iGoogle بازنشسته می‌شود

طبق گفته‌ گوگل، بخش iGoogle شانزده ماه دیگر، در 1 نوامبر سال 2013 غیرفعال می‌شود، و نسخه موبایل آن نیز در 31 جولای 2012 از دسترسی خارج خارج خواهد شد. متن زیر، توضیح گوگل برای غیرفعال شدن این سرویس است:

چرا این تصمیم گرفته شد؟

ما در اصل iGoogle را در سال 2005، قبل از آنکه کسی حتی بتواند تصور کند روزی ابزارهایی مانند اینترنت و اپلیکیشن‌های موبایل، بتواند اطلاعات شخصی سازی شده و بلادرنگ را در نوک انگشتان شما قرار دهد، راه‌اندازی کردیم. با اپلیکیشن‌های مدرنی که بر روی سیستم‌هایی نظیر کروم و اندروید وجود داشت، با گذشت زمان، نیاز به چیزی مانند iGoogle از بین رفت؛ بنابراین ما iGoogle را در 1 نوامبر 2013 غیر فعال خواهیم کرد و همچنین شما 16 ماه فرصت دارید تا اطلاعات iGoogle خود را تعدیل یا به راحتی انتقال دهید.

چه اتفاقی برای داده‌های ذخیره‌شده در گجت‌ها می‌افتد؟

تمام اطلاعات شخصی شما، در سرویس‌های دیگر گوگل ذخیره خواهد شد تا دسترسی به آن‌ها از طریق دیگر سرویس‌ها ادامه داشته باشد، که این سرویس‌ها شامل: Gmail ،Google Calender ،Google Finance ،Google Docs ،Google Drive’s و Google Tasks هستند. بقیه گجت‌ها مانند to-do-list، به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات خود را در قسمت Download All در زیر منوی کشویی که به عنوان لیست شما متصل است، استفاده کنید؛ بسیاری از گجت‌های iGoogle توسط توسعه‌دهندگان third-party (اشخاص یا شرکت‌های واسطه) ساخته و پشتیبانی می‌شوند که اگر مایل به انتقال داده‌های خود باشید، باید به طور مستقیم با سازنده آن گجت ارتباط برقرار کنید.

من واقعا iGoogle را دوست دارم، آیا جایگزین دیگری وجود دارد؟

سرویس Google Play در دستگاه موبایل شما، اپلیکیشن‌هایی از بازی‌ها گرفته تا خبرخوان‌ها را در صفحه‌ اصلی ویجت‌های خود ارائه می‌دهد.

اگر شما از طرفداران گوگل کروم هستید، فروشگاه اینترنتی کروم، طیف مشابهی از ابزارها را مانند ابزارهای بهره‌وری و اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها می‌توانید اوضاع آب و هوا را چک کنید، در اختیار شما قرار می‌دهد؛ علاوه بر این، مانند iGoogle شما می‌توانید کروم را با تم‌های مختلف شخصی‌سازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH