ظرفیت حافظه گلکسی‌‌نوت 10 لو رفت؛ اطلاعات ضدونقیض در خصوص مشخصات باتری!

بروز تناقض در اطلاعات لو رفته پیرامون اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10 رو به افزایش است و امروز نیز ظاهرا یک خبرچین با نام Ishan Agarwal، اطلاعات مربوط به ظرفیت باتری گوشی‌های گلکسی‌نوت 10 و نوت 10 پرو را اعلام نموده و از برخی جزئیات دیگر نیز پرده برداشته است.

تصویر CAD گوشی سامسونگ گلکسی‌نوت 10 پرو

ظاهرا هر 2 مدل از باتری‌هایی با اندازه مشابه بهره می‌گیرند

شایعات اولیه از به‌کارگیری یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی در گلکسی‌نوت 10 پرو و یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی در مدل استاندارد این هندست حکایت داشتند. بعدها، اطلاعات ارائه شده در یک گزارش مجزا نشان داد که دستگاه کوچک‌تر در واقع مجهز به یک باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. با این‌حال اطلاعات لو رفته امروز از نادرستی هر 2 پیش‌بینی حکایت دارند. البته به صحت‌وسقم اطلاعاتی از این‌دست بایستی با دیده تردید نگاه کرد.

بر اساس این گزارش، هر 2 اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پرو (که منابع داخلی سامسونگ از آن‌ها تحت عنوان پروژه‌های D2 و D2-X یاد می‌کنند) به‌همراه باتری‌هایی با ظرفیت 4170 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد. استفاده از باتری‌هایی با این ظرفیت امری امکان‌پذیر است؛ اگرچه چنین فرضیه‌ای نیز می‌تواند نادرست باشد. لذا در ادامه به بررسی علت این موضوع می‌پردازیم.

ابتدا از گلکسی‌نوت 10 پرو شروع می‌کنیم. بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون از اندازه‌ای کم‌وبیش مشابه با گلکسی S10 5G برخوردار بوده و به اندازه 0.3 میلی‌متر کوچک‌تر و 0.3 میلی‌متر عریض‌تر است. گلکسی S10 5G مجهز به یک باتری غول‌پیکر 4500 میلی‌آمپرساعتی است. اما بهره‌گیری گلکسی‌نوت 10 پرو از قلم S Pen سامسونگ طبیعتا بدان معناست که دستیابی به چنین ظرفیتی بسیار دشوارتر خواهد بود. با این‌حال برخی اطلاعات اخیرا لو رفته نشان دادند که جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون از پرچم‌دار نسل آینده سامسونگ حذف خواهد شد و این اقدام بایستی فضای بیش‌تری را در اختیار باتری قرار دهد. علاوه بر این، تغییر آرایش چیدمان دوربین از حالت افقی به عمودی و انتقال ماژول دوربین به گوشه پنل پشتی دستگاه بایستی امکان استفاده از باتری کشیده‌تر و در نتیجه دستیابی به ظرفیت بالاتر را فراهم نماید.

تصویر CAD اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌نوت 10 پرو

حتی در صورت صحت فرضیه به‌کارگیری یک باتری 4170 میلی‌آمپرساعتی در گلکسی‌نوت 10 پرو، استفاده از این باتری در گلکسی‌نوت 10 با توجه به ابعاد کوچک‌تر این هندست، دستاوردی کاملا دشوار به‌نظر می‌رسد. این اسمارت‌فون در مقایسه با گلکسی S10 تنها 1.1 میلی‌متر کشیده‌تر، 1.6 میلی‌متر عریض‌تر و 0.1 میلی‌متر ضخیم‌تر است. پرچم‌دار گلکسی S10 از یک باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. گلکسی‌نوت 10 همانند نسخه پرو این هندست فاقد جک صوتی هدفون بوده و از ماژول دوربین با چیدمان عمودی بهره خواهد برد. اما بعید است که این تمهیدات، کمبود فضای ناشی از حضور قلم S Pen را جبران نموده و تمام فضای اضافی موردنیاز باتری را در اختیار تولیدکننده قرار دهند.

بهره‌مندی از حافظه‌داخلی چشمگیر

بهره‌گیری از حافظه‌داخلی با ظرفیت بالا، سناریوی محتمل‌تری به‌نظر می‌رسد. گزارش شده که نسخه معمولی گلکسی‌نوت 10 به‌همراه 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قابلیت ارتقاء عرضه خواهد شد. از سوی دیگر در مدل پرو نیز ظاهرا این ظرفیت به 256 گیگابایت افزایش خواهد یافت. همچنین چنان‌چه از نظر شما این پیکره‌بندی حافظه برای یک دستگاه بزرگ کفایت نمی‌کند؛ در این‌صورت می‌توانید ظرفیت حافظه گوشی را به مجموعا 1 ترابایت افزایش دهید.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، هر 2 دستگاه حداقل از 8 گیگابایت رم و پردازنده پیشرفته بهره خواهند برد. مشخصا، مدل مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 855 در اختیار مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت و کاربران اروپایی نیز به مدلی با پردازنده اگزینوس 9825 دسترسی خواهند یافت. این تراشه، نمونه جدیدی است که سامسونگ بر روی توسعه آن کار می‌کند و کارآیی و بهره‌وری تراشه اگزینوس 9820 مورد استفاده در گوشی گلکسی S10 را ارتقاء می‌دهد.

تصویر CAD گوشی سامسونگ گلکسی‌نوت 10 پرو

پیکره‌بندی هر 2 دستگاه با وجود امکاناتی نظیر سیستم‌عامل اندروید پای همراه با آخرین ورژن رابط کاربری One UI سامسونگ، پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE، گواهی حفاظتی IP68 در مقابل آب‌خوردگی و گردوغبار، شارژ سریع 25 واتی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم (که غالبا تحت عنوان Wireless PowerShare شناخته شده است) تکمیل می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که هر 2 مدل مجهز به دوربین سلفی منفرد و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی دستگاه باشند. بعلاوه مدل بزرگ‌تر پرو احتمالا از یک حسگر اختصاصی TOF نیز بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH