راهنمای خرید سرور مجازی و خرید هاست

امروزه با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی در جوامع و روی آوردن مردم به خرید های اینترنتی، ایجاد بستر مناسب جهت رفع نیازهای آنها امری ضروری است. از این رو هرچه بستر سازی و زیرساخت قدرتمندتری نسبت به رقبای خود داشته باشید از سود بیشتری در این بازار بهره خواهید برد. از مهمترین و اساسی ترین زیرساخت ها برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی سرور مجازی و هاست میزبانی است. در این مقاله به بررسی نحوه انتخاب بهترین گزینه ها می پردازیم.

راهنمای خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی ممکن است موضوعی ساده به نظر برسد، با این حال در صورتی برای اولین بار قصد خرید سرور های مجازی را دارید پیشنهاد می کنیم تا ابتدا با خواندن این مقاله با برخی از نکات مهم در انتخاب و خرید سرور مجازی بیشتر آشنا شوید.

نوع مجازی ساز

مجازی ساز سیستمی است که منابع یک سرور اختصاصی را تقسیم بندی می کند به گونه ای که هر کاربر به منابع خود دسترسی دارد. همچنین توسط امکانات آنها، کاربران می توانند سرور مجازی خود را مدیریت کنند. مجازی ساز های VMWare و KVM با توجه به محدودیت های بیشتر در اورسل و اشتراک منابع بین چند سرور، معمولا از کیفیت بالاتری نسبت به سایر مجازی ساز ها برخوردار هستند.

سرعت و کیفیت

سرور های مجازی مانند سرور های اختصاصی دارای منابع سخت افزاری مشخص از پردازنده، رم و فضای ذخیره سازی هستند، طبیعتا با افزایش منابع سرعت و عملکرد سرور نیز بهبود پیدا می کند با این حال بیشتر بودن منابع اختصاص یافته به سرورهای مجازی صرفا به معنای بالاتر بودن کیفیت نیست.

در صورت افزایش تعداد سرور های مجازی ایجاد شده در یک سرور اختصاصی، سرعت ذخیره سازی اطلاعات و عملکرد سرور ها به دلیل محدودیت هارد در سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات با اختلال و کندی همراه خواهد شد، ایجاست که سرعت بالای خواندن و نوشتن در فضای ذخیره سازی اطلاعات و استفاده از درایو های SSD و NVMe  اهمیت پیدا می کند.

امکان ارتقا

در صورت موجود بودن امکان ارتقا سرور های مجازی و کافی نبودن میزان پردازنده، رم یا نیاز به قدرت پردازشی بیشتر می توانید سخت افزار اختصاص داده شده به سرور خود را ارتقا دهید و پشتیبانی از این امکان می تواند در استفاده بلند مدت از یک سرور مفید واقع شود.

 راهنمای خرید هاست

اولین موردی که به هنگام انتخاب هاست باید آن را مشخص کنید نوع سیستم عامل سرور میزبانی است. شاید برایتان سوال شود دانستن سرور میزبانی چه کمکی به من خواهد کرد؟

اگر سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت شما با زبان برنامه‌نویسی php کدنویسی شده باشد باید حتماً از هاست لینوکسی به عنوان میزبان سایت خودتان استفاده کنید. اگر هم سایت شما به صورت اختصاصی با زبان برنامه‌نویسی تحت ویندوز همچون asp و یا aspx  کدزنی شده باشد باید حتماً از هاست ویندوزی استفاده نمایید.

 نوع کنترل پنل

معمولاً اکثر شرکت‌های هاستینگ ایرانی از دو نوع کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل به عنوان کنترل پنل های میزبانی استفاده می‌کنند شما می‌توانید بر اساس نیاز و راحتی کار با آن‌ها یکی را انتخاب نمایید.

تفاوت محسوسی در این کنترل پنل از نظر عملکرد وجود ندارد و تنها فرق آن‌ها در کاربرپسند بودن آن‌هاست، معمولاً بیشتر کاربران تمایل دارند تا از cpanel به عنوان پنل مدیریت سایت خودشان استفاده کنند.

 آپتایم سرویس‌ها

شاید بتوان به جرات گفت مهم‌ترین فاکتور راهنمای خرید هاست بحث آپتایم سرور است. اگر سرور میزبانی شما به هر دلیلی مرتباً قطع شود باید منتظر این باشید که بازدیدکنندگان، مشتریان و حتی رتبه سایت شما با افت شدیدی روبرو شود.

 وب سرور

وب سرور خط مقدم پاسخ‌دهی به درخواست کاربرانی است که از سایت شما بازدید می‌کنند. پرسرعت‌ترین وب سرور میزبانی لایت اسپید است.

نوع هارد

هارد تأثیر بسزایی در سرعت سرور دارد. هاردهای نسل جدید از جمله SSD و NVMe با قابلیت عملکرد بسیار بهتر نسبت به همتایان قدیمی خود از جمله هاردهای SATA سرعت لود سایت شما را در حد چشمگیری افزایش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در خرید سرور مجازی و خرید هاست میزبانی میتوانید از مشاورین وان سرور راهنمایی بگیرید.

وان سرور ارائه دهنده سرور مجازی ، سرور اختصاصی ، هاست ، دامنه ، فروش پیج اینستاگرام ، ربات اینستاگرام

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH