حسگر 64 مگاپیکسلی

کیفیت دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ را از اینجا ببینید

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ مدتی پیش از حسگر دوربین جدید خود با دقت موثر 64 مگاپیکسلی رونمایی کرد که یک رکورد تازه در این زمینه به حساب آمده و قرار است به زودی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالیست که  پیش از این حسگر 48 مگاپیکسلی سونی بهترین حسگر دوربین موبایل در جهان شناخته می‌شد که این روزها در بسیاری از پرچمداران چینی به کار گرفته می‌شود.

بی‌تردید افزایش تعداد پیکسل‌ها نمی‌تواند ملاک خوبی برای قضاوت در خصوص کیفیت تصاویر یک حسگر دوربین باشد. این موضوع به خصوص در گوشی‌های موبایل که ابعاد محدودی را در اختیار سازنده قرار می‌دهند و افزایش تعداد باعث کوچکتر شدن اندازه هر پیکسل می‌شود، در نتیجه قادر به دریافت نور کمتری خواهند بود.

اما به لطف فناوری جدید ترکیب پیکسل‌ها که در آن اطلاعات بدست آمده از چند پیکسل مورد استفاده قرار می‌گیرد نه تنها حجم فایل‌های عکس بهینه‌تر شده بلکه معمولا آثاری که کوچکتر شدن اندازه هر پیکسل به همراه دارد نیز تا حد قابل توجه‌ای کاهش یافته است.

باتوجه به اینکه حسگر دوربین 48 مگاپیکسلی سونی با ترکیب کردن هر چهار پیکسل به یک پیکسل تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسلی را ارایه می‌دهد، انتظار داریم حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ نیز تصاویری فوق‌العاده با کیفیت و شفاف در وضوح 16 مگاپیکسلی را در اختیار کاربر قرار دهد.

اما سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ نخست در چه گوشی‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ خب باتوجه به اطلاعات منتشر شده ظاهرا نخستین گوشی یکی از مدل‌های کمپانی چینی Realme خواهد بود! اگر تاکنون نام این برند به گوشتان نرسیده باید بگوییم که این شرکت چینی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هولدینگ بزرگ BBK در کشور چین است که زیرمجموعه‌های شناخته شده‌ای مانند OnePlus ،Vivo و Oppo نیز تحت مدیریت این هولدینگ هستند.

حسگر 64 مگاپیکسلی

پیش از اینکه کمپانی Realme نخستین تصویر نمونه از دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی هوشمند خود را در معرض نمایش بگذارد، آیس یونیورس، حساب کاربری توییتر Ice Universe که متعلق به یکی از معروف‌ترین فاش کنندگان فضای مجازیست اعلام کرد که حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ در یک مدل از سری A به کار گرفته شده اما نخستین حضور این حسگر در یک گوشی هوشمند یکی از مدل‌های Redmi خواهد بود که عرضه جهانی نخواهد داشت.

در واقع این اطلاعات به نوعی صحیح است چرا که گوشی‌های هوشمند Realme نیز عموما بازار کشور هند را هدف قرار داده و در چین نیز عرضه می‌شوند. به هر حال هنوز نمی‌دانیم این حسگر جدید سامسونگ دقیقا چه زمانی در بازار نمود پیدا می‌کند، اما به گفته مدیرعامل ریل‌می، احتمالا این زمان سه‌ماهه پایانی سال میلادی جاری خواهد بود. این موضوع فرصت کافی به شیائومی می‌دهد تا نخستین گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به یک دوربین 64 مگاپیکسلی را به بازار عرضه کند.

حسگر 64 مگاپیکسلی GW1 سامسونگ نوید عملکرد بهتری در شرایط نوری نامطلوب را داده و همچنین نورپردازی بهبود یافته آن سوژه‌ها و اشیای دارای نور زیاد را به شکل مناسب‌تری ثبت خواهد نمود. حسگر دوربین جدید حتی در بخش فوکوس خودکار و عکاسی HDR نیز بهبودهایی داشته و به گفته سامسونگ عملکردی دقیق و مشابه چشم انسان را ارایه خواهد نمود. به هر حال اثبات این ادعاها به زمان نیاز دارد اما باتوجه به نخستین تصویر نمونه منتشر شده به نظر می‌رسد این حسگر به خوبی اجزای دشواری مانند ابرها و انعکاس آب را ثبت و تصویری شفاف و با کیفیت را ارایه داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH