ایسوس ذنفون 6 با دوربین چرخنده و باتری قدرتمند معرفی شد

اسمارتفون جدید ایسوس با نام ذنفون 6 و طراحی مختص کاربران سخت‌پسند معرفی شد. هم‌چنین قیمت 500 یورویی این دستگاه با توجه به افزایش روز‌افزون قیمت هندست‌های هوشمند، مخاطبان بیشتری را جذب این برند تایوانی خواهد کرد.

طراحی ظاهری ذنفون 6 بسیار خاص بوده و عرض این گوشی که 75 میلی‌متر است، آن را به یک هندست خوش‌دست و راحت تبدیل می‌کند. نمایشگر 6.4 اینچی دستگاه نیز فاقد هرگونه سوراخ یا بریدگی است، اما در عوض مکانیزم چرخشی دوربین، قادر به ثبت تصاویر و فیلم‌های کاربر خواهد بود.

این مکانیزم، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه فوق عریض را در جلو و عقب دستگاه جابه‌جا می‌کند. لنز IMX586 این تلفن توسط شرکت سونی تولید شده است.

این دوربین دوگانه قادر به ضبط فیلم‌های 4K با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه است و از یک لرزش‌گیر اپتیکال برای حالت سلفی بهره می‌برد. از مکانیزم جالب این دوربین می‌توان برای ثبت تصاویر پانوراما یا دنبال کردن سوژه‌های متحرک تصویر استفاده کرد. هم‌چنین ایسوس، حالت‌های ثبت تصاویر HDR+ و Night Mode را برای نرم‌افزار این دوربین توسعه داده است. این ویژگی‌ برای ثبت تصاویر بهتر، چندین فریم را ثبت و در آخر ترکیب می‌کند.

برای بررسی بیشتر به صفحه‌نمایش برمی‌گردیم. نمایشگر 6.4 اینچی دستگاه، حدود 92 درصد از سطح جلویی را پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر ذنفون 6 به 600 نیت رسیده و از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. ایسوس به جای استفاده از اسکنر اثر‌انگشت درون نمایشگر، آن را به صورت سنتی در پشت بدنه دستگاه قرار داده است.

در طول سال جاری، ایسوی هیچ تلفنی را با مدل Z معرفی و عرضه نخواهد کرد. تنها Z امسال، ذنفون 6 است که با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 855 روانه بازار خواهد شد. حداکثر رم این اسمارتفون 8 گیگابایت و حداکثر میزان حافظه داخلی آن 256 گیگابایت خواهد بود. علاوه‌بر این موارد، ایسوس از دو اسلات سیم‌کارت و یک اسلات حافظه microSD در تلفن مذکور استفاده کرده تا کاربران مجبور به انتخاب گزینه‌های محدودی نباشند.

ذنفون 6 مجهز به دو آمپلی‌فایر برای تقویت صدای خروجی بوده و موفق به اخذ گواهینامه Hi-Res Audio شده است. هم‌چنین با استفاده از هدفون‌ ZenEar این شرکت و متصل کردن آن به جک 3.5 میلی‌متری، صدای بسیار باکیفیتی را تجربه خواهید کرد. حتی در صورتی که قصد استفاده از هدفون‌های بی‌سیم را داشته باشید، از کیفیت صدای فناوری aptX HD Audio لذت خواهید برد.

پس از رضایت کاربران گوشی‌های سری مکس از باتری این گوشی‌ها، ایسوس تصمیم گرفت تا از یک باتری 5000 میلی‌آمپری در ذنفون استفاده کند. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. کمپانی تایوانی اعلام کرد که این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، زیرا این فناوری برای عمر باتری مضر است.

رابط کاربری ZenUI 6 هم تحولات اساسی داشته و شباهت زیادی به نسخه خالص اندروید پای پیدا کرده است. ایسوس وعده داد که این گوشی، دو نسخه بعدی اندروید (اندروید Q و R) را نیز دریافت می‌کند و تا دوسال آینده پچ‌های امنیتی را برای آن به صورت ماهیانه منتشر خواهد کرد.

شیشه نمایشگر از جنس گوریلا گلس 6 بوده و قسمت میانی دستگاه از آلومینیوم سری 6000 استفاده شده است. گوریلا گلس 6 توانایی مقاومت در برابر چندین سقوط را دارد و دوربین چرخشی نیز در هنگام افتادن گوشی برروی زمین، سریعا به جای اصلی خود باز‌می‌گردد. ایسوس مکانیزم چرخشی این دوربین را صدهزار بار آزمایش کرده است که توانایی ثبت 28 سلفی در روز را به مدت 5 سال خواهد داشت.

ذنفون 6 با همان قیمت ذنفون 5z، یعنی 500 یورو در اروپا به فروش خواهد رسید. این تلفن از 23 مه (2 خرداد) در سایت Asus.com و خرده‌ فروشی‌های مختلف به فروش خواهد رسید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH