چگونه از افطار تا سحری در «لنز و ماه» بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها را رایگان تماشا کنیم؟

ایرانسل به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه و کانال جدیدی به نام «لنز و ماه» راه‌اندازی کرده است تا کاربران و علاقه‌مندان فیلم و سریال بتوانند به طور رایگان منتخبی از بهترین، تازه‌ترین و جذاب‌ترین فیلم و سریال‌های ایران و جهان را به صورت رایگان تماشا کنند.

حتی ایرانسل وعده داده اگر از اینترنت این شرکت برای تماشای شبکه «لنز و ماه» استفاده شود؛ هیچ مصرف حجمی برای کاربران نداشته و هزینه اینترنت کاملا رایگان باشد، اما شبکه «لنز و ماه» چیست و چگونه می‌توانیم از آن لذت ببریم؟

اپلیکیشن لنز چیست؟

لنز یک تلویزیون اینترنتی است. اپلیکیشنی که از سوی ایرانسل عرضه شده و کاربران می‌توانند به طور رایگان آن را روی گوشی‌های اندرویدی و iOS خود نصب کنند یا روی کامپیوتر و لپ‌تاپ از نسخه وب اپلیکیشن سود ببرند.

در این اپلیکیشن مجموعه‌ای از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی، برنامه‌های زنده تلویزیونی و شبکه‌های صدا و سیما، پخش مستقیم مسابقات ورزشی، پخش موسیقی، فیلم‌های اسکار و انیمیشن‌های برتر دنیا جمع شده است تا کاربران در هر کجا و هر زمان بتوانند سرگرم شوند و در کنار اعضای خانواده یا دوستان اوقات خوشی رقم بزنند.

اپلیکیشن لنز بخش‌های متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «لنز اسپورت»، «شبکه کودک و دیجیتون»، «شبکه استقلال»، «شبکه پرسپولیس»، «لنز اسپورت پلاس» و «شاپرک» اشاره کرد.

یکی از شبکه‌های راه‌اندازی شده روی تلویزیون اینترنتی و اپلیکیشن لنز، شبکه «لنز و ماه» است. نکته مهم گفتنی، اپلیکیشن لنز تنها به مشترکان اپراتور ایرانسل محدود نیست و هر کاربری حتی از اپراتورهای دیگر می‌تواند این اپلیکیشن را نصب و استفاده کند.

شبکه «لنز و ماه» چیست؟

شرکت ایرانسل به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و با درک نیاز و عادت کاربران و روزه‌داران جوان که غالبا بازه زمانی افطار تا سحر را بیدار مانده و تمایل دارند با تماشای فیلم و سریال سرگرم باشند؛ شبکه «لنز و ماه» را راه‌اندازی کرده است.

در این شبکه زنده تلویزیون اینترنتی، از ساعت ۷:۳۰ عصر تا ۵:۳۰ صبح منتخبی از تازه‌ترین و جذاب‌ترین فیلم و سریال‌هایی که در «لنز» پخش شده‌اند؛ به صورت رایگان پخش می‌شوند.

مشترکان اینترنت ایرانسل این امتیاز را دارند که این شبکه را به طور کاملا رایگان تماشا کنند.

بنابراین؛ از افطار تا سحر می‌توانید پای شبکه «لنز و ماه» بنشینید و پشت سر هم فیلم و سریال تماشا کنید. اپلیکیشن لنز این قابلیت را هم به کاربران می‌دهد اگر یک شب، قسمتی از سریالی را از دست دادند؛ در طول روز به تماشای آن بنشینند. یعنی کاربران هر زمان که اراده کنند؛ می‌توانند برنامه‌های پخش شده در گذشته را دوباره استریم و مشاهده نمایند.

چگونه در شبکه «لنز و ماه» فیلم و سریال تماشا کنیم؟

تماشای شبکه «لنز و ماه» برای همه مردم رایگان است. اگر تمایل دارید روی گوشی موبایل یا تبلت خود فیلم و سریال تماشا کنید؛ اپلیکیشن «لنز» را برای اندروید از گوگل‌پلی یا سایت ایرانسل و برای iOS از اینجا دانلود کنید. اگر می‌خواهید این شبکه را روی کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ تماشا کنید هم باید وارد نسخه وب اپلیکیشن لنز شوید.

پس از نصب اپلیکیشن لنز و شروع استفاده از آن، باید یک ثبت‌نام رایگان انجام دهید. شماره موبایل خود را وارد کرده و منتظر پیامک دریافت رمزعبور باشید. پس از وارد کردن رمزعبور، می‌توانید به بخش‌های مختلف اپلیکیشن لنز دسترسی پیدا کنید.

برای تماشای شبکه «لنز و ماه» از نوار پایین نرم‌افزار (در نسخه وب اپلیکیشن نوار کناری سمت راست نمایشگر) گزینه «برنامه زنده» را انتخاب می‌کنیم.

در بخش «برنامه زنده» می‌توانید انواع شبکه‌ها یا کانال‌های تلویزیونی از جمله کانال‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را مشاهده و با زدن روی آیکون هریک، به تماشا یا گوش دادن آن سرگرم شوید.

اما چون می‌خواهیم تازه‌ترین و جذاب‌ترین فیلم و سریال‌ها را در شبکه «لنز و ماه» تماشا کنیم؛ روی آیکون این شبکه در وسط صفحه ضربه‌ای می‌زنیم:

اگر در زمان افطار تا سحری (بازه زمانی ۷:۳۰ عصر تا ۵:۳۰ صبح) باشید؛ می‌توانید پخش زنده فیلم و سریال این شبکه را تماشا کنید:

برای دسترسی به برنامه زمانی پخش این شبکه و انتخاب یک فیلم و سریال، روی آیکون سه نقطه پایین آیکون شبکه «لنز و ماه» ضربه‌ای بزنید تا فهرست کشویی ظاهر شود:

حالا باید گزینه «مشاهده لیست برنامه‌ها» را انتخاب و بعد در صفحه جدید با اسکرول صفحه، فیلم و سریال مورد علاقه‌تان را انتخاب و با زدن روی کلید Play به تماشا بنشینید:

اپلیکیشن «لنز» ایرانسل آرشیو هفت روزه‌ای از برنامه‌های پخش شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با اینترنت رایگان تماشا کنید

مشترکان اینترنت ایرانسل این شانس را خواهند داشت که شبکه «لنز و ماه» را رایگان تماشا کنند. یعنی چندین ساعت استریم و تماشای ویدیوی زنده بدون کاهش حجم بسته اینترنت.

البته، ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرده است که مشترکان دارای اینترنت هدیه نمی‌توانند شبکه «لنز و ماه» را رایگان تماشا کنند و از حجم اینترنت آن‌ها کاسته می‌شود ولی مشترکانی که بسته اینترنت عادی و روزانه خریداری کردند؛ در ایام ماه مبارک رمضان و بازه افطار تا سحر، این شبکه را رایگان تماشا خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH