قطعی سرور‌های فیسبوک منجر به بروز اختلالات شدیدی در سرویس‌های این شرکت شد [بروزرسانی]

سرویس‌های وب‌سایت فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ امروز دچار اختلالات شدیدی شدند. این اختلالات منجر به قطعی هر سه سرویس اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌اپ شد و کاربران هرسه سرویس، عملا هیچ ارتباطی با سرورهای فیسبوک ندارند. علاوه‌بر این موضوع، دامنه Facebook.com نیز به‌طور کلی از دسترس خارج شده است. با توجه به وابسته‌بودن واتس‌اپ و اینستاگرام به سرورهای فیسبوک به‌نظر می‌رسد که اختلالات این دو اپلیکیشن نیز از قطعی فیسبوک منشا می‌گیرد.

کاربران سرویس‌های فیسبوک در سراسر جهان نیز، خبر اختلال سرورهای فیسبوک را در توییتر به اشتراک گذاشتند. این قطعی از حدود ساعت 16 امروز (یکشنبه 25 فروردین 1398) رخ داد. هم‌چنین برخی از مناطق بیشتر از سایر نقاط جهان، تحت‌تاثیر این اختلالات قرار گرفته‌اند.

حدود یک ماه پیش هم فیسبوک با یک قطعی گسترده در سرورهای خود مواجه شد که این موضوع باعث به‌وجود آمدن یک اختلال چند‌ساعته در هرسه پلتفرم این شرکت شد، اما این شرکت ظرف 24 ساعت اقدام به رفع این قطعی کرد. فیسبوک علت قطعی اخیر در سرویس‌های سه‌گانه خود را “تغییر پیکربندی سرور” اعلام کرده بود و بابت مشکل پیش آمده از کاربران خود، عذرخواهی کرد.

در‌حال حاضر این قطعی هم‌چنان ادامه دارد و شرکت فیسبوک نیز ضمن اطلاع از این مشکل، در اکانت توییتر خود، خبر قطعی سرورهای خود را اعلام کرد. این شرکت در‌حال تلاش برای حل این مشکل در اسرع وقت است.

بروزرسانی: هم‌اکنون در ساعت 19 روز یکشنبه، سرورهای فیسبوک به وضعیت عادی بازگشته‌اند و مشکل هر سه سرویس فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام حل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH