تصویر مربوط به لایه محافظ اسمارت‌فون‌های سری میت 30 هواوی لو رفت

یک خبرچین توئیتری با نام Ice Universe، تصویری را در حساب کاربری توئیتری خود منتشر کرد که پیش‌تر در شبکه اجتماعی Weibo نیز به معرض نمایش گذاشته شده بود. ظاهرا این تصویر، لایه محافظ به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های هواوی میت 30 و میت 30 پرو را نمایش می‌دهد. بعید است این هندست‌ها تا پیش از ماه اکتبر معرفی شوند؛ اما به‌طور معمول، سری میت هرساله از پیشرفته‌ترین هندست‌های کمپانی به لحاظ فنی میزبانی می‌کند. این تصویر در صورت معتبر بودن، نگرش مناسبی نسبت به اندازه احتمالی حواشی اطراف هندست‌های مذکور ارائه خواهد داد. بعلاوه مات‌شدگی قسمت فوقانی تصویر، نشان‌دهنده آن است که این بخش احتمالا دربردارنده اطلاعات هویتی منبع منتشرکننده تصویر بوده یا ناچ تعبیه شده بر روی لایه محافظ را پنهان نموده است.

اخیرا تصویری از پنل پشتی شیشه‌ای هواوی میت 30 پرو لو رفت. این تصویر از طراحی دایروی‌شکل ماژول دوربین (همانند هندست‌های موتورولا) حکایت داشت؛ در حالی‌که پرچم‌داران سال گذشته هواوی میت 20 و میت 20 پرو مجهز به ماژول دوربین مربعی‌شکل هستند. به‌دنبال اقدام هواوی مبنی بر استقرار دوربین‌های پشتی گوشی در ماژول دایروی‌شکل، ظاهرا اپل و گوگل نیز در هندست‌های آی‌فون 11 و پیکسل 4 خود از ماژول دوربین مربعی‌شکل بهره خواهند برد.

آیا اسمارت‌فون‌های سری میت 30 هواوی به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهند شد؟

بر اساس پیش‌بینی‌ها، هندست پیشرفته هواوی میت 30 پرو به‌همراه یک نمایشگر آمولد 6.71 اینچی خمیده عرضه خواهد شد. با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها، این نمایشگر دقیقا همانند نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو از نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. این مشخصه هنگام پیمایش در رابط کاربری و اجرای بازی‌های موبایلی، تجربه کاربری روانی را رقم خواهد زد. توان پردازشی گوشی از طریق تراشه کایرین 985 تامین می‌شود. این تراشه توسط کمپانی TSMC و با استفاده از فرآیند +7nm تولید خواهد شد. همچنین این گوشی مجهز به یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت یا بالاتر خواهد بود. ماژول دوربین دایروی‌شکل احتمالا از یک حسگر اصلی با رزولوشن تقریبا 40 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک لنز فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. همچنین به منظور سنجش دقیق‌تر عمق صحنه برای تصاویر پرتره نیز احتمالا شاهد به‌کارگیری یک حسگر TOF خواهیم بود.

تصویری که ظاهرا لایه پوششی محافظ برای اسمارت‌فون‌های هواوی میت 30 و میت 30 پرو را نمایش می‌دهد

گمانه‌زنی در خصوص سیستم‌عامل مورد استفاده در این هندست‌ها کماکان ادامه دارد و وضعیت کنونی کمی سردرگم‌کننده است. حتی هواوی نیز نمی‌داند که آیا توقف موقت جنگ تجاری میان چین و ایالات‌متحده امکان دریافت مجوز استفاده از نسخه گوگلی سیستم‌عامل اندروید را فراهم خواهد کرد یا خیر. این ورژن از سیستم‌عامل، دربردارنده برنامه‌های اصلی گوگل، پلی استور و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که کمپانی‌های آمریکایی مجددا می‌توانند خدمات خود را به هواوی بفروشند. اما لورنس کودلا؛ مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که نام هواوی کماکان در لیست سیاه قرار دارد و این کمپانی هنوز مورد بخشش عمومی قرار نگرفته است. گوگل هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است. در همین راستا، هواوی سیستم‌عامل HongmengOS بومی خود را در اختیار دارد و پیش از اعلام آتش‌بس اخیر نیز تصمیم داشت از آن استفاده کند. بعلاوه فروشگاه App Gallery این کمپانی نیز می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای فروشگاه پلی استور گوگل به‌کار گرفته شود.

پیش از ممنوعیت هواوی از دسترسی به زنجیره تامین آمریکایی خود، انتظار می‌رفت که طی سال آینده این غول چینی به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. در سال 2018، این کمپانی موفق به فروش 206 میلیون دستگاه هندست شد؛ در حالی‌که سامسونگ، فروش 292 میلیون واحدی را تجربه کرد. طی 3 ماهه نخست امسال و در زمان عدم تحمیل ممنوعیت‌ها علیه هواوی، این شرکت با فروش 59 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون به رشد 50.3 درصدی نرخ فروش سالیانه دست یافت و عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون را از آن خود کرد. ماه گذشته هواوی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به فروش 100 میلیون دستگاه گوشی شده است. به‌دنبال اعمال ممنوعیت‌ها، کمپانی اعلام کرد که 40 تا 60 درصد کسب‌وکار بین‌المللی خود را از دست خواهد داد.

هواوی به‌نوبه‌خود پیش‌بینی می‌کرد که فروش اسمارت‌فون‌های این برند طی سال جاری به 140 تا 160 میلیون اسمارت‌فون برسد. اظهارات سردرگم‌کننده ترامپ در روز شنبه گذشته، هرگونه گمانه‌زنی در خصوص عملکرد هواوی طی سال 2019 را بسیار دشوار نموده است. این سردرگمی بایستی هرچه سریع‌تر برطرف شود. اکنون هواوی در شرایط بسیار دشواری فعالیت می‌کند و دولت ترامپ بایستی در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور شفاف‌سازی نماید. تنها پس از این اقدام، گوگل احتمالا در زمینه اعطاء مجوز استفاده از نسخه گوگلی سیستم‌عامل اندروید به کمپانی چینی، بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH