هواوی

هواوی در نیمه اول سال 2019 حدود 118 میلیون اسمارت‌فون وارد بازار کرده است

چندی پیش شاهد انتشار خبری مبنی بر موفقیت‌های هواوی در خاک کشور خود، حتی با وجود تحریم‌های سخت‌گیرانه شرکت‌های آمریکایی بودیم. در دومین سه ماهه مالی از سال جاری میلادی، این تولیدکننده چینی حدود 37.3 میلیون هندست وارد بازار چین کرده است. این مقدار نشان‌دهنده 31 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است. اوپو دومین شرکت حاضر در این لیست است که تقریبا نصف آمار هواوی، گوشی هوشمند به بازار چین تزریق کرده است.

هواوی

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تحریم‌های آمریکا و ترامپ، در اواسط بازه زمانی گفته شده علیه شرکت اعمال شد. در واقع گفته می‌شود هواوی با پیش‌بینی این محدودیت‌ها، مقدار زیادی از قطعات مورد نیاز برای تولید گوشی‌های خود را خریداری و ذخیره کرده بود. در هر صورت مشکل اصلی برای این شرکت از نیمه دوم سال شروع می‌شود؛ یعنی از زمانی که محصولات این شرکت دیگر نمی‌توانند از اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده کنند. علی‌رغم انتشار اخبار مختلف در خصوص Hongmeng، شرکت اعلام کرده است که سیستم عامل تولیدی شرکت یک سیستم عامل تجاری است و به هیچ وجه قرار نیست جایگزین اندروید در اسمارت‌فون‌ها باشد. هر هندستی که قبل از شانزدهم ماه مه، پیش از اعمال تحریم‌ها، در حال گسترش و تولید بوده است، می‌تواند از سرویس‌های گوگل پلی و اندروید استفاده کند. نسخه 5G میت 20 ایکس و همچنین اسمارت‌فون خم‌شدنی میت X از جمله این محصولات خواهند بود. رییس شرکت هواوی، Liang Hua، در همین زمینه بیان کرده است که بحث استفاده یا عدم استفاده هندست‌های آینده شرکت از سیستم عامل اندروید، بستگی مستقیم به نظر دولت ایالات متحده آمریکا دارد.

“بازار و تجارت ما قبل از شانزدهم مه به شدت در حال گسترش بود و از آن زمان سرعت آن کاهش پیدا کرده است. با وجود این که با چالش‌های جدیدی روبرو هستیم، راهبرد ما در عرضه جهانی گوشی‌های خود دست نخورده باقی می‌ماند. ما همچنان به ارایه خدمات مختلف برای مشتریان جهانی خود خواهیم پرداخت و البته سرمایه‌گذاری‌های سنگین در مبحث تحقیق و توسعه نیز ادامه خواهد داشت.”

در این آشفته بازار شرکت، به تازگی خبری منتشر شده است که شاید موجب تعجب افراد بسیاری می‌شود. هواوی اعلام کرده است که در نیمه اول سال جاری میلادی حدود 118 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به صورت جهانی عرضه کرده است. عرضه این تعداد هندست به بازار موجب رشد 23.2 درصدی سود کلی شرکت و رسیدن به مقدار 401.3 میلیارد یوان شده است. همچنین تعداد گفته شده نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2018 حدود 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد. شرکت چینی با عملکرد خیره‌کننده خود در سال گذشته، 206 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به صورت جهانی وارد بازار کرد تا از این نظر پس از سامسونگ و اپل در جایگاه سوم قرار بگیرد.

هواوی

در سه ماه اول سال 2019 هواوی 59 میلیون دستگاه به بازار منتقل کرده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 50.3 درصد رشد را نشان می‌دهد. همین رقم کافی بود تا شرکت موفق شود با جای گذاشتن اپل در ابتدای سال جاری، جایگاه دوم این شرکت را در لیست گفته شده از آن خود کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده هواوی در سه ماهه دوم امسال نیز 59 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به بازار انتقال داده است. شرکت معمولا در سه ماه مالی دوم سال پرقدرت‌تر از هر زمان دیگری کار می‌کرد و همین امر موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان عنوان کنند تحریم‌ها تاثیر منفی خود را بر روند مثبت این شرکت گذاشته‌اند.

هواوی تمامی ابزارهای لازم را داشت تا در پایان سال جاری میلادی، مقام اول را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تصاحب کند و جای سامسونگ را در صدر لیست بگیرد، اما با این روند خود شرکت چندی پیش اعتراف کرد که این مهم حداقل در سال 2019 عملی نخواهد شد. شرکت هنوز امید زیادی به خانواده اسمارت‌فون‌های میت 30 دارد و حتی رییس شرکت نیز عنوان کرده است که این خانواده می‌تواند ورق را به نفع هواوی برگرداند. البته حتی در صورت عدم موفقیت این سری از محصولات نیز هواوی همچنان به راه خود ادامه خواهد داد. Liang Hua در بخشی از سخنان خود که بسیار برای طرفداران شرکت امیدوارکننده به نظر می‌رسد، ابراز کرده است: “اگر آمریکا مجوز لازم برای استفاده از سیستم عامل اندروید در دستگاه‌های میت 30 را ندهد، ما سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم و اگر در خصوص آمادگی سیستم عامل تولیدی شرکت شک و شبهه‌ای در ذهن دارید، فقط صبر کنید تا با چشم خود از نزدیک با آن آشنا شوید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH