فروش اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 در مقایسه با گلکسی S9 بسیار بیش‌تر بوده است

با آغاز عرضه سامسونگ گلکسی S10 در ماه مارس سال جاری، این هندست شروع کاملا قدرتمندی را تجربه کرد. بر اساس اظهارات رسانه‌های کره‌ای، عملکرد این سری طی 3 ماهه دوم سال 2019 بسیار چشمگیر بوده است.

گلکسی S10 پلاس عنوان محبوب‌ترین مدل را به خود اختصاص داد

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسه Counterpoint Research، گزارش شده که در حد فاصل آغاز ماه آوریل تا پایان ماه ژوئن، سامسونگ موفق به فروش چشمگیر 16 میلیون دستگاهی سری گلکسی S10 شده است. این رقم بیانگر مجموع فروش مدل‌های گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10e است؛ اما میزان فروش هندست بزرگ‌تر گلکسی S10 5G در آن لحاظ نشده و در حال حاضر تنها تعداد محدودی از این گوشی به بازار عرضه شده است.

ظاهرا فروش سری پرچم‌دار فعلی سامسونگ نسبت به پرچم‌دار گلکسی S9 سال 2018 نیز به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر بوده است. فروش حدودا 14.3 میلیون دستگاهی سری گلکسی S9 طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته مشخصا بدان معناست که فروش سری پرچم‌دار سامسونگ طی 3 ماهه دوم سال 2019 رشد چشمگیر 12 درصدی را تجربه نموده است.

همان‌طور که گزارشات پیشین نیز اشاره داشتند؛ هندست بزرگ‌تر گلکسی S10 پلاس، محبوب‌ترین مدل در میان دستگاه‌های سه‌گانه بوده است. این اسمارت‌فون، 42 درصد فروش کلی سری گلکسی S10 را به خود اختصاص داد. چنین پدیده‌ای بدان معناست که فروش این گوشی پرچم‌دار طی دوره زمانی 3 ماهه حدودا برابر با 6.7 میلیون دستگاه بوده است. نسخه استاندارد گلکسی S10 با سهم 32 درصدی از فروش در جایگاه دوم قرار دارد و مدل ارزان‌تر گلکسی S10e نیز با سهم 22 درصدی از فروش، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. این ارقام به‌ترتیب بیانگر فروش 5.1 و 3.5 میلیون دستگاهی هندست‌های فوق خواهد بود.

هندست‌های سه‌گانه سری گلکسی S10 (محبوب‌ترین مدل در سمت راست و کم‌طرفدارترین مدل در سمت چپ)

جالب این‌که مجموع ارقام فوق معادل با 15.3 میلیون واحد است که در مقایسه با فروش 16 میلیون دستگاهی مورد ادعا حدودا 700 هزار واحد (تقریبا معادل با 4 درصد کل فروش) اختلاف دارد. این موضوع نشان می‌دهد که حداقل یکی از نرخ‌های درصدی مورد اشاره نادرست است؛ در نتیجه بایستی منتظر اصلاح ارقام فوق باشیم.

افزایش سهم سامسونگ از بازار اسمارت‌فون‌های پیشرفته

تا اواخر ماه جاری، سامسونگ گزارش عملکرد مالی خود طی 3 ماهه دوم سال 2019 را منتشر نخواهد کرد. لذا در حال حاضر به‌سختی می‌توان میزان تاثیر موفقیت سری گلکسی S10 بر درآمدهای سالیانه کمپانی کره‌ای را تعیین کرد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان حقیقی، گزینه‌های گران‌قیمت‌تر را بر گوشی ارزان‌تر گلکسی S10e ترجیح می‌دهند و این موضوع به‌تنهایی می‌تواند نشانه مثبتی قلمداد شود. همچنین این پدیده نشان می‌دهد که سامسونگ در مهار روند گرایش مشتریان به اپل که از اواخر ماه سپتامبر گذشته آغاز شد؛ موفق بوده است. این در حالیست که ارزان‌ترین گوشی پرچم‌دار اپل، محبوب‌ترین مدل آن‌ها بوده و جذابیت دستگاه‌های ممتاز کمپانی برای مصرف‌کنندگان به شکل فزآینده‌ای کاهش یافته است.

محبوبیت سری گلکسی S10 در کنار عواید مالی به افزایش سهم سامسونگ از بازار بسیارمهم اسمارت‌فون‌های ممتاز نیز کمک کرده است. سال گذشته، سری گلکسی S9 در دستیابی کمپانی به سهم 22 درصدی از بازار نقش برجسته‌ای ایفا کرد؛ اما امسال سامسونگ روی سهم چشمگیر 25 درصدی از کل فروش، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

سامسونگ در حال منزوی نمودن اپل است

اخیرا بازار هندست‌های ممتاز به‌نوبه‌خود، دوران بسیار دشواری را پشت سر گذاشته است؛ چرا که مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر فاصله گرفته‌اند. این موضوع، فروش آی‌فون‌های اپل را به شدت تحت تاثیر قرار داده است؛ اما ظاهرا تاثیر آن بر کسب‌وکار سامسونگ به این اندازه نبوده است و چنین پدیده‌ای، دستاورد غول کره‌ای را بیش‌ازپیش چشمگیر جلوه خواهد داد. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که رشد سهم سامسونگ در دوره‌ای حاصل شده که هواوی نیز به حضور قدرتمند خود در این حوزه نسبت به سال گذشته ادامه داده است. هندست‌های سری هواوی P30، سریع‌ترین فروش پرچم‌دار رسمی این برند تا به امروز را رقم زده‌اند.

گلکسی‌نوت 10 در آینده‌ای نزدیک، مجددا میزان فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگی را افزایش خواهد داد

در ادامه و طی ماه‌های باقی‌مانده سال انتظار می‌رود که میزان تقاضا برای هندست‌های سری گلکسی S10 با کاهش نسبتا قابل‌توجهی مواجه شود. با این‌حال اسمارت‌فون‌های گلکسی‌نوت 10 و گلکسی‌نوت 10 پلاس نیز در شرف عرضه به بازار قرار دارند و در آینده‌ای نه‌چندان دور، کسب‌وکار هندست‌های ممتاز سامسونگ بایستی رشد چشمگیری را تجربه نماید.

پرچم‌داران آینده سامسونگ در روز 7 آگوست و طی مراسم رونمایی آینده کمپانی در شهر نیویورک معرفی خواهند شد. پیش‌سفارش این 2 مدل احتمالا بلافاصله آغاز شده و فروش اولیه آن‌ها نیز چند هفته بعد شروع خواهد شد. این اقدام پیش از ورود رقبای قدرتمندی نظیر آی‌فون 11 و هواوی میت 30 پرو اجرایی شده و احتمالا فرصتی حدودا 1 ماهه را در اختیار سامسونگ قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH