همه چیز در خصوص گوشی میان‌رده جدید موتورولا با نمایشگر حفره‌دار

امسال شرکت موتورولا تعداد نسبتا انگشت‌شماری از اسمارت‌فون‌های جالب خود شامل 4 مدل مختلف گوشی میان‌رده موتو G7 و هندست نسبتا قدرتمند موتو Z4 با پشتیبانی از موتو ماد را روانه بازار نموده است. اما بر اساس گزارشات، برند تحت مالکیت لنوو قصد دارد حتی دستگاه‌های اندرویدی بیش‌تری را در آینده نزدیک به بازار عرضه کند. با این‌حال متاسفانه به‌نظر می‌رسد که عرضه گوشی پیشرفته موتو Z4 فورس برای کاربران حرفه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

اسمارت‌‌فون موتورولا وان اکشن احتمالا از نمایشگر سینمایی گوشی وان ویژن بهره خواهد برد

با این‌حال کاربران مشتاق از شنیدن خبر عرضه حتمی گوشی‌های پایین‌رده موتو E6 و موتو E6 پلاس با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه و همراه با هندست موتورولا وان اکشن با قیمت‌گذاری احتمالا مناسب خرسند خواهند شد. همان‌طور که نام دستگاه نیز نشان می‌دهد؛ هندست “اکشن” احتمالا با گوشی موتورولا وان ویژن معرفی شده در ماه گذشته مرتبط است. موتورولا وان ویژن همراه با نمایشگر حفره‌دار و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت دستگاه معرفی شده است. متاسفانه این هندست (حداقل در مقطع زمانی فعلی) در ایالات‌متحده قابل‌دسترس نیست و گوشی وان اکشن نیز به احتمال فراوان از این رویه تبعیت خواهد کرد.

طراحی مدرن، بهره‌گیری از 4 دوربین و تجربه نرم‌افزاری روان

شایعات متعدد به جزئیات چندانی پیرامون موتورولا وان اکشن اشاره نکرده‌اند؛ اما امروز به لطف اظهارات یک خبرچین ظاهرا قابل‌اعتماد وب‌سایت 91Mobiles، تمامی جزئیات مربوط به این هندست مشخص شده است. در حالی‌که خبرچین مذکور هیچ‌گونه تصویری را به اشتراک نگذاشته است؛ اما انتظار می‌رود که این هندست 6.3 اینچی از طراحی بسیار مشابه با اسمارت‌فون وان ویژن برخوردار باشد. در این میان تنها یک وجه تمایز بسیارمهم وجود دارد و ظاهرا به منظور پایین نگاه داشتن قیمت نهایی گوشی، پنل شیشه‌ای براق پشتی با یک نمونه پلاستیکی جایگزین خواهد شد.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به یک نمونه 12 مگاپیکسلی تقلیل خواهد یافت

دومین وجه تمایز 2 دستگاه این است که در اتفاقی شگفت‌انگیز ظاهرا اسمارت‌فون وان اکشن در قسمت فوقانی دوربین پشتی دوگانه موتورولا وان ویژن از حسگر دوربین سوم نیز بهره خواهد برد. اگرچه این موضوع یقینا به معنای ارتقاء چشمگیر تجربه عکاسی از برخی جوانب است؛ اما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی احتمالا با افت محسوسی همراه خواهد بود. چرا که حسگر قدرتمند 48 مگاپیکسلی احتمالا جای خود را به یک نمونه مرسوم‌تر 12 مگاپیکسلی خواهد داد.

نهایتا برای مشاهده قابلیت‌های عملی اسمارت‌فون موتورولا وان اکشن در دنیای واقعی ناچارا بایستی منتظر بمانیم؛ خصوصا آن‌که پیرامون 2 دوربین پشتی دیگر دستگاه هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. دوربین جلویی منفرد گوشی می‌تواند از یک حسگر 12 مگاپیکسلی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در هندست وان ویژن استفاده نماید. این تشابه اساسا در خصوص کلیه مشخصات و قابلیت‌های شایعه شده گوشی صادق خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، گوشی‌های موتورولا وان اکشن و وان ویژن در کلیه جوانب از پنل 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 2520×1080 پیکسلی گرفته تا تراشه اگزینوس 9609 ساخت سامسونگ، باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی، حداکثر 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، مشابه با یکدیگر خواهند بود. با این‌حال هر 2 دستگاه با پیکره‌بندی حافظه 32 و 64 گیگابایتی نیز ارائه خواهند شد و نسخه‌های 32 گیگابایتی احتمالا مجهز به 3 گیگابایت حافظه رم خواهند بود.

موتورولا وان اکشن و موتورولا وان ویژن احتمالا در طیف هندست‌های مجهز به نسخه خام اندروید وان جای می‌گیرند

هندست‌های سری موتورولا وان کماکان از طراحی متداول نمایشگر حفره‌دار بهره می‌گیرند. این الگوی طراحی ضمن استقرار دوربین جلویی در حفره تعبیه شده روی نمایشگر به کاهش حداقلی حواشی اطراف صفحه‌نمایش نیز کمک می‌کند. سیستم‌عامل اندروید 9.0 پای به‌کارگیری شده در گوشی موتورولا وان اکشن نمایان‌گر نسخه خام و دستکاری نشده اندروید وان است.

‌پیش‌بینی‌ها در خصوص قیمت‌گذاری و زمان عرضه

اگرچه گزارش امروز فاقد هرگونه جزئیات پیوسته در خصوص قطعات این پازل بسیارمهم است؛ اما با توجه به گوشی وان ویژن، قرار دادن قطعات این معما در کنار یکدیگر کار چندان دشواری نخواهد بود. به احتمال فراوان موتورولا وان اکشن در بازارهایی کاملا مشابه شامل اروپا، آمریکای‌لاتین، آسیا و خاورمیانه و با برچسب قیمتی کم‌تر از 300 دلار عرضه خواهد شد.

موتورولا وان اکشن از ظاهری مشابه با گوشی وان ویژن برخوردار است؛ اما در دست گرفتن آن حس ارزشمندی کم‌تری را به کاربر القاء خواهد کرد

اما عرضه رسمی این هندست در ایالات‌متحده را نبایستی کاملا منتفی دانست. نسخه اولیه گوشی موتورولا وان کماکان در ایالات‌متحده به فروش می‌رسد و احتمالا زمان ارائه یک محصول ارتقایافته با قیمت‌گذاری منطقی‌تر از سوی کمپانی فرا رسیده است. با توجه به قیمت‌گذاری حدودا 300 دلاری موتورولا وان ویژن، هندست وان اکشن با وجود ساختاری ارزان‌تر و دوربین اصلی ضعیف‌تر احتمالا با برچسب قیمتی 250 دلاری یا حتی ارزان‌تر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در صورت تحقق این امر، خانواده محبوب موتو G7 رقابت داخلی بسیار دشواری را پیش رو خواهد داشت. اما در حال حاضر موارد مطرح شده صرفا نوعی گمانه‌زنی به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH