Mate X

مشخصات نهایی هواوی میت X مشخص شد؛ کمی سبک‌تر با باتری کوچک‌تر

مشخصات نهایی هواوی میت X لو رفت. احتمال داده می‌شود که اصلاحاتی در داخل گوشی تاشو هواوی داده شده باشد.

گوشی تاشو هواوی میت X، ماه فوریه امسال رونمایی گردید و احتمال داده می‌شد که عرضه آن، در ماه ژوئن اتفاق بیافتد. ولی در سایه مشکلاتی که برای هندست گلکسی فولد سامسونگ پیش آمد، شرکت هواوی تصمیم گرفت که این‌کار را، به‌منظور انجام پاره‌ای تغییرات در گوشی، تا ماه سپتامبر به تاخیر بیندازد. اما حالا که حدود یک ماه تا زمان عرضه دستگاه باقی مانده، برگه مشخصات نهایی آن لو رفته است.

همان سایز، اما کمی سبک‌تر

هواوی اوایل سال جاری برای اولین بار اعلام نمود که نسخه نهایی میت X قرار است از یک پنل بزرگ ۸ اینچی اولد با رزولوشن 2480 در 2200 پیکسل بهره ببرد که در حالت تاشو، به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با نسبت تصویر بلند ۱۹.۵:۹ تبدیل بشود. همچنین گفته شد که گوشی مذکور دارای ابعادی به اندازه ۱۶۱.۳‍‍ در ۱۴۶.۲ در ۵.۴ میلیمتر است. اما حالا با لو رفتن برگه مشخصات نهایی آن، به نظر می‌رسد که ورژن نهایی دستگاه، حدود ۸ گرم سبک‌تر از مدل اولیه آن که دارای وزن کلی ۲۸۷ گرم بود، خواهد شد.

مشخصات هواوی میت X

سبک شدن نسخه نهایی میت X می‌تواند مربوط به اصلاحاتی باشد که در داخل آن انجام گرفته است. با توجه به اینکه هواوی، تراشه کرین ۹۸۰ و مودم سازگار 5G را در این گوشی نگه داشته است، بنابراین احتمالا از ظرفیت باتری آن، به اندازه ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت کاسته شده تا به مقدار ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده باشد. البته ظرفیت واقعی باتری گوشی‌ها اغلب کمی کمتر از ظرفیت اسمی آنهاست. به‌غیر از این، همچنان انتظار می‌رود که شاهد فناوری سوپر شارژ ۵۵ واتی در گوشی تاشو میت X باشیم.

براساس آنچه که در برگه مشخصات نهایی هواوی میت X آمده، تغییرات دیگری که در دستگاه اولیه ایجاد شده مربوط به ترکیب‌بندی‌های حافظه آن می‌شود. پیش از این، انتظار می‌رفت که میت X از حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی بهره ببرد، اما گویا هواوی در حال آماده کردن نسخه‌های ۶/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی نیز هست. با این‌حال، در همه مدل‌ها احتمالا از سیم‌کارت‌های نانو با ظرفیتی تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی خواهد شد.

جزئیات بیشتر درباره زمان عرضه، به‌زودی اعلام خواهد شد

در حال حاضر مشخص نیست که هواوی چه برنامه‌ای برای عرضه جهانی همه نسخه‌های میت X دارد، اما مدل ۸/۵۱۲ گیگابایتی آن، اواخر امسال با قیمت ۲۲۹۹ یورو (۲۵۷۹ دلار) در اروپا به فروش خواهد رسید. خود هواوی به‌طور رسمی تاریخ دقیقی برای عرضه گوشی تاشو خود نگفته، اما اطلاعات بیشتر در این رابطه احتمالا در رویداد IFA 2019 که اوایل سپتامبر امسال برگزار می‌گردد، اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH