه و خاموش‌شدن‌های ناگهانی در هنگام پر‌شدن شارژ گوشی را فراموش کنند.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ و بسیار ترسناک این هندست، ضعف باتری آن بود. باتری این گوشی به‌طور ناگهانی و در زمان‌های نامشخصی باعث خاموش شدن‌ دستگاه می‌شد.

قاضی این پرونده هنوز تصمیم مشترک گوگل و هواوی برای پرداخت خسارت به کاربران این گوشی را تایید یا رد نکرده است. اما گوگل با این ترفند تبلیغاتی، قصد حفظ مشتریان فعلی و اعتبار خود در بازار را دارد.

هر فردی که از تاریخ 29 سپتامبر 2019 این گوشی را خریداری کرده باشد، واجد دریافت مبلغ خسارت می‌شود. البته تعیین میزان خسارت از طرف گوگل تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر گوشی شما مشکل روشن‌نشدن (Bootloop) و ضعف باتری نداشته باشد و یا در سال 2017 نکسوس معیوب را با یک دستگاه پیکسل XL تعویض کرده باشید، فقط 5 یا 10 دلار از گوگل خسارت دریافت خواهید کرد.

شکایت‌های بدون مستند در رابطه با مشکل تخلیه باتری، تا سقف 45 دلار خسارت دریافت می‌کنند. موارد Bootloop شدن دستگاه مبلغی ما‌بین 20 الی 75 دلار خسارت می‌گیرند. اگر مشکل روشن‌نشدن دستگاه و تخلیه ناگهانی باتری با ارایه مدارک همراه باشد، می‌تواند شما را به دریافت مبالغی ما‌بین 150 تا 325 دلار برساند. کسانی که دارای چندین گوشی نکسوس 6P هستند و از مشکلات فوق نیز رنج‌ می‌برند، می‌توانند تا سقف 400 دلار خسارت دریافت کنند.

1 در مورد “پرداخت خسارت به کاربران گوشی‌های نکسوس 6P توسط گوگل و هواوی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH