بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A40

به‌دنبال بازنگری سامسونگ در هندست‌های سری گلکسی A، ماه گذشته و در کشور هلند این تولیدکننده کره‌ای از اسمارت‌فون میان‌رده جدیدی با نام گلکسی A40 رسما رونمایی کرد. این هندست یکی از اعضای خانواده هفت‌گانه گلکسی A به‌شمار رفته و به‌واقع در میانه این طیف جای می‌گیرد. در ادامه به بررسی این هندست از زوایای مختلف می‌پردازیم:

  • زمان عرضه و قیمت‌گذاری

اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه سامسونگ گلکسی A40 هنوز اعلام نشده است؛ اما احتمالا این هندست در روز 15 مه و با قیمت‌گذاری پایه 19500 روپیه در هندوستان عرضه خواهد شد.

  • طراحی و نمایشگر

گلکسی A40 باریک‌ترین و کوچک‌ترین هندست از سری جدید گلکسی A سامسونگ به‌شمار می‌رود و این موضوع امکان حمل گوشی با آسان‌ترین شکل ممکن را فراهم می‌کند. به لطف ابعاد 144.3 در 69 در 7.9 میلی‌متری گلکسی A40، کاربران برای ساعت‌ها می‌توانند با یک دست و بدون کوچک‌ترین مشکل از هندست خود استفاده نمایند. ابعاد این محصول شباهت فراوانی با پرچم‌دار گلکسی S10e دارد.

گلکسی A40 از طراحی ظاهری براق و نسبتا زیبایی برخوردار بوده و سامسونگ در تولید آن از شیشه و پلاستیک به‌صورت ترکیبی بهره گرفته است. این هندست در 3 مدل رنگی شامل آبی، صورتی و سفید روانه بازار می‌شود.

اسکنر اثرانگشت با امکان دسترسی آسان در مرکز پنل پشتی دستگاه قرار دارد و دکمه پاور همراه با کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا نیز در سمت راست بدنه گوشی به چشم می‌خورند. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و یک اسپیکر منفرد سایر مشخصات گلکسی A40 را تشکیل می‌دهند.

این هندست مجهز به یک نمایشگر سوپر آمولد 5.9 اینچی Infinity-U با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080 در 2340 پیکسل) است که تصاویری رنگارنگ با روشنایی مناسب را به کاربران ارائه می‌دهد. میزان روشنایی نمایشگر برای فضاهای مسقف کافی به‌نظر می‌رسد؛ اما احتمالا در محیط‌های غیرمسقف کفایت نخواهد کرد. احتمالا سامسونگ با توجه به ظرفیت محدود باتری و برای افزایش مدت شارژدهی گوشی محدودیت‌هایی را در زمینه سطح روشنایی نمایشگر اعمال نموده است. ناچ کوچک تعبیه شده در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر از دوربین سلفی گوشی میزبانی می‌کند.

  • دوربین، باتری و مشخصات

گلکسی A40 مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه است. این ماژول از حسگر اصلی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 جهت ایجاد پس‌زمینه‌های مات و تصاویر پرتره جذاب بهره می‌گیرد. بعلاوه دوربین جلویی منفرد با رزولوشن 25 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 جهت ثبت عکس‌های سلفی به‌کار گرفته خواهد شد. این حسگر مشابه نمونه موجود در اسمارت‌فون گلکسی A50 است و بایستی عکس‌های سلفی باکیفیتی را خلق نماید. کار کردن با اپلیکیشن دوربین آسان بوده و کیفیت تصاویر ثبت شده نیز نسبتا رضایت‌بخش است. با این‌حال دوربین گوشی امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

گلکسی A40 به‌همراه تراشه 8 هسته‌ای اگزینوس 7885 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود. کاربران به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی می‌توانند فضای ذخیره‌سازی دستگاه را تا حداکثر 512 گیگابایت ارتقاء دهند. رابط کاربری گوشی، عملکردی بی‌نقص دارد و اپلیکیشن‌ها به‌صورت روان اجرا می‌شوند.

انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 15 واتی تامین می‌شود. چنین ظرفیتی با توجه به اندازه گوشی معقول به‌نظر می‌رسد؛ با این‌حال ظرفیت باتری در مقایسه با سایر گوشی‌های گلکسی A عرضه شده طی سال جاری به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر است. بدین ترتیب کاربران احتمالا در هر روز بارها بایستی نسبت به شارژ گوشی خود اقدام نمایند.

گلکسی A40 با سیستم‌عامل اندروید پای و رابط کاربری One UI در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این اینترفیس جهت تسهیل کاربری گوشی با یک دست طراحی شده و دکمه‌های کنترل تعاملی نیز در نیمه پایینی نمایشگر قرار دارند. گلکسی A40 به لطف استفاده از این رابط کاربری از حالت شبانه و پالت‌های رنگی جدید برای آیکون اپلیکیشن‌ها پشتیبانی خواهد کرد. تمامی این موارد، شمایل بصری دلنشینی را ایجاد می‌کنند.

  • جمع‌بندی

گلکسی A40 اسمارت‌فون میان‌رده مقرون‌به‌صرفه‌ای است که با طراحی براق و جمع‌وجور، نمایشگر بزرگ و باکیفیت، جک صوتی هدفون و سیستم دوربین دوگانه توجه بسیاری از کاربران با محدودیت‌های بودجه‌ای را به خود جلب خواهد کرد. در مقابل کیفیت ساخت پایین‌تر نسبت به سایر رقبا و عملکرد متوسط دوربین از جمله نقاط منفی این محصول به‌شمار می‌روند. این هندست در حد فاصل میان مدل‌های گلکسی A50 و گلکسی A30 جای می‌گیرد و کاربران با صرف کمی هزینه بیش‌تر می‌توانند گوشی‌های پیشرفته‌تری نظیر گلکسی A50 یا گلکسی A70 را خریداری نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH