تویوتا کمری خودرویی محبوب

سدان پرفروش تویوتا کمری از زمان تولید تا کنون به یکه تازی در بازارهای جهانی می‌پردازد و در سال ۲۰۱۰ تحولی عظیم در آپشن‌ها و ویژگی‌های کمری به وجود آمد و نسخه‌های بنزینی و هیبریدی آن به بازار عرضه شد. تویوتا کمری ۲۰۱۸ در طی ۱۵ سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی ایالات متحده شناخته شد.

فضای داخلی

روی داشبورد میانی یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی رنگی بسیار با کیفیت مجهز به سیستم انتیون (Entune) مجموعه‌ای از قابلیت‌های دیگری دارد و علاوه بر آن هدآپ دیسپلی (head up display) در ۱۰ اینچ، شارژ بی سیم و چند درگاه اتصال usb از دیگر تجهیزات رفاهی این خودرو به شمار می‌رود. اما نبود امکان اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو در مدل ۲۰۱۸ به خوبی احساس می‌شود که تویوتا علت آن را پروتکل امنیتی بیان نموده و به همین دلیل برنامه ویژه خود به نام Scout GPS را استفاده نمود که تنها برای سه سال رایگان است.

در کنار دنده دو جا لیوانی برای سرنشینان جلو و برای سرنشینان عقب هم دو جالیوانی مجزا بر روی کنسول وسط به صورت مخفی تعبیه شده است. فضای پا و سر برای راننده و سرنشین جلو بسیار عالی و راحت است؛ فضای پا و سر برای سرنشینان عقب هم عالی است و حتی افراد قد بلند هم بدون هیچ مشکلی و کاملاً راحت هستند. صندلی‌های کمری ۲۰۱۸ در قسمت پشتی و نشیمن راحت بوده که طراحی آن به گونه‌ای است که بدن را به خوبی در بر می‎گیرند ولی به دلیل وجود تونل گاردان در قسمت وسط کف خودرو در ردیف عقب نفر سوم فضای راحت و مناسبی نخواهد داشت. صندلی‌های عقب این خودرو مجهز به ایزوفیکس هستند که امکان نصب صندلی ایمنی کودک را به آسانی فراهم می‌کند و این صندلی‎ها قابلیت تا شدن به صورت  ۴۰/۶۰ دارند.

 امکانات و تجهیزات ایمنی

خودروی  تویوتا کمری هیبریدی موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی ANCAP شده است و در تمام تیپ‎های آن ۱۰ کیسه هوا و سیستم ایمنی sense P تعبیه شده است. امکانات و تجهیزات ایمنی تمام تیپ‎های آن شامل: سیستم کنترل سرعت تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار خروج خودرو از جاده می‎شود. علاوه بر این‎ها می‎توان: سیستم نقطه کور، سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو را سفارش داد.

آزمایش رانندگی

در مدل هیبریدی تویوتا کمری یک دکمه به نام EV MODE وجود دارد که با فشردن آن خودرو از طریق موتور الکتریکی کار می‎کند. در این حالت سرعت و شتاب زیادی را دریافت نخواهید کرد با این حال رانندگی با آن لذت بخش و راحت است. در این حالت خودرو سر پیچ‎ها کنترل و پایداری خوبی داشته و فرمان‌پذیری مطلوبی هم دارد. در کل می‌توان گفت مدل هیبریدی برای افرادی است که به دنبال خودروی تیزپا نیستند، اما برای افرادی که رانندگی راحت، مصرف سوخت بهینه، هندلینگ بالا و سواری راحت را مد نظر دارند مناسب است.

با وجود آن که بیشتر از ۳۰ سال از تولید اولین نسل تویوتا کمری می‎گذرد این خودرو همواره صدرنشین فروش سدان‎های سایز متوسط است و در سال ۲۰۱۸ خودروسازی تویوتا با تغییرات ظاهری و افزایش امکانات رفاهی بیشتر با استفاده از موتور قوی دوباره سهم بیشتری از بازار را از آن خود نمود.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‎ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‎رود برای خرید و فروش خودروی  تویوتا کمری ۲۰۱۸ به آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH