تصاویر لو رفته اسمارت‌فون‌های گلکسی‌ نوت 10 و 10 پلاس از طراحی فوق‌العاده آن‌ها حکایت دارند

طی کم‌تر از 1 ماه آینده، سامسونگ با برگزاری مراسم رونمایی خود در اوایل ماه آگوست، سری گلکسی‌ نوت 10 را معرفی خواهد کرد. اکنون تصاویر مطبوعاتی رسمی این هندست به‌صورت آنلاین منتشر شده و طراحی ظاهری اسمارت‌فون آینده کمپانی را به‌طور کامل نمایش می‌دهند.

تغییر جهت کامل برای سری گلکسی‌ نوت

امروز ابتدا وب‌سایت WinFuture و سپس مدت کوتاهی پس از آن، شخصی با نام Ishan Agarwal تصاویری از گلکسی‌نوت 10 بدون هرگونه علامت‌گذاری را منتشر کردند. مجموعه تصاویر مطبوعاتی امروز اساسا الگوی طراحی اعلام شده توسط استیو همرستوفر طی بیش از 1 ماه گذشته را موردتایید قرار می‌دهند.

تصاویر اسمارت‌فون‌های مذکور در 2 مجموعه منتشر شده که اولی متعلق به گلکسی‌ نوت 10 و دومی مربوط به گلکسی‌نوت 10 پلاس است. سامسونگ 12 ماه پیش و با رویکردی کاملا متفاوت از اسمارت‌فون گلکسی‌ نوت 9 رونمایی کرد. مدل‌های آینده از نمایشگرهای بزرگ Infinity-O با اندازه‌های 6.3 و 6.75 اینچی بهره خواهند برد. پنل‌های مذکور با حواشی فوق‌العاده باریک و حفره موجود در مرکز بخش فوقانی نمایشگر شناخته می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که گلکسی‌ نوت 10 پلاس با یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی به‌همراه لبه‌های خمیده در 2 طرف نمایشگر و چانه تحتانی کمی ضخیم‌تر عرضه می‌شود. حاشیه تحتانی گوشی احتمالا توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

با حرکت به سمت پنل پشتی گوشی، تغییرات نسبتا چشمگیر در طراحی دستگاه ادامه خواهد یافت. پیکره‌بندی افقی دوربین سامسونگ که از زمان عرضه گلکسی‌ نوت 8 مورد استفاده قرار گرفته بود؛ کنار گذاشته شده و چیدمان عمودی دوربین مشابه نمونه موجود در هواوی P30 با آن جایگزین شده است. این ماژول در مجموع مجهز به 3 سنسور مختلف بوده و با بهره‌گیری از یک حسگر فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 2 برابری از شباهت فراوانی با گلکسی S10 پلاس برخوردار است. در راستای افزودن امکانات مضاعف به دستگاه بزرگ‌تر، این هندست از یک حسگر TOF در قسمت پشتی بهره می‌گیرد.

در کنار این موارد، سامسونگ احتمالا بایستی از یک حسگر 12 مگاپیکسلی معمولی به‌عنوان دوربین اصلی دستگاه بهره‌برداری نماید. با این‌حال به منظور تمایز هرچه بیش‌تر گلکسی‌ نوت 10 از دستگاه‌های نسل قبل، ظاهرا این هندست از لنزی با گشودگی دیافراگم متغیر 3 مرحله‌ای که پیشرفتی نسبتا چشمگیر به‌شمار می‌آید؛ بهره خواهد برد. سامسونگ از زمان عرضه اسمارت‌فون گلکسی S9 از سیستم دیافراگم دوگانه در پرچم‌داران خود استفاده کرده است. این الگو با هدف خلق بهترین تصاویر در شرایط نرمال و محیط‌های کم‌نور طراحی شد. با این‌حال کارآیی دوربین‌ها در موارد کاربری معمول غالبا به چالش کشیده می‌شد؛ لذا گلکسی‌ نوت 10 از سیستمی ارتقایافته بهره‌مند خواهد شد.

گلکسی‌ نوت 10 با پیشرفت‌های داخلی چشمگیر عرضه خواهد شد

سری سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 همانند هندست‌های سری گلکسی S10 پیش از خود، بسته به بازار منطقه‌ای عرضه شده از پردازنده‌های متفاوتی استفاده خواهند کرد. به احتمال فراوان، پرچم‌دار عرضه شده در بازار آمریکا از تراشه پیشرفته اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام همراه با حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره خواهد برد. با این‌حال دستگاه عرضه شده در اروپا احتمالا از یکی از تراشه‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند.

سری گلکسی S10 با تراشه اگزینوس 9820 عرضه شد؛ لذا این تراشه، نامزد اصلی به‌کارگیری در گوشی‌های گلکسی‌ نوت 10 و نوت 10 پلاس به‌شمار می‌رود. اما بر اساس گزارشات اخیر، سامسونگ بر روی توسعه نمونه به‌روزرسانی شده این پردازنده با نام اگزینوس 9825 برای سری گلکسی‌ نوت 10 خود کار می‌کند. تراشه مذکور بر پایه فرآیند جدیدتر 7 نانومتری تولید خواهد شد و این موضوع، کارآیی و بهره‌وری تراشه را اندکی ارتقا خواهد داد. این اقدام به‌نوبه‌خود بایستی شکاف قابل‌توجه میان تراشه‌های سامسونگی و نمونه‌های معادل کوالکامی را از بین ببرد.

انتظار می‌رود که پرچم‌داران آینده به‌صورت استاندارد با همین پیکره‌بندی حافظه‌ای (8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی) در کشورهای اروپایی به فروش برسند. با این‌حال سایر مدل‌ها همانند سری گلکسی S10 با حداکثر 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه‌داخلی احتمالا در ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی عرضه خواهند شد.

زمان عرضه سامسونگ گلکسی‌ نوت 10

سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 همراه با مدل بزرگ‌تر گلکسی‌ نوت 10 پلاس در روز 7 آگوست رسما معرفی خواهند شد. همچنین طی این رویداد احتمالا از گلکسی‌ واچ 2 و گلکسی تب S6 نیز رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود که پیش‌سفارش این محصولات بلافاصله آغاز شده و به‌دنبال آن، فرآیند فروش پس از چند هفته شروع شود. این پرچم‌دار با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای سایه‌دار عرضه خواهد شد؛ اگرچه ارایه سایر مدل‌های رنگی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که سامسونگ مشغول آماده‌سازی نسخه 5G هندست بزرگ‌تر گلکسی‌ نوت 10 پلاس است. این گوشی به‌صورت انحصاری از طریق اپراتور ورایزن در ایالات‌متحده قابل خریداری خواهد بود. با این‌حال در حال حاضر جزئیات نسبتا محدودی پیرامون این هندست اعلام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH