هواوی از اشتیاق گیمرهای موبایلی برای دسترسی به فناوری 5G می‌گوید

هنگامی‌که که به فناوری 5G فکر می‌کنید؛ نخستین موضوعی که به ذهن شما متبادر می‌شود چیست؟ به احتمال فراوان، شما به سرعت‌های بالاتر دانلود که براساس اظهارات اپراتور AT&T تاکنون به بیش از 2 گیگابیت‌برثانیه رسیده است، فکر می‌‌کنید. با چنین سرعت تبادل داده‌ای، کاربران قادر خواهند بود فیلم‌های اچ‌دی را در عوض سپری نمودن زمان چندین دقیقه‌ای طی چند ثانیه دانلود نمایند. بدین‌ترتیب کسب‌وکارها و صنایع جدیدی شکل گرفته و از سرعت فوق‌العاده این شبکه‌ها بهره خواهند برد؛ همان‌طور که راه‌اندازی شبکه ارتباطی 4G LTE امکان ایجاد صنایع با محوریت اشتراک‌گذاری داده‌ها را فراهم کرد. فناوری 4G LTE اکنون کمپانی‌های 2 میلیارد دلاری را تحت پوشش خود قرار داده است.

میزان تاخیر پایین، مزیت دیگر فناوری 5G به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که غالبا اخبار چندانی پیرامون آن منتشر نشده است. مولفه تاخیر، مدت زمان لازم جهت دریافت پاسخ مربوط به اطلاعات ارسال شده توسط کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان مثال، چنان‌چه مشغول بازی و شلیک به حریف هستید؛ در این‌صورت پارامتر تاخیر، مدت وقفه میان زمان شلیک تیر از سوی شما و اطلاع شما از اصابت موفقیت‌آمیز آن به هدف را اندازه‌گیری خواهد کرد. لذا بدیهی است که اتصال 5G برای آن‌دسته از کاربرانی که به اجرای بازی‌های موبایلی در فضای ابری می‌پردازند؛ سودمند واقع می‌شود.

امروز هواوی ویدیوی تبلیغاتی مربوط به اسمارت‌فون میت 20 ایکس 5G خود را منتشر کرد. این ویدیو نه‌تنها اختلاف سرعت فوق‌العاده میان شبکه‌های 4G LTE و 5G را نمایش می‌دهد؛ بلکه به کاهش مدت تاخیر نیز اشاره دارد. در واقع این کلیپ ادعا می‌کند که گیمرها در زمان اتصال این هندست به شبکه 5G، ابدا هیچ‌گونه وقفه‌ای را تجربه نخواهند کرد.

هواوی میت 20 ایکس 5G از یک نمایشگر آمولد 7.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 2244 پیکسل بهره می‌گیرد. توان پردازشی گوشی از طریق تراشه کایرین 980 هواوی تامین می‌شود و این هندست از تراشه مودم 5G بالونگ 5000 ساخت هواوی استفاده می‌کند. پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه از حسگر اصلی 40 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک لنز فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی گوشی مستقر خواهد شد. انرژی موردنیاز میت 20 ایکس 5G از طریق یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود و این هندست از قلم M-Pen هواوی نیز پشتیبانی می‌کند.

این اسمارت‌فون جهت فروش در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. اما ویدیوی منتشر شده به علل ضرورت منتظر ماندن گیمرهای موبایلی در ایالات‌متحده جهت راه‌اندازی شبکه 5G در شهرهای خود و بهره‌مندی از قابلیت‌های آن اشاره نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH