قابلیت جدید گوگل مپس

قابلیت جدید گوگل مپس باعث نجات جان هزاران انسان خواهد شد

قابلیت جدید گوگل مپس ممکن است که جان هزاران انسان را نجات دهد. در‌طول چند سال گذشته، فناوری‌ها و نرم‌افزار‌های خاصی برای کاربران طراحی شده‌اند تا برای حفاظت یا نجات جان آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. قابلیت‌هایی مثل استفاده از سنسورهای بیومتریک برای باز‌کردن قفل تلفن و یا ساعت‌های هوشمند که برروی مچ دست کاربر علائم حیاتی را مورد بررسی قرار داده و در مواقع خطرناک، هشدارهای لازم را برای آن نمایش می‌دهد. چنین ابزارها و فناوری‌هایی به صورت بالقوه نقش زیادی در نجات جان شخص یا اشخاص دارند. اما اگر برخی از خطرها در طیف وسیعی از توده‌های مردم یا یک شهر اتفاق بیافتد، چه خواهد شد؟

گوگل مپس در طول مواقع بحرانی (مانند سیل‌، زلزله و…) هشدارهای SOS را برای کاربران نمایش می‌دهد. این هشدارها شامل زمان وقوع حادثه در یک منطقه، نقشه مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، اطلاعات مربوط به تماس با سرویس‌های امدادی و ترجمه هشدارها به زبان محلی است. اما با آپدیت جدید گوگل مپس، هشدارهای SOS اطلاعات بیشتری از منطقه آسیب‌دیده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تصاویر مناطقی که دچار حادثه شده‌اند، گستره حادثه و مسیریابی برای دور‌ نگه‌داشتن کاربران از آن منطقه باعث نجات جان صدها و یا هزاران انسان خواهد شد.

به عنوان مثال در زمان وقوع طوفان، کاربران هشدارهای لازم درباره آن را به‌طور خودکار از طریق گوگل مپس دریافت می‌کنند. هم‌چنین نقشه دقیق و مسیر پیش‌ روی طوفان از طریق این سرویس قابل مشاهده است. اگر هم شما در منطقه طوفانی درحال رانندگی باشید، مسیر جایگزین و امنی به شما پیشنهاد می‌شود. این پیشنهاد برای تمامی بلایای طبیعی از اواخر تابستان امسال در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نقشه مناطق طوفان‌زده، سیل‌زده و زلزله‌زده در گوگل مپس

در صورت وقوع زلزله نیز هشدارهای مربوط به آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اطلاعاتی مثل نقشه مرکز زمین‌لرزه، شدت بزرگی و مناطق تاثیر‌پذیر از آن در هشدارهای گوگل مپس قابل مشاهده است.

پیش‌بینی‌هایی مثل احتمال رخ‌دادن یک سیل در منطقه و مکان‌هایی که در مسیر سیلاب قرار دارند نیز از قابلیت‌های جدید گوگل مپس به شمار می‌روند. گوگل می‌گوید این قابلیت در مناطقی مانند هندوستان که بیش از 20 درصد تلفات جهان ناشی از سیل آن منطقه است، کاربرد زیادی دارد.

سیستم هشدار SOS گوگل مپس طی چند هفته آینده در دسترس کاربران نسخه‌های iOS، اندروید و وب قرار خواهد گرفت. در ابتدا، نمایش هشدارهای مربوط به سیل در شهر پاتنای هندوستان ارایه خواهد شد و در روزهای بعد در دسترس کاربران کشورهای همسایه قرار می‌گیرد. در نهایت، این ویژگی برای تمامی کاربران جهان ارایه خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که این قابلیت در ابتدای کار به نسخه iOS نخواهد رسید اما می‌توان انتظار داشت که آخرین پلتفرم برای ارایه این قابلیت، سیستم‌عامل iOS باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH