تلگرام

تلگرام چین را مسئول حمله سایبری هفته گذشته می‌داند

تلگرام یکی از ده پیام‌رسان برتر جهان محسوب می‌شود که برای هر دو سیستم اندروید و iOS در دسترس است. این اپلیکیشن به صورت گسترده در آمریکا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما با ارایه قابلیت‌هایی مانند گفت‌وگوی رمزگذاری شده و تشکیل گروه با حدود دویست هزار عضو محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران سراسر جهان دارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان فایل‌های صوتی و ویدیویی را حتی با حجم زیاد به اشتراک گذاشت و اسناد را با هر پسوندی به یکدیگر ارسال کرد. به تازگی توییتی از طرف پاول دورف، مدیر اجرایی تلگرام منتشر شده که در آن دورف چین را مسئول حمله سایبری هفته گذشته که منجر به قطع دسترسی برخی کاربران شد، دانسته است.

تلگرام

دورف ابراز کرده است که منشا آدرس‌های اینترنتی حمله DDoS به چین برمی‌گردد. در این نوع از حمله مقدار زیادی از درخواست‌ها به صورت همزمان ارسال می‌شود که موجب اخلال در نرم‌افزار و عدم دسترسی بسیاری از کاربران می‌شود. دورف این حمله را قدرتمندانه و هدفمند توصیف کرده و آن را با اعتراض‌های هنگ کنگ مرتبط دانسته است. هنگ کنگی‌ها از چندی پیش در اعتراض به قانون برگرداندن مجرمین به چین، دست به اعتراضات گسترده‌ای زده‌اند. دورف بیان کرده است که در گذشته نیز حمله‌های DDoS هنگام اعتراض در هنگ کنگ صورت پذیرفته است.

با توجه به رمزگذاری محتوای پیام‌های ارسالی،  تلگرام در تمام کشورها بین معترضین اپلیکیشنی شناخته شده است که به آنها اجازه می‌دهد دور از چشم مسئولین هماهنگی‌های لازم برای اجتماعات حداقل دویست هزار نفری را انجام دهند. حمله DDoS به تلگرام موجب می‌شود تا انجام هماهنگی‌ها برای حضور در زمان و مکانی مشخص ناممکن و در عمل اعتراضات در نطفه خفه شوند.

دولت چین هرگونه ارتباطی در این خصوص را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین، Geng Shuang، دیروز در گزارش کوتاهی بی‌اطلاعی خود از این حادثه را اعلام کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH