Samsung-slide-out-screen-phone

پتنت جدید سامسونگ در رابطه با یک گوشی با نمایشگر جمع‌شونده!

اخیرا درباره پتنتی صحبت شده بود که سامسونگ برای یک گوشی با نمایشگر جمع‌شونده ثبت کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه خواهد داد تا یک گوشی هوشمند را از دو طرف بکشد و آن را تبدیل به یک تبلت نماید. صفحه‌نمایش، به سمت بیرون کشیده شده و به ریل‌هایی که اجازه باز شدن به آن را خواهند داد، وصل می‌شود.

حالا سامسونگ پتنتی را برای یک گوشی دیگر در KIPO (اداره مالکیت فکری کره) به ثبت رسانده که تبدیل به یک تبلت می‌گردد؛ ولی این‌بار با استفاده از یک نمایشگر مخفی که از سمت راست دستگاه و در صورت نیاز، بیرون کشیده می‌شود. سامسونگ برای ثبت این اختراع، اواخر سال ۲۰۱۸ درخواست داده و در ماه مه از طریق LetsGo Digital دریافت کرده است.

Samsung-slide-out-screen-phone

البته چون این، یک پتنت طراحی است، بنابراین نمی‌توان وارد جزییات آن شد و درباره مکانیزم آن به‌طور دقیق صحبت کرد. همه آنچه که می‌دانیم این است که بیرون کشیدن نمایشگر مخفی، سایز صفحه‌نمایش را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. طراحی‌ها و رندرهای موجود در پتنت نشان می‌دهند که نمایشگر مخفی به‌منظور باز و بسته شدن، بر روی یک شیار یا تعدادی گودی حرکت می‌کند. همچنین این طراحی‌ها ظاهرا هیچ جداشدگی‌ بین دو صفحه‌نمایش را که در هنگام اتصال‌شان به یکدیگر تشکیل نمایشگری به‌اندازه صفحه‌نمایش یک تبلت را می‌دهند، نشان نمی‌دهند. اینکه چگونه این کار انجام می‌شود هنوز به‌صورت یک راز باقی مانده است. از طرفی، شما احتمالا متوجه دوربین‌های دوگانه هول-پانچ که در جلوی نمایشگر قابل مشاهده هستند، شده‌اید.

این گوشی به‌طور کامل یک فرم ‌فاکتور متفاوت نسبت سامسونگ گلکسی فولد است. گلکسی فولد، به‌عنوان اولین هندست تاشو از طرف یک سازنده بزرگ، قرار بود ۲۶ام آوریل امسال وارد بازار شود. ولی چهار روز قبل از شروع بارگیری، سامسونگ آن را به تاخیر انداخت. داستان از آنجا شروع شد که تعدادی از اینفلوئنسرها به برگه هشداری که سامسونگ به‌همراه دستگاه‌های ارزیاب گلکسی فولد ارسال کرده بود، اعتنایی نکردند. بنابراین گروهی از این افراد شروع به کندن لایه پلاستیکی نمایشگر داخلی کرده بودند؛ درست مانند کاری که یک فرد موقع خرید یک اسمارت‌فون انجام می‌دهد. این موضوع، به صفحه‌نمایش ۷.۳ اینچی گلکسی فولد آسیب رساند.

Samsung-slide-out-screen-phone

لازم است قیمت‌ها برای امکان خرید یک گوشی تاشو توسط اکثر مشتریان کاهش یابند

بنابراین ماه‌ها سامسونگ گلکسی فولد را در برزخ نگه داشت؛ بطوریکه پیش‌سفارش‌ها کنسل شده بودند و هزینه‌ها به مشتریان AT&T  و Best Buy برگردانده شدند. حتی خود پیش‌سفارش‌های سامسونگ، بجز برای آن‌دسته از مشتریانی که علنا درخواست ماندن در صف خرید را داده بودند، کنسل گردیدند. چند روز پیش بود که تصاویری از گوشی تاشو بازطراحی‌شده سامسونگ به بیرون درز پیدا کرد. ظاهرا، سامسونگ لایه محافظ را به‌داخل غلاف، تو داده است تا قابل کندن نباشد و همچنین شکاف بین لولاها را بسته تا از ورود مواد و متریال ناخواسته به داخل گوشی از طریق این مسیر جلوگیری نماید. سامسونگ هنوز تاریخ جدید پیش‌سفارش‌ها و زمان بارگیری آن را اعلام نکرده است.

Samsung-slide-out-screen-phone

بعد از ورود گلکسی فولد به بازار باید شاهد شروع بارگیری هواوی میت X باشیم.  برخلاف گوشی سامسونگ که به‌سمت داخل بسته می‌شود، میت X به‌سمت بیرون بسته می‌شود و می‌تواند تا ماه سپتامبر امسال روانه بازار گردد. با وجود مشکلاتی که سامسونگ با آنها مواجه شده بود، به نظر می‌رسد که سایر سازندگان برای پیوستن به این حوزه سرگرم‌کننده گوشی‌های تاشو مشتاق هستند. اوایل این ماه، گزارشی وجود داشت مبنی بر اینکه سونی در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو با استفاده از همان نمایشگرهای جمع‌شونده و رول‌شونده‌ای است که سامسونگ برای پتنت آن اقدام کرده بود. از طرفی گفته می‌شود که اپل هم در حال کار کردن بر روی یک آیپد تاشو است.

و در آخر اینکه، با توجه به قیمت ۱۹۸۰ دلاری گلکسی فولد و برچسب قیمت ۲۶۰۰ دلاری میت X، برای اینکه افراد با اوضاع مالی متوسط هم امکان خرید آنها را داشته باشند، نیاز خواهد بود که قیمت‌ این دو محصول تا اندازه بسیار زیادی پایین آورده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH