هواوی: هندست‌های سری P30 و میت 20 پرو به‌روزرسانی اندروید Q را دریافت خواهند کرد

از اواسط ماه می و به‌دنبال ممنوعیت دسترسی هواوی به زنجیره تامین آمریکایی خود، کاربران هندست‌های ساخت این کمپانی احتمالا لحظات پر التهابی را سپری نموده‌اند. شرکت گوگل نیز روابط خود با هواوی را قطع کرد. این اقدام از جنبه نظری بدان معناست که هندست‌های هواوی هیچ به‌روزرسانی اندرویدی دیگری را دریافت نخواهند کرد. هنگامی‌که دولت آمریکا خبر اعطای معافیت محدود 90 روزه به هواوی را اعلام کرد؛ گوگل نیز از ارائه به‌روزرسانی برای گوشی‌های هواوی تا روز 19 آگوست خبر داد. همچنین ماه گذشته، گوگل مجددا نام اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو را به فهرست گوشی‌های شرکت‌کننده در برنامه اندروید Q بتا منتقل کرد.

امروز هواوی با انتشار توئیتی به قرارگیری نام میت 20 پرو در فهرست برنامه اندروید Q بتا اشاره کرد و افزود که هندست‌های فعلی سری P30 (شامل هواوی P30، هواوی P30 پرو و هواوی P30 لایت) نیز به‌روزرسانی اندروید Q را دریافت خواهند کرد. ورژن نهایی ویرایش آینده اندروید بایستی طی 3 ماهه سوم سال جاری منتشر شود. همچنین توئیت مذکور، مصرف‌کنندگان را به یک صفحه اینترنتی تحت‌عنوان “Huawei Answers” هدایت می‌کند. این صفحه به شایعات مطرح شده پیرامون آینده اسمارت‌فون‌های کمپانی پاسخ می‌دهد.

ما در هواوی، صرف‌نظر از چالش‌های پیش رو همواره مصرف‌کنندگان خود را در اولویت قرار می‌دهیم. کلیه اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های هواوی کماکان از پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند خواهند شد. کلیه افرادی که پیش‌تر اسمارت‌فون‌های هواوی را خریداری نموده یا قصد تهیه یکی از آن‌ها را دارند؛ کماکان همانند گذشته می‌توانند به دنیایی از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند. کلیه دستگاه‌ها همچنان تحت پوشش ضمانت‌های ارائه شده از سوی تولیدکننده قرار داشته و بر این اساس از پشتیبانی خدماتی کامل بهره‌مند خواهند شد. محبوب‌ترین دستگاه‌های فعلی ما شامل سری P30 قادر به دریافت اندروید Q خواهند بود. در واقع پیش‌تر هواوی یک برنامه توسعه بتا برای اندروید Q را منتشر کرد. این برنامه اکنون بر روی گوشی میت 20 پرو اجرا می‌شود. – هواوی

فروش هندست‌های هواوی طی سال جاری احتمالا تا 60 میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت

هواوی با اشاره به برخی شایعات مطرح شده پیرامون این تولیدکننده از اواسط ماه گذشته، خاطرنشان می‌کند که هندست‌ها و تبلت‌های ساخت این برند کماکان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهند کرد. کمپانی می‌گوید که سیستم‌عامل اندروید به‌صورت خودکار از دستگاه‌های هواوی حذف نخواهد شد و نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های واتس‌آپ، فیس‌بوک و اینستاگرام مطابق روال معمول گذشته امکان‌پذیر خواهد بود. هواوی همچنین خاطرنشان می‌کند که عملکرد دستگاه‌ها و ضمانت‌های پوشش‌دهنده آن‌ها هیچ‌گونه تغییری نخواهند کرد. بعلاوه بر اساس اعلام کمپانی، بازگردانی دستگاه‌ها به تنظیمات کارخانه‌ای (ریست فکتوری) مانع از دسترسی آن‌ها به پلتفرم اندروید نخواهد شد. همچنین هواوی در راستای رد شایعات مطرح شده پیرامون دست کشیدن این برند از کسب‌وکار اسمارت‌فونی اعلام کرده که “ما کماکان به فروش اسمارت‌فون‌ها ادامه خواهیم داد. بعلاوه به سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه جهت ارائه نوآوری‌های پیش‌رو و خلق بهترین تجربه اسمارت‌فونی ممکن ادامه می‌دهیم.”

هواوی برای رفع برخی ابهامات موجود پیرامون عرضه احتمالی اندروید Q برای برخی مدل‌های فعلی خود تلاش نموده است.

همچنین هواوی فهرست اسامی دستگاه‌های موردنظر برای دریافت به‌روزرسانی اندروید Q را منتشر کرده و این فهرست را برای گوگل نیز ارسال نموده است. این لیست شامل مدل‌های زیر است:

بر اساس گزارشات، هواوی میزان فروش هندست‌های سری P30 را کاهش داده و از حجم سفارشات برای سری آینده میت 30 نیز کاسته است. سال گذشته این شرکت، 206 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رساند و طی 3 ماهه نخست سال 2019 نیز فروش 59 میلیون دستگاهی را تجربه کرد. این کمپانی چینی امیدوار بود که طی سال آینده از سامسونگ پیشی گرفته و به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. اما اکنون هواوی پیش‌بینی می‌کند که فروش هندست‌های این برند در سطح بین‌المللی بین 40 تا 60 درصد کاهش پیدا کند. سال گذشته این شرکت موفق به فروش حدودا 100 میلیون هندست در خارج از چین شد. لذا در بدترین سناریو، هواوی احتمالا شاهد افت 40 تا 60 میلیون دستگاهی فروش هندست‌های خود طی سال 2019 خواهد بود.

مدل‌های جدیدتر هواوی به منظور جایگزینی ورژن اندرویدی سرویس‌های گوگل پلی از سیستم‌عامل بومی Hongmeng خود یا همان ArkOS بهره خواهند برد. همچنین هواوی یک پلتفرم توزیع اپلیکیشن شخصی تحت‌عنوان App Gallery را در اختیار دارد. هواوی با پیش‌بینی اعمال چنین ممنوعیتی، تراشه‌ها و قطعات موردنیاز برای مدت زمان 1 سال را ذخیره نموده است؛ اما با اتمام موجودی آن‌ها، کمپانی به منظور جایگزینی الگوهای طراحی تحت مالکیت شرکت ARM Holdings ناچارا بایستی به‌دنبال یافتن یک معماری متن‌باز برای تراشه‌های کایرین خود باشد. نهایتا هواوی برای خریداری نرم‌افزار طراحی تراشه‌های خود بایستی به جستجوی کمپانی‌هایی جدید در خارج از آمریکا بپردازد. بدیهی است که دستیابی هواوی به خودکفایی کامل، اصلی‌ترین هدف کمپانی از اجرای چنین اقداماتی به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH