سامسونگ شانزدهم مرداد سال جاری از خانواده جدید گلکسی نوت 10 رونمایی خواهد کرد

چند هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ در هفتم آگوست (مصادف با شانزدهم مرداد ماه سال جاری) در مرکز بروکلین بارکلی از خانواده جدید گلکسی نوت 10 رونمایی خواهد کرد. امروز سامسونگ با انتشار پستی بر روی وبسایت خود این خبر را تایید کرده است. بر روی وبسایت این شرکت آمده است: “در هفتم آگوست سال 2019 سامسونگ الکترونیکز از دستگاه‌های جدیدی رونمایی خواهد کرد که اکوسیستم ارتباطات اسمارت‌فون‌های گلکسی را به مرحله بعد می‌برند.” به عبارت دیگر باید منتظر رویدادی باشیم که در آن شرکت کره‌ای از هندست‌های گلکسی نوت 10 و نسخه پلاس رونمایی خواهد کرد. هر گوشی مدل 4G LTE و 5G خود را خواهد داشت و به این ترتیب تعداد دستگاه‌های معرفی شده به چهار عدد خواهد رسید. در واقع این اولین بار است که سامسونگ در این خانواده از محصولات خود اقدام به فروش بیش از یک مدل می‌کند.

گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 که با شماره مدل SM-N970 برای نسخه  4G LTE و SM-N971 برای نسخه 5G شناخته می‌شود، دارای صفحه نمایش امولد 6.3 اینچی خواهد بود. پردازنده به کار رفته در این دستگاه به مانند سال‌های گذشته دو نوع است؛ اسنپدراگون 855 برای آمریکا و اگزینوس 9825 برای دیگر مناطق جهان. دوربین سه‌گانه این دستگاه از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید تشکیل می‌شود. اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش اولتراسونیک و باتری 3400 میلی‌آمپری از دیگر مشخصات این هندست خواهد بود. بر اساس گزارشات رسیده قیمت گلکسی نوت 10 چیزی بین 1100 تا 1200 دلار خواهد بود.

نسخه پلاس با شماره مدل SM-N975 برای مدل 4G LTE و SM-N976 برای مدل 5G صفحه نمایش 6.7 اینچ خواهد داشت. علاوه بر سه لنز گفته شده، این مدل دارای یک دوربین ToF نیز خواهد بود. به وسیله این دوربین عمق تصویر بهتر سنجیده می‌شود و کیفیت تصاویر بوکه افزایش محسوسی پیدا می‌کند. باتری استفاده شده در این دستگاه نیز 4500 میلی‌آمپری بوده و دارای شارژری 25 واتی خواهد بود. نسخه 5G این گوشی دو بار در آزمایش‌های بنچمارک حضور یافته است. یک بار با شماره مدل SM-N976V که مربوط به نسخه ورایزون می‌شد و دارای 12 گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون 855 بود. یک بار هم با شماره مدل SM-N976B که ظاهرا مربوط به نسخه بین‌المللی دستگاه می‌شود و دارای 8 گیگابایت رم و پردازنده اگزینوس 9825 است.

گلکسی نوت 10

هر چهار مدل از قابلیت PowerShare بهره می‌برند که به موجب آن می‌توان از هندست به عنوان یک شارژر برای شارژ برخی گجت‌ها استفاده کرد. همچنین تمامی مدل‌ها مجهز به قلم هوشمند S Pen هستند. سال گذشته سامسونگ با افزودن قابلیت اتصال از طریق بلوتوث LE تغییر بزرگی در قلم خود به وجود آورد و باید اعتراف کرد این قلم بدون ویژگی جدید نیز همچنان جذابیت خود را خواهد داشت. گلکسی نوت 10 از صفحه نمایش‌های Infinity-O شرکت استفاده می‌کند. در این نوع از صفحه نمایش‌ها بریدگی به صورت یک حفره خواهد بود که محل تعبیه دوربین سلفی است. به این ترتیب نسبت تصویر به بدنه به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

برعکس دیگر اسمارت‌فون‌های شرکت کره‌ای که در آنها حفره سمت چپ یا راست قرار می‌گیرد، در پرچم‌دار جدید سامسونگ این حفره در قسمت بالا به مرکز صفحه نمایش می‌آید. دیگر تغییر ظاهری گوشی نیز در ارتباط با دوربین خواهد بود؛ برخلاف سال گذشته این بار چینش دوربین‌ها در اسمارت‌فون‌های نوت 10 به صورت عمودی است. علاوه بر رندرهای منتشر شده از این هندست، چندی پیش تصاویری تحت عنوان تصاویر زنده گلکسی نوت 10 نیز منتشر شد که تصور بهتری از طراحی ظاهری هندست به بیننده می‌بخشید. در نهایت حدود یک ماه تا زمان رونمایی از این گوشی زمان باقی مانده است و مطمئنا هر چه به این روز نزدیک‌تر شویم اخبار مرتبط با جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH