Reon Pocket: ابزار تهویه مطبوع ساخت شرکت سونی با قابلیت کنترل از طریق اسمارت‌فون

با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا در نیم‌کره شمالی، حقیقتا عرضه لباس‌هایی با قابلیت کنترل دما در آینده‌ای نزدیک امری بعید به‌نظر می‌رسد. در عین‌حال ما برای ایجاد جریان باد و خنک کردن خود ناچارا بایستی از جریان هوای دهان استفاده کنیم و یا با انجام اقدامی مضحک، پیراهن خود را از بدن خارج نماییم. تمامی این اقدامات در واقع با هدف تغییر وضعیت کلافه‌کننده موجود انجام می‌شوند.

اما لازم نیست نگران باشید؛ چرا که ظاهرا سونی برای حل این مشکل، دست‌به‌کار شده و روی یک ابزار تهویه مطبوع موسوم به Reon Pocket کار می‌کند. پس از پوشیدن این ابزار پوشیدنی، دستگاه به‌آسانی بر روی پشت کاربر قرار گرفته و در هوای گرم، شما را خنک و در زمستان، شما را گرم نگاه خواهد داشت. این دستگاه تهویه مطبوع کوچک با ابعادی جمع‌وجورتر از یک اسمارت‌فون، درون جیب تعبیه شده در یک زیرپوش مخصوص قرار گرفته و با استفاده از یک المان ترموالکتریک، کاربر را خنک می‌کند. این المان به‌طور معمول در خودروها و دستگاه‌های خنک‌کننده نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتری این وسیله تا 90 دقیقه دوام دارد و برای شارژ کامل نیز به 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

Reon Pocket به یک اپلیکیشن اسمارت‌فونی متصل می‌شود و کاربر با استفاده از این برنامه، دمای موردنظر خود برای ساعات مختلف روز یا حداقل طی مدت استفاده 90 دقیقه‌ای از دستگاه را کنترل می‌کند. اگرچه این ابزار در زیر تابش مستقیم نور خورشید، صورت شما را خنک نمی‌کند؛ اما سایر قسمت‌های بدن در زیر لباس شما را خنک نگاه داشته و این پدیده برای افراد حساس به شرایط آب‌وهوایی گرم و شرجی، تفاوت محسوسی را رقم خواهد زد. به‌طور مشابه، هنگامی‌که که کاربران در روزهای سرد زمستانی ناچار به خروج از محیط‌های مسقف هستند نیز این ابزار، مفید واقع خواهد شد.

Reon Pocket جدیدترین محصولی است که از پلتفرم First Flight استخراج می‌شود. این پلتفرم عام‌المنفعه توسط شرکت سونی در سال 2015 عرضه شد. First Flight به کارکنان این کمپانی فناوری امکان می‌دهد تا پیش از عرضه تجاری جالب‌ترین محصولات خود، جهت سنجش میزان جذابیت آن‌ها در میان مشتریان بالقوه از محصولات کمی نامتعارف‌تر نظیر Reon Pocket رونمایی کنند.

چنین وضعیتی یقینا برای Reon Pocket مطلوب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که تا این لحظه و تنها پس از گذشت چند روز، ابزار مذکور به درآمد 275 هزار دلاری از سوی حدودا 1800 حامی مالی دست یافته است.

سونی قصد دارد Reon Pocket را در سال 2020 عرضه نماید و امیدوار است این پدیده، هم‌زمان با برگزاری المپیک توکیو تحقق پیدا کند. چنان‌چه شرایط آب‌وهوایی ژاپن در فصل تابستان مطابق سالیان گذشته باشد؛ در این‌صورت ابزار مذکور برای بازدیدکنندگان و ورزش‌کاران بسیار سودمند واقع می‌شود. در واقع شما احتمالا بایستی تعدادی از این دستگاه‌ها را در اطراف بدن خود قرار داده و به رهایی از دما و رطوبت آزاردهنده هوا امیدوار باشید.

Reon Pocket به‌همراه یک زیرپوش عرضه می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها با قیمت‌گذاری تقریبی 130 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این محصول اکنون در فهرست کالاهای اختصاصی ژاپن قرار دارد؛ اما در صورت اثبات موفقیت Reon Pocket، سونی می‌تواند نسبت به فروش این دستگاه در بازارهای خارجی نیز ترغیب شود.

چنان‌چه از نظر شما، انتظار کشیدن برای عرضه Reon Pocket کار آسانی نیست؛ در این‌صورت می‌توانید گجت‌های خنک‌کننده عجیب‌وغریبی را که اکنون در وب‌سایت آمازون قابل‌دسترس هستند، مدنظر قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH