ریتوییت

مخترع قابلیت ری‌توییت توییتر از اختراع خود پشیمان است!

کریس وترل در اظهارنظری گفت که ایده او برای قابلیت ری‌توییت (بازنشر) باعث خراب شدن همه‌چیز شده است. مردی که در پشت‌پرده ویژگی ری‌توییت شبکه اجتماعی توییتر قرار دارد معتقد است که زمان زیادی را صرف این ایده کرده بود. او ضمن اقرار به اشتباه خود در ایجاد این ویژگی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری BuzzFeed News گفت که ایجاد ایده مذکور مثل این می‌ماند که یک سلاح پر را در اختیار یک کودک چهار ساله قرار دهیم.

وترل در ادامه گفت: “این چیزی است که ما انجام دادیم.” او قبل از پیوستن به توییتر در سال 2009 با شرکت گوگل در زمینه ایجاد پلتفرم گوگل ریدر همکاری می‌کرد. وترل در این مصاحبه گفت: “اضافه‌کردن این عملکرد در ظاهر به ساده‌ترین روند، انتشار توییت‌های دیگران را ممکن می‌ساخت.” قبل از ایجاد ری‌توییت، کاربران مجبور بودند تا توییت‌های سایر افراد را به صورت دستی نوشته یا آن‌ها را کپی کنند.

او در ادامه اظهار کرد که کارمندان توییتر در سال 2009 تمرکز خود را برروی این ویژگی قرار داده بودند و نگرانی اصلی آن‌ها درمورد استفاده از این ویژگی در شرایطی مانند زلزله بود. آن‌ها برای چگونگی تعامل پلتفرم توییتر با ویژگی ری‌توییت آماده نبودند.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این ویژگی، پاسخ سریع یا واکنش به توییت‌های یک فرد بود. وترل در ابتدا تصور می‌کرد که ری‌توییت در مواقع بحرانی مانند زلزله موجب نجات بشریت می‌شد و معتقد بود که بازخوردهای مثبتی از این ویژگی دریافت می‌کند.

اما وترل اکنون درباره این ویژگی سخنان جالبی را ارایه کرده است. او در مصاحبه خود گفت: “این ویژگی باعث سهولت حمله افراد به اشخاصی می‌شد که با آن دشمنی دارند. هم‌چنین، باعث ایجاد یک تصویر غلط از آن فرد می‌شود، به‌طوری که دیگر هیچ فرصت دفاعی از خود نداشته باشد. هرچند که گروه کوچکی از افراد به صورت آشکار این کار را انجام می‌دهند، اما همین موضوع ممکن است از رفتار اکثر مردم سرچشمه گرفته باشد. همین مسئله من را تا سرحد مرگ می‌ترساند.”

وترل در ادامه افزود: “من در خیالات خود به جمله معروف قدرت را در اختیار مردم قرار دادیم، فکر می‌کنم. اما اکنون به معنی متفاوت این جمله می‌نگرم و می‌گویم که ما قدرت را به دستان مردم سپردیم.”

حتی برخی از رهبران قدرتمند جهان با استفاده از ویژگی ری‌توییت به طور منظم درحال ترویج نژاد‌پرستی و برهم زدن نظم جهان هستند. وترل افزود که برای حذف یا تغییر کاربری این ویژگی، دیگر دیر شده است.

به عنوان مثال، شبکه‌های اجتماعی قدرت خاصی را در اختیار افراد محبوب و مشهور قرار داده است. همین مسئله باعث انگیزه دادن (انگیزه کاذب) به آن کاربر شده است. او اعتقاد دارد که تغییر روند کلی شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن چنین مسائلی خواهد شد.

جک دورسی نیز در واکنش به مصاحبه وترل گفت: “ما از تمامی تاثیرات توییتر و قابلیت‌های آن آگاه هستیم. ما همیشه ری‌توییت‌ها و واکنش‌ها به آن را بررسی می‌کنیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH