تصاویر زنده گلکسی‌ نوت 10 پلاس از عدم وجود جک صوتی هدفون حکایت دارند

کم‌تر از 24 ساعت پس از انتشار تصاویر مطبوعاتی رسمی از اسمارت‌فون گلکسی‌نوت 10 پلاس به‌صورت آنلاین، تصاویر زنده این پرچم‌دار کلیه موارد پیش‌تر اعلام شده توسط وب‌سایت FCC (از طریق سایت XDA Developers) را موردتائید قرار می‌دهند.

اندازه نمایشگر گلکسی‌ نوت 10 پلاس با وجود عدم تغییر ابعاد این هندست به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر است

با بررسی پنل جلویی پرچم‌دار آینده سامسونگ متوجه خواهیم شد که تصاویر امروز حقیقتا هیچ مشخصه جدیدی را نمایش نمی‌دهند. بخشی از این موضوع از خاموش بودن نمایشگر هندست موجود در تصویر ناشی می‌شود؛ بنابراین مشاهده و اطمینان یافتن از طراحی المان‌های گوشی امری دشوار به‌نظر می‌رسد. اما دلیل چنین پدیده‌ای در وهله نخست این است که اطلاعات لو رفته پیشین، اساسا به تمامی جزئیات پیرامون طراحی گلکسی‌نوت 10 اشاره نموده است.

بر اساس گزارشات، سامسونگ در هندست بزرگ‌تر گلکسی‌نوت 10 پلاس از یک نمایشگر غول‌پیکر سوپر آمولد 6.75 اینچی از نوع Infinity-O بهره می‌گیرد. سند FCC امروز، رزولوشن این پنل را تائید نکرده؛ اما به‌کارگیری نمایشگری با حواشی فوق‌العاده باریک موردتایید قرار گرفته است. با این‌حال موضوع جالب‌توجه این است که ابعاد نمایشگر به‌صورت دقیق بیان نشده است.

همان‌طور که یکی از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد؛ اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط FCC از وجود نمایشگری بزرگ با طول قطری 170.1 میلی‌متری حکایت دارد. این رقم معادل 6.7 اینچ بوده و اساسا بدان معناست که نمایشگر به‌کارگیری شده در گلکسی‌ نوت 10 پلاس نسبت به پیش‌بینی اولیه حدودا 0.05 اینچ کوچک‌تر است. طبیعتا وجود خطای 1 میلی‌متری در سنجش انجام شده توسط FCC امری محتمل است؛ اما با توجه به وسواس شدید آژانس رگولاتوری، چنین پدیده‌ای بسیار بعید به‌نظر می‌رسد. بدین‌ترتیب گلکسی‌نوت 10 پلاس احتمالا از نمایشگری با ابعاد مشابه نمونه به‌کارگیری شده در گلکسی S10 5G بهره خواهد برد.

همان‌طور که احتمالا برخی از شما به‌خاطر دارید؛ پرچم‌دار سال گذشته گلکسی‌نوت 9 مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی بود که در مقایسه با نمایشگر فعلی به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر است. با این‌حال به لطف تلاش‌های سامسونگ جهت کاهش اندازه حواشی اطراف نمایشگر، ابعاد گلکسی‌ نوت 10 پلاس واقعا به این اندازه بزرگ‌تر نیست. در واقع این پرچم‌دار با ابعاد 162.5 در 77.6 میلی‌متری خود در مقایسه با هندست نسل قبلی تنها 0.6 میلی‌متر کشیده‌تر و 1.2 میلی‌متر عریض‌تر است.

دوربین‌های متعدد در قسمت پشتی گوشی

چنان‌چه سایر تصاویر منتشر شده از این پرچم‌دار را مورد بررسی قرار دهیم؛ در این‌صورت پیکره‌بندی دوربین بازطراحی شده در قسمت پشتی گوشی احتمالا جالب‌ترین مولفه طراحی دستگاه به‌شمار می‌آید. طی چند سال گذشته، سامسونگ در پرچم‌داران گلکسی‌ نوت خود از چیدمان افقی دوربین بهره گرفته است؛ اما امسال کمپانی، قالب مذکور را با یک پیکره‌بندی عمودی جدید در گوشه فوقانی سمت چپ جایگزین خواهد کرد.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ ماژول دوربین اصلی مجموعا از 3 حسگر تشکیل خواهد شد. بر اساس گزارشات، ماژول مذکور از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به‌همراه لنزی با دیافراگم متغیر 3 مرحله‌ای جدید، یک دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی دیگر مجهز به لنز زوم تله‌فوتو با پشتیبانی از زوم اپتیکال 2 برابری میزبانی می‌کند.

در سمت راست این ماژول، ستونی مجزا از اجزای مختلف مستقر می‌شود. ظاهرا سامسونگ در این قسمت از یک فلاش LED و یک حسگر TOF اضافی استفاده نموده است. این حسگر احتمالا به ارتقا کیفی عکس‌های پرتره و محتوای واقعیت‌افزوده کمک می‌کند.

حذف قطعی جک صوتی هدفون

گلکسی‌نوت 10 پلاس همانند اکثر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار دیگر مجهز به یک فریم آلومینیومی است. دکمه‌های معمول تنظیم میزان بلندی صدا در سمت چپ بدنه گوشی قرار دارند؛ اما این‌بار سامسونگ در عوض قرار دادن دکمه اختصاصی بیکسبی در کنار آن، این مشخصه نامطلوب را به‌طور کامل کنار گذاشته و کلید پاور را با آن جایگزین نموده است. چنین پدیده‌ای منجر به افزایش فضای آزاد در لبه سمت راست قاب دستگاه خواهد شد.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون یکی از ویژگی‌های محبوب‌تر هندست‌ها است که اکنون از گلکسی‌نوت 10 پلاس حذف می‌شود. علیرغم فاصله گرفتن سایر پیشتازان حوزه صنعت از جک صوتی هدفون، سامسونگ طی سالیان گذشته وفاداری خود نسبت به این درگاه را حفظ نموده است؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که به‌کارگیری این پورت، دیگر برای غول کره‌ای توجیه‌پذیر نیست.

پیکره‌بندی خارجی گلکسی‌نوت 10 پلاس با وجود درگاه USB-C و یک اسپیکر در قسمت تحتانی گوشی تکمیل می‌شود. قلم S Pen شاخص سامسونگ نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ با این‌حال قابلیت‌های جدید این قلم برای سال جاری هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH