گزارش سه ماهه دوم 2019 ال‌جی: شرکت همچنان زیان‌ده است!

گزارش سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ال‌جی منتشر گردید. مطابق این گزارش، شرکت با وجود کاهش زیان‌دهی خود در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه اول، همچنان ضرر و زیان می‌دهد.

ال‌جی که در ابتدای ماه آوریل امسال امیدوار بود با فروش گوشی V50 ThinQ 5G، تکانه‌ مثبتی در سه ماهه دوم سال جاری ایجاد کند و از طرفی عملکرد ناامیدکننده شرکت در سه ماهه اول را جبران کند، حالا در گزارش سه ماهه دوم خود، زیان عملیاتی کم‌تری را نسبت به سه ماهه اول امسال گزارش داده است. گرچه در آن موقع، ال‌جی صحبتی درباره احتمال سوددهی شرکت نکرد، اما امیدوار بود که نتایج ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال، بتوانند همان روند تقریبا مثبت بازه ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ را ادامه دهند.

باوجود اینکه V50 ThinQ 5G، در بین گوشی‌های ال‌جی در رتبه اول پرفروش‌ها قرار داشت، اما شرکت نتوانست در سه ماهه دوم امسال به سوددهی برسد. بلکه باعث ایجاد یک کسری ۲۶۸ میلیون دلاری برای خود گردید. این میزان کسری، در واقع از زیان‌های گزارش‌شده در سه ماهه‌های اول و دوم امسال بسیار بالاتر بود.

V50 تینکیو 5G

با وجود اینکه شرکت ال‌جی، در طول این مدت، استراتژی خود را مورد بازنگری قرار داد و قدم‌هایی را برای محکم کردن ساختار شرکت و رقابتی‌تر کردن آن برداشت، اما زیان‌های سه‌ماهه‌های اول و دوم امسال، تقریبا دو برابر زیان‌های مدت مشابه سال قبل بودند. نکته جالب اینکه، ظاهرا ال‌جی عوامل خارجی را مسئول عملکرد ناامیدکننده شرکت بیان کرده و کساد موجود در بازار اسمارتفون‌ها و قیمت‌‌های پایین برندهای چینی را دلایل شکست‌های خود عنوان کرده است. به عبارت دیگر، این، خود شرکت ال‌جی نبوده است که به کسب‌وکار او در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ لطمه زده، بلکه کمپانی‌هایی مانند شیائومی، هواوی و کل صنعت گوشی‌های هوشمند بوده‌اند که باعث این موضوع شده‌اند.

البته در همان زمان، ال‌جی تصدیق ‌کرد که علاوه بر موارد فوق، هزینه‌های بازاریابی مرتبط با راه‌اندازی و تبلیغ مدل‌های جدید گوشی‌ها هم، به این کسادی بزرگ در بازار اسمارتفون‌ها کمک کرده است، ولی با حالت خوشبینانه‌ای اعتقاد داشت که عرضه حجم انبوهی از گوشی‌های رقابتی و همچنین وجود تقاضای روبه‌رشدی که برای محصولات 5G در بازار وجود دارد، می‌تواند به شرکت کمک کند تا نتایج خود را در سه ماهه سوم امسال بهبود ببخشد.

و در آخر لازم به گفتن است که با وجود اینکه فروش گوشی‌های ال‌جی از آغاز سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به این طرف، به‌طور مداوم، کاهش می‌یافت، اما از ابتدای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، این روند برعکس شد و فروش آنها دچار افزایش گردید. پس با این‌حساب می‌توان گفت که اسمارتفون‌های ال‌جی نسبت به سال گذشته، اندکی محبوب‌تر و سودده‌تر شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH