توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفون 8.x از فردا قادر به به‌روزرسانی برنامه‌های خود نخواهند بود

در ماه جولای سال 2019 احتمالا بسیاری از کاربران، دیگر از دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون 8.x استفاده نمی‌کنند. اما چنان‌چه شما از کاربران این گجت‌ها هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی برنامه‌ها را برای دستگاه شما ارایه نخواهد کرد. توسعه‌دهندگان چنین اپلیکیشن‌هایی کماکان می‌توانند به تولید و انتشار برنامه‌های به‌روزرسانی شده بپردازند؛ اما این افراد تنها به سیستم‌عامل ویندوز موبایل 10 دسترسی خواهند داشت.

کامپیوترهای‌شخصی مجهز به سیستم‌عامل‌های ویندوز 8 و x.8 دارای مهلت زمانی طولانی‌تری هستند و مایکروسافت، عرضه به‌روزرسانی ویژه پلتفرم‌های مذکور را برای 4 سال دیگر ادامه خواهد داد. مایکروسافت در اوایل پاییز گذشته اعلام کرد که این اقدام احتمالا برای توسعه‌دهندگان چندان غیرمنتظره نخواهد بود.

“1 جولای 2019 – مایکروسافت انتشار به‌روزرسانی‌های برنامه برای دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون 8.x و ورژن‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد. شما کماکان قادر به انتشار به‌روزرسانی کلیه اپلیکیشن‌ها (شامل برنامه‌های ارایه شده با ویندوزفون 8.x یا پکیج‌های قدیمی‌تر) خواهید بود. با این‌حال به‌روزرسانی‌های مذکور تنها در دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 قابل‌دسترس خواهند بود.”

کابران ویندوز موبایل 10 نیز احتمالا از این موضوع متاثر خواهند شد. برای مثال واتس‌آپ احتمالا از امروز، فروشگاه مایکروسافت را به‌طور کامل ترک خواهد کرد. اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و مسنجر نیز پیش‌تر از این فروشگاه کنار گذاشته شدند و این پدیده در خصوص سایر اپلیکیشن‌ها نیز صادق خواهد بود. چنین وضعیتی احتمالا برای اکثریت مردم چندان مشکل‌ساز نیست. اما چنان‌چه بنا بر هر دلیلی کماکان مایل به استفاده از پلتفرم مذکور هستید؛ در این‌صورت بایستی نسبت به وضعیت فعلی آگاهی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH