سیبچه، فروشگاه نرم افزاری iOS، بدون نیاز به جیلبریک

IMG_0011

اپل همواره به بهانه‌های مختلف، تحریم‌ها و محدودیت‌های زیادی را برای کاربران و سازمان‌های ایرانی ایجاد کرده است و کمتر کسی به اندازه ایرانی‌ها از این محدودیت ها رنج برده است. بطور مثال، اپل به بهانه تحریم های بانکی، از ارائه موبایل بانک های ایرانی روی اپ استور جلوگیری می کند و کاربران زیادی از این امکان خوبی که بانکها فراهم می کنند محروم می مانند. راه دور زدن این محدودیت ها جیلبریک کردن دستگاه است که تعداد زیادی از کاربران به دلایل مختلفی با آن موافق نیستند. یک راه حل خوب و امن استفاده از سیبچه است. سیبچه بازارچه اپلیکیشن ایرانی است که برای نصب نیازی به جیلبریک بودن دستگاه ندارد و در کنار اَپ استور مکمل خوبی برای کاربران ایرانی خواهد بود. سیبچه نرم­افزارهای رایگان بسیاری دارد، امکان خرید ریالی را برای شما فراهم می­کند و تنها راه توزیع بعضی برنامه­ها برای کاربران اپل است. از جمله سایر ویژگی های آن، گرافیک زیبا و سازگاری کامل با iOS7 می باشد.

این خبر، یعنی دیگر هیچ اپلیکیشن خوب ایرانی بخاطر تحریم ها و محدودیت های بازارچه اپل بدون استفاده نخواهد ماند. بانک ها و سایر ادارات دولتی و همچنین سایر توسعه دهندگان ایرانی به راحتی می توانند برنامه های خود را برای عرضه به کاربران، در بازارچه سیبچه قرار دهند. از طرفی کاربران ایرانی، می توانند به راحتی برنامه های مورد نیاز خود را تهیه کنند، در سیبچه برنامه های غیر رایگان را می توانید از طریق کارت بانک های ایرانی و شبکه شتاب خریداری کنید.

بانک های ملی، تجارت، اقتصاد نوین و آینده و سازمان هایی نظیر شهرداری تهران و مشهد، اپلیکیشن های خود را از طریق سیبچه عرضه کرده اند.

کاربرانی که هر کدام از دستگاه های آیفون، آیپد و یا آیپاد اپل را دارند می توانند از طریق دستگاه خود، با مراجعه به سایت سیبچه به آدرس  sibche.ir، نسخه جدید آن را دریافت کنند.

برخی اپلیکیشن های کاربردی و رایگان سیبچه:

1. موبایل بانک اقتصاد نوین: امور بانکی چیزی نیست کسی از ما تاکنون درگیر آن نشده باشیم، هنوز خاطرمان هست که در همین 3-4 سال پیش برای پرداخت یک قبض ساده مجبور بودیم به شعبه بانک مراجعه کنیم و در یک صف طولانی و نامنظم منتظر بمانیم! اما اکنون به کمک اینترنت و مهم تر از آن دستگاه های هوشمند همراه، به راحتی آب خوردن همه کارهای بانکی مان را انجام می دهیم. موبایل بانک اقتصاد نوین، یکی از این ابزارهای نوین برای خدمت رسانی است که اغلب امور بانکی کاربران خود و برخی از امور کاربران سایر بانک ها را پوشش می دهد. موبایل بانک تجارت و آینده را نیز می توانید از سیبچه دریافت کنید.

i. اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه

بانک اقتصاد نوین

2. کارت بازی گروهی فروت کرفت: فروت کرفت اولین بازی گروهی آنلاین مبتنی بر موبایل در ایران است و بر اساس کارت بازی های قدیمی که در دوران کودکی با آن اوقات فراغت خود را پر می کردیم طراحی و ساخته شده است. این بازی رایگان که نتیجه تلاش های گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر است، در طی مدت کوتاهی، به خوبی جای خود را در بین کاربران ایرانی باز کرد و چندین جایزه در مسابقات و جشنواره های داخلی برنده شده است. این بازی نسخه اندروید نیز دارد و شما همزمان با تعداد زیادی از کاربران ایرانی به مسابقه و رقابت می پردازید.

  ii.  اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه

کارت بازی گروهی

3. قوانین بازار سرمایه (بورس): مدتی است که بورس ایران رونق زیادی گرفته و با توجه به سودآوری بالای ان در یک سال اخیر و تبلیغات زیادی که رسانه های عمومی در این بخش داشته اند، افراد زیادی به این سمت متمایل شدند و برای سرمایه گذاری، وارد بورس شده اند. از ضروری ترین موارد برای این کار، آشنایی با قوانین اجرایی آن است. این برنامه که به همت شرکت بورس ایران تهیه شده است، همه قوانین مورد نظر را در اختیارتان قرار می دهد.

iii. اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه

قوانین بازار سرمایه

4. تلفن های ضروری ایران: در این برنامه به لیستی از شماره تلفن های ضروری شهر های تهران، مشهد، شیراز , اصفهان , تبریز , کیش و … دسترسی داشته باشید.

iiii. اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه

تلفن های ضروری ایران

13 در مورد “سیبچه، فروشگاه نرم افزاری iOS، بدون نیاز به جیلبریک”

  1. والا من سیبچه داشتم قطع شد اکانتم هیشکیم پاسخگو نبود الان سه ماهه سیب ایرانی دارم اصلا قطع نشده پشتیبانیشم هرموقع پیام دادم جواب دادن

  2. من یه مدت پیش سیبچه‌رو نصب کردم و باهاش کمی کار کردم و مطالب موجود توی وب‌سایتش رو هم خوندم

    حالا بذارین مطابق نوشته شما نظرم رو بدم!

    متأسفانه چون امکان نقل‌قول وجود نداره، مجبورم جمله‌های توی متن رو عینا کپی نکنم تا کامنت شلوغ و بهم‌ریخته به چشم نیاد.

    در مورد تحریم ایران و بانک‌های ایرانی از سوی اپل! متن شما از اپل یک شیطان خبیث ساخته! در صورتیکه همون زمانیکه ویندوز استور، گوگل‌پلی و سامسونگ اپس و بلک‌بری اپ‌ورلد حتی با تونلینگ اجازه دانلود به ایرانی‌ها نمی‌دادن، توی ایران مشکلی برای دانلود از اپ‌استور وجود نداشت و الآن هم گهگاهی مشکلاتی اگه پیش میآد از داخله و نه از سمت اول که در این مورد دولوپرهای ایرانی توی گوگل پلی مجبور شدن بصراحت این مورد رو توی توضیحات اپ‌هاشون بنویسند که گوگل محدودیتی برای IPهای ایرانی ایجاد نمی‌کنه.

    در مورد اپلیکیشن‌های بانکی فکر می‌کنم حضور اپلیکیشن بانک سامان با نام “سامانک” طی یک سال گذشته خودش بخوبی دست ردی بر این مدعا باشه.

    تا اینجا که در مورد اپل و اپ‌استور بود. حالا بذارین برسیم به خود سیبچه.

    مشکلاتی که با سیبچه وجود داره و مسئولینش هیچ جوابی هم نمیدن منو قانع کرد که اپلیکیشن‌شون رو از روی دیوایس‌هام حذف کنم.
    توی وبلاگ سیبچه و توی قسمت کامنت‌ها عملا مکانی برای پرسش و پاسخ تبدیل شده که کاربرها سوال می‌پرسند و مسئولین جواب میدن. تا جاییکه سوالات بصورت آماتوری و روتین بود جواب میدادن ولی جاییکه کامنت با سوالات تخصصی باشه و به ضررشون، حتی کامنت نمایش هم داده نمیشه! که کامنت بنده از اون دسته بود.

    واقعا نمی‌تونم درک کنم چرا باید بجای ID از UDID دستگاه برای شناسایی استفاده می‌کنند؟ اگر UDID ملاک هست، پس عضویت توی سیبچه چرا اجباریه؟ و اگر عضویتی وجود داره، چرا کاربرهارو بر اساس UDID احراز هویت می‌کنند و اجازه نصب اپلیکیشن میدن؟
    از دید من این یک دزدی محرزه که دارن انجام میدن چون من هر چند وقتی یکبار دستگاه‌هامو عوض می‌کنم اونوقت دیگه حق نصب اپلیکیشنی رو که خریدم روی دستگاه جدیدم ندارم و از اونجاییکه من شناسه کاربری و پسوردم رو به خریدار جدید دستگاه قدیمی نمیدم، عملا اون هم امکان استفاده از این اپلیکیشن رو نداره!

    می‌بینید به چه راحتی دزدی در مقابل دیدگان همگان می‌کنند و جوابی هم به کسی نمیدن؟
    من بشخصه اگر دولوپر باشم، هیچ‌وقت اپلیکیشنم رو از طریق سیبچه ارایه نمی‌کنم مادامیکه روش‌های صحیح عرضه محصول و همچنین احترام به حقوق کاربر رو توی کارشون نگنجونند.

    ضمن اینکه اپلیکیشن‌های سیبچه هیچ‌کدوم آپدیت نیستن، من بصورت امتحانی ۸تا اپلیکیشن نصب کردم و همه‌شون توی Appstore ورژن جدیدتری داشتند که طبیعتا چون با آیدی خودم اونهارو از Appstore نگرفته بودم، امکان آپدیتشون رو نداشتم.

    کاری که سیبچه داره انجام میده با کاری که موبایل‌فروشی‌های سر کوچه انجام میدن هیچ تفاوتی نداره و اگه تفاوتی بینشون باشه، اینه که موبایل فروشی سر کوچه و بازار، در مقابل مشکلاتی که پیش بیان جوابگو هست و تنوع اپلیکیشن‌هاش بالاتر!

    1. ممنون از سایت خوب آی تی رسان بابت اطلاع رسانی

      در مورد انتقادی که آقای منصور داشتن، باید یه جوابی بدیم خدمت دوستان:
      ایرادی که شما گرفتین، درسته، سیبچه اپ ها رو به دیوایس لاک می کنه! این مورد دلیل داره و ابدا خواست درونی ما نیست، صرفا برای جلوگیری از روش نصب فله ای توسط موبایل فروش ها انجام شده که برای حمایت از توسعه دهنده های ایرانی هستش نه برای نفع شخصی ما!
      ضمن اینکه ما داریم بررسی می کنیم که هر کاربر بتونه تعدادی دستگاه به پروفایلش اضافه کنه(مثلا 5 دستگاه) یعنی شما بتونی اپ هایی رو که خریدین رو رو 5تا دستگاه نصب داشته باشین.

      ولی این لفظ دزدی در روز روشن یه مقدار بی انصافیه! ضمن اینکه ما به این سوال خیلی از کاربرا جواب دادیم، و اگه نظری از شما تایید نشده، ما عذرخواهی می کنیم و مطمئن باشین خطای کاربری بوده و عمدی توی این نبوده!

      ولی ما همواره از دوستانی که بهمون انتقاد می کنن، تشکر می کنیم، از شما هم ممنونیم

      با احترام
      تیم پشتیبانی سیبچه

      1
      1
      1. ممنون از پاسخ‌گوییتون اما کاش سوالم رو کامل جواب میدادین
        اینکه چرا هم احراز هویت خود کاربر توسط اسم کاربری و رمز عبور توی سیبچه الزامیه و هم احراز هویت دستگاه توسط udid؟
        شما محدودیت ۵تا دستگاه هم بر اساس کاربر بذاری ممکنه برای من نوعی جوابگو باشه چون معمولا دیوایس‌هامو نمیفروشم ولی اگر قصد فروش دیوایسم رو داشتم چی؟
        طبیعتا من هیچ‌وقت اطلاعات حساب کاربری خودم رو (ولو هرچند از دید من اکانت کاربری یک اپ خاص بی‌ارزش باشه و نخوام هم استفاده‌ش کنم) به شخص ثالث نمیدم چون اون جزو مایملک شخصی و حریم خصوصی بنده‌ست و حق در اختیار داشتنش مختص خودمه.
        حالا وقتی دستگاهو واگذار کردم به شخص ثالث، اون فقط یکی از شرایط احراز هویت رو داره ولی برای اینکه به اون مرحله برسه، نیازه تا اول با یوزر و پسورد سیبچه هویت خودش رو اعلام کنه که من بهش ندادم
        پس اون خریدی که انجام شده عملا سوخته محسوب میشه.
        در صورتیکه من همین الآن با اپل‌آیدی خودم اپلیکیشنی رو چند سال یش خریدم و از اون زمان تابحال ۵ بار آیفون و ۲بار آیپدم رو عوض کردم و گجت‌هامو هم به نزدیکانم دادم و قبل از اینکه بخوام گجت رو بهشون بدم، براحتی Erase کردم و با ساخت یک Apple ID براشون راهنمایی کردم چطور ازش استفاده کنند.
        حالا اون‌ها آیدی خودشون رو دارند و می‌تونن باهاش خرید کنند، من هم اپ‌هایی رو که چند سال پیش خریدم هنوزم دارم روی دیوایس‌های جدیدم استفاده می‌کنم.

        ضمن اینکه فرمودین برای جلوگیری از سوء‌استفاده این کارو کردین، میخواستم بپرسم آیا شما کلاینت دسکتاپی مثل iTunes مگه دارین که بخواد اپلیکیشن‌هارو منتقل کنه به دسکتاپ تا امکان سوء استفاده فراهم بشه؟
        مسلما روش سوء‌استفاده افراد از اپ‌استور، فقط و فقط به لطف وجود iTunes هست که میتونه اپلیکیشن‌هارو روی کلاینت دسکتاپ ذخیره و به iDeviceها منتقل کنه.

        فکر نمی‌کنم با سرعت و قیمت اینترنت ایران و بحث زمانی که مصرف میشه، هیچ شخصی بفکر سوء‌استفاده از سیبچه بیافته که بخواد اپ‌هارو با این روش تک‌تک روی دیوایس دانلود کنه
        مطمئن باشین اگه شخصی بخواد روشی برای عبور از سد احراز هویت و انتقال فایل به دسکتاپ پیدا کنه و در این راستا موفق بشه، مسلما از سد احراز هویت توسط UDID هم خواهد گذشت.

        روش احراز هویت با UDID هم از لحظه حضور جیلبریک و اپ‌های پولی سیدیا مطرح و اجرایی شد و خوب کسی هم ایرادی بهش نمی‌گیره چون سیدیا با این روش احراز هویت میکنه و روش شناسایی با دیوایس هست و هیچ عضویتی هم وجود نداره که طبیعتا فردا اگر من نوعی دیوایسم رو فروختم یا دادم به هر شخص ثالثی، اون شخص میتونه از خریدی که برای اون دستگاه انجام دادم استفاده کنه.

        امیدوارم تونسته باشم منظورم رو واضح برسونم و این موضوع از دید شما هم بعنوان یک معضل و نه راه حل دیده بشه.

  3. من الان استفاده کردم و برام خیلی جالب بود چون نمیدونستم واسه آی او اس هم چنین فروشگاهی وجود داره!دیگه طرفدارهای اندروید سکوت کنید!

    1. دوست عزیز شما که انقدر با سیبچه حال کردی بهت پیشنهاد میدم برنامه ی تانگبو رو هم رو گوشیت نصب کنیو برنامه های پولی دانلود کنی و حالش رو ببری.تو پاسخی که به آقا مصطفی دادم بیشتر توضیح دادم.اما جدی از رو تعصب نمیگم حقیقتا اندروید بدجوری ios رو پشت سر گذاشته.هیچکدوم برای دوست و آشنای من نیست که بخوام طرفداریش رو کنم اما پیشنهاد میدم یه چند روز با یه گوشی اندرویدی کار کنی کتوجه تفاوتهای کوچیک ولی با اهمیت بین سیستمها میشی.البته با گوشی های اندرویدی خوبها نه گوشی های ضعیف

  4. درسته سیبچه از نظر تعداد برنامه هنوز خیلی خوب نشده ولی اینجوریا هم نیس دیگه، بنظرم همون روزی 4-5 تا برنامه جدید میذاره.
    حتی اگه این ایراد یبا این درجه که شما گفتین درست باشه، بازم بنظرم درست نیست که با این همه نقطه قوت که سیبچه داره، بخاطر همین یه ضعف اینجوری بکوبیمش!
    بی نیاز کردن ما از جیلبریک کم چیزیه بنظرت؟

  5. به این سیبچه که شما الان تبلیغاتش رو میکنید بگید بابااااا 4 تا برنامه ی خوب بذار هر روز حداقل یه 5 تا برنامه بذار تا یکم اپلیکیشنت پر محتوا بشه بعدش انقدر تبلیغات کن.یکم از “بازار” اندروید یاد بگیر.روزی حداقل 7-8 تا برنامه میذاره بگذریم که تازگیا همش برنامه های فقط ایرانی که اکثرا کم کیفیت هستند میذاره اما اولای کارش واقعا همه ی برنامه هاش خوب بود این سیبچه هم یکم باید استراتژیش رو تغییر بدخ و با تلاش بیشتر تعداد برنامه هاشو ببره بالا

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH