گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

عکس تبلیغاتی گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G لو رفت!

امروز یک عکس تبلیغاتی از گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G لو رفته است که آن را در کنار گلکسی نوت ۱۰ نشان می‌دهد. براساس چیزی که در عکس دیده می‌شود، احتمالا اپراتور ورایزن انحصار اولیه آن را در اختیار خواهد داشت.

در حالیکه ما تقریبا همه چیز را درباره مشخصات دو مدل اصلی از «تحول عظیم بعدی» سامسونگ، یعنی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، می‌دانیم، اما حالا در آمریکا شایعاتی مبنی بر وجود یک مدل سوم نیز شنیده می‌شود که در یکی دو ماه گذشته صحبت چندانی درباره آن وجود نداشت. بله، ما درباره گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G حرف می‌زنیم؛ دستگاهی که احتمال می‌رود در سه ترکیب‌بندی مختلف حافظه و منحصرا توسط شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) به فروش برسد.

این اخبار زمانی داغ شد که امروز یکی از افشاگرهای معروف عرصه فناوری یعنی ایوان بلاس (Evan Blass) توانسته بود به یک عکس تبلیغاتی از گوشی‌های جدید سامسونگ دست یابد. این عکس، برخی از جزییات مهم رویداد ۷ آگوست را که در آن قرار است از تمام خانواده نوت ۱۰ رونمایی شود تایید می‌کند.

گلکسی نوت 10 پلاس 5G

انحصار اولیه ورایزن و یک پیش‌سفارش عجیب

به نظر می‌رسد که نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G هم مانند گلکسی S10 5G ابتدا در ورایزن، قبل از آنکه سایر اپراتورهای آمریکایی اجازه پیوستن به این مهمانی را داشته باشند، قابل دسترس خواهد بود. البته ‌به‌طور دقیق مشخص نیست چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا سامسونگ این دستگاه را در سرتاسر آمریکا گسترش دهد و اینکه در نهایت آیا این گوشی همه چهار تامین‌کننده سرویس وایرلس آمریکا را در بر خواهد گرفت یا نه.

Galaxy-S10-5G

مدل 5G گوشی گلکسی S10، کار خود را چند ماه پیش با ورایزن آغاز کرد و بعد از چند هفته اپراتور AT&T، سپس Sprint و نهایتا T-Mobile را در برگرفت. احتمالا گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G هم از برنامه مشابهی تبعیت خواهد کرد، اما فعلا و تا زمانی که خود سازنده و اپراتورهای اصلی شبکه موبایلی آمریکا به‌طور رسمی این موضوع را اعلان نکرده‌اند، درباره آن اظهارنظر قطعی نمی‌توان کرد.

با این‌حال باید خوشحال باشیم که امروز به‌لطف این عکس تبلیغاتی منتشر شده می‌توانیم شاهد نمایشگر بزرگ نوت ۱۰ پلاس به‌همراه قلم S Pen آبی‌رنگ و جذاب آن و البته قاب چشم‌نواز پشت نوت ۱۰ که پرداخت بسیار ظریفی نیز دارد باشیم. شاید از خودتان بپرسید که چرا در این عکس، پنل جلویی نوت ۱۰ پلاس با کاور پشتی نوت ۱۰ جفت شده است، دلیل آن این است که ظاهرا ورایزن می‌خواهد نوت ۱۰ را به‌همراه نسخه 5G نوت ۱۰ پلاس در پیش‌سفارش‌ها ارایه نماید. البته احتمال دارد که این پیش‌سفارش‌ها با قیدوشرط‌هایی هم (نصب‌های ماهانه و یک خط سرویس جدید) همراه باشند. ولی بهرحال، این موضوع کمی عجیب به‌ نظر می‌رسد.

در رابطه با مشخصات و قیمت، انتظار چه چیزی را باید داشت

در حالیکه گلکسی S10 5G در برخی مشخصات از S10 و S10 پلاس متفاوت است، اما گفته می‌شود که گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G تا حد بسیار زیادی از روی نوت ۱۰ پلاس 4G تقلید شده است. اخیر شایعه‌ای بر سر زبان‌ها افتاده، مبنی بر اینکه مدل مذکور احتمالا شامل یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی (با یک هول-پانچ در وسط)، یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس، یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی، اسلات microSD، یک دوربین چهارگانه نوآورانه در پشت گوشی (متشکل از یک ست‌آپ سه‌گانه اصلی، همانند دوربین نوت ۱۰ و یک سنسور اضافی مدت پرواز)، یک رم ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی (قابل افزایش تا یک ترابایت) می‌شود.

گلکسی نوت 10

با وجود اینکه مشخصات بالا واقعا عالی به نظر می‌رسند، اما همه آنها تقریبا مشابه مواردی هستند که در گلکسی S10 5G بکار رفته‌اند. بنابراین هیچ دلیلی برای افزایش قیمت این مدل وجود ندارد. حدس ما این است که قیمت گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G از حدود ۱۴۰۰ دلار شروع شود که البته کمی زیاد است. اما اگر شما جزو کسانی هستید که بسیار عجله دارید و می‌خواهید هرچه زودتر از مشخصات فوق‌العاده‌ای که در بالا به آنها اشاره شد بهره‌مند شوید، این قیمت، چندان بد نخواهد بود.

در آخر باید ذکر کنیم که نوت ۱۰ پلاس نسخه 5G از چیپستی با سرعت کمی بیشتر از چیپست بکار رفته در  S10 5G بهره خواهد برد، اما همچنان به یک مودم جداگانه برای دسترسی به استاندارد شبکه سلولی نسل بعد نیاز خواهد داشت. با وجود همه اینها، این دو گوشی، لااقل در بخش تجهیزات داخلی، شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH