احتمال عرضه گلکسی نوت 10 همراه با شارژر بی‌سیم سریع

به‌نظر می‌رسد که گلکسی نوت 10 از فناوری شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. مدتی پیش، شایعات نشان می‌دادند که گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به شارژر سریع 25 وات است. حتی اسمارتفون‌های سری گلکسی اس 10 نیز از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند و سامسونگ قصد دارد تا به‌وسیله این فناوری، باتری بزرگ نوت 10 را سریع‌تر شارژ کند.

به‌هرحال شایعات جدید نشان می‌دهند که سامسونگ درحال آماده‌سازی یک شارژر بی‌سیم جدید است که احتمال می‌رود همزمان با معرفی نوت 10 رونمایی شود. اخیرا این شارژر، تاییدیه FCC را با شماره مدل EP-N5200 دریافت کرده است.

با مشاهده این تاییدیه می‌توان متوجه شد که این شارژر بی‌سیم مجهز به فناوری شارژ سریع 15 وات است، اما پوسترهای تبلیغاتی سامسونگ در نمایشگاه MWC شانگهای بیانگر استفاده این دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم 20 وات بودند.

ممکن است دلیل این اختلاف به علت محدودیت‌های جدید FCC در آزمایشات مربوط به شارژرهای سریع باشد که در بهار سال گذشته تصویب شد. این کمیسیون در آزمایشات مربوط به شارژرها از محدوده 5 الی 15 واتی استفاده می‌کند. اگر توانایی شارژر موردنظر بیش از این اندازه باشد، مجوز جداگانه‌ای از سوی FCC برای آن صادر می‌‌شود. درنتیجه می‌توان گفت که این شارژر بی‌سیم فعلا از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند.

محدودیت 15 واتی FCC در انجام آزمایشات مربوط به شارژر‌های سریع

هم‌چنین ممکن است که سامسونگ در عرضه جداگانه این شارژر سنت‌شکنی کرده و آن را درون جعبه نوت 10 پلاس قرار دهد تا از تحمیل هزینه‌های اضافی به مشتریان وفادار خود جلوگیری کند. به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده که شارژرهای بی‌سیم نیز همانند سایر شارژرها به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند و احتمالا سامسونگ در این زمینه پیشتاز باشد.

علاوه‌بر پشتیبانی این تلفن از شارژ سریع 20 وات، هندست مذکور به قابلیت شارژ معکوس 20 وات برای شارژ کردن سایر وسایل الکترونیکی نیز مجهز خواهد بود. هرچند که بعید به‌نظر می‌رسد که توان خروجی نوت 10 در شارژ وسایل به 20 وات برسد، چرا که توانایی شارژ معکوس اس 10 پلاس برروی کاغذ 9 وات بوده اما خروجی آن در عمل حدود یک سوم عددی بود که برروی کاغذ درج شده است.

پد شارژر بی‌سیم سامسونگ برای گلکسی نوت 10 (نمایشگاه MWC شانگهای)

قابلیت شارژ معکوس در خانواده گلکسی اس 10، توانایی خوبی در شارژ وسایل کوچکی مانند گلکسی بادز دارد و به احتمال زیاد نوت 10 نیز همین روند را ادامه خواهد داد. اما نکته‌ای که در این خبر مطرح شد را نباید فراموش کرد؛ شارژر سریع بی‌سیم نوت 10 می‌تواند نوید این موضوع باشد که پرچمدارهای بعدی سامسونگ به استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم 45 وات نزدیک می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH