معرفی قابلیت Multi-cam برای iOS 13

قابلیت Multi-cam در iOS 13 فعال شد؛ استفاده هم‌زمان از چند دوربین

اپل سرانجام پشتیبانی از چند دوربین هم‌زمان یا همان قابلیت Multi-cam را به iOS 13 و iPadOS آورد، ویژگی که در چند سال اخیر در دسترس برخی از کاربران اندرویدی بوده و با استقبال خوب آن‌ها مواجه شده بود، البته در مک نیز چند سالی است که برای کاربران عرضه شده است.

پشتیبانی از Multi-cam فقط در هندست‌های جدید یعنی آیفون XS، XS Max، XR و آیپد پرو در دسترس قرار گرفته است.

کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند از ترکیب‌های مشخصی استفاده کنند. مثلا می‌توان از هر دو دوربین معمولی و تله فوتو تعبیه شده در قاب پشتی گوشی‌های آیفون یا از ترکیب دوربین اصلی پشتی با دوربین سلفی استفاده کرد. حتی حالت‌هایی وجود دارد که استفاده از دوربین سلفی TrueDepth را ممکن می‌سازد.

همچنین تا پایان امسال و با عرضه آیفون‌های 2019 مجهز به دوربین سه‌گانه، به لطف این قابلیت کاربران می‌توانند در ترکیب‌های Multi-cam از دوربین اولترا واید نیز استفاده کنند.

قابلیت Multi-cam از گرفتن هم‌زمان عکس، ویدئو یا ضبط صدا با دوربین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. تصویر بالا جزئیاتی درباره وضوح تصویر و نرخ فریم‌برداری قابل پشتیبانی در گوشی آیفون XS را نشان می‌دهد.

اپل API مربوط به قابلیت Multi-cam را به عنوان بخشی از iOS 13 در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می‌دهد تا آن‌ها از این قابلیت در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH