گلکسی نوت

گلکسی نوت بدون قلم S Pen یک باتری بزرگ‌تر و دوربینی بهتر خواهد داشت

خانواده اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت و قلم هوشمند S Pen اجزایی جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند که پا به پای هم رشد کرده‌اند و شاید جدایی آنها برای بسیاری از کاربران قابل هضم نباشد. اما آیا تا به حال به فضایی که این قلم در اسمارت‌فون اشغال می‌کند و به نحوی در طراحی هندست و به کارگیری برخی فناوری‌ها محدودیت‌های فراوانی ایجاد می‌کند، فکر کرده‌اید؟

گلکسی نوت

چندی پیش مطالبی در این خصوص در سطح وب منتشر شد و برخی این بحث را پیش کشیدند که بودن یا نبودن S Pen چه تاثیری در گلکسی نوت خواهد داشت. در ادامه این بحث Ice Universe در حساب توییتر خود اعلام کرده که با مهندسین شرکت کره‌ای در این خصوص صحبت کرده و آنها به این صورت اظهار نظر کرده‌اند که بدون S Pen گلکسی نوت می‌تواند 800 میلی‌آمپر ظرفیت بیشتری در باتری داشته باشد. همچنین این قلم دست سامسونگ را برای اعمال خلاقیت در قسمت دوربین می‌بندد و در گذشته یکی از مشکلات اصلی در حذف حاشیه هندست محسوب می‌شده است.

این مطالب توسط شرکت به صورت رسمی تایید نشده، اما انتشاردهنده اطلاعات یکی از مورد اعتمادترین افراد در خصوص اطلاعات داخلی سامسونگ است. همانطور که در پایین مشاهده می‌کنید، S Pen فضای نسبتا زیادی را در گلکسی نوت اشغال می‌کند و وقتی به آن دقت می‌کنیم شاید تمامی صحبت‌های مطرح شده دور از ذهن نباشد.

گلکسی نوت

البته نباید به راحتی از کنار این مساله بگذریم که S Pen سهم بزرگی در موفقیت‌های خانواده اسمارت‌فون‌های گلکسی نوت داشته است. دلیل بسیاری از افراد برای انتخاب این سری از هندست‌های سامسونگ، قلم آن است که مصارف مختلفی از نوشتن و نقاشی کشیدن تا انجام برخی کنترل‌ها از راه دور دارد. اما در این میان هستند افرادی که فبلت‌های نوت انتخاب اول آنها محسوب می‌شود، اما استفاده‌ای از قلم هوشمند نمی‌کنند. در واقع شاید بسیاری از آنها اگر حق انتخابی داشتند، باتری و صفحه نمایش بزرگ‌تر را به وجود قلم ترجیح می‌دادند؛ موضوعی که سامسونگ می‌تواند در گلکسی نوت 10 پرو مورد لحاظ قرار دهد و به این ترتیب تفاوت قابل ملاحظه‌ای نیز با مدل اصلی یا همان گلکسی نوت 10 به وجود آورد. در نهایت با مباحث مطرح شده باید منتظر تصمیم شرکت کره‌ای در این خصوص بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH