آسیب‌پذیر روتر لینکسیس

خطر امنیتی جدی برای روترهای یک برند خاص؛ مراقب اطلاعات‌تان باشید!

بیش از بیست‌هزار روتر شرکت لینکسیس در معرض آسیب‌پذیری جدی قرار دارند. روترهای ما، بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنیم دارای داده‌ها و اطلاعات مختلفی هستند. برخی از اطلاعات موجود در روترها به دلیل وضع قوانین حریم شخصی کاربران، قابل اشتراک‌گذاری نیستند. اما به نظر می‌رسد که شرکت لینکسیس اشتباه بزرگ و خطرناکی را انجام داده است.

یکی از متخصصان امنیت شبکه با نام Troy Marsch اعلام کرد که بیش از 33 مدل از روترهای شرکت لینکسیس درمعرض آسیب‌پذیری امنیتی قرار دارند. این آسیب‌پذیری موجب به خطر افتادن مشخصات دستگاه‌ها مانند نام، مک‌ آدرس‌ آن‌ها و سایر اطلاعات شده و آن‌ها را در معرض خطر جدی قرار داده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که تاریخچه دستگاه‌هایی که از روترهای این شرکت استفاده می‌کنند، در معرض آسیب هستند.

اطلاعات موجود در این تحقیق نشان می‌دهند که بخش بزرگی از این روتر‌ها هم‌چنان از رمز‌عبور پیش‌فرض استفاده می‌کنند. همین امر موجب دسترسی آسان هکرها به روترهای مذکور می‌شود. آمارها نشان می‌دهند بیش از بیست‌هزار از روترهای لینکسیس تحت‌تاثیر این آسیب قرار گرفته‌اند که حدود چهارهزار عدد از آن‌ها، هنوز هم از پسوورد پیش‌فرض روتر استفاده می‌کنند.

شرکت لینکسیس به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که فعلا هیچ مشکل جدی در روترها مشاهده نشده است.

“ما به سرعت برخی از مدل‌هایی که توسط موسسه Bad Packets معرفی شدند را آزمایش کردیم. این روترها از آخرین فریم‌ور ارایه‌شده و تنظیمات پیش‌فرض استفاده می‌کنند. ما متوجه شدیم که هکرها یا سایر افراد غیر‌مجاز نمی‌توانند به اطلاعات حساس روتر دسترسی پیدا کنند. هم‌چنین، افرادی که از روش‌های مختلفی برای ورود به سیستم استفاده می‌کنند، قادر به دستکاری تنظیمات روتر نخواهند بود.”

علاوه‌بر این، این شرکت اعلام کرد: “دستگاه‌هایی در معرض این آسیب‌پذیری قرار دارند که از فریم‌ور‌های قدیمی استفاده می‌کنند و یا فایروال سیستم خود را به صورت دستی غیرفعال کرده‌ باشند.”

اگر شما هم از روترهای لینکسیس استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما برای شما به‌روز کردن فریم‌ور و فعال‌کردن فایروال سیستم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH