اندروید اتو

نسخه به‌روزرسانی‌ شده اندروید اتو با یک لانچر جدید در راه است

آپدیت جدید برنامه اندروید اتو قرار است به‌زودی در اختیار کاربران قرار گیرد. این برنامه، در به‌روزرسانی خود با دستیار صوتی گوگل اسیستنت یکپارچه‌سازی شده است.

ماه مه امسال، گوگل اعلام کرد که این شرکت در حال ایجاد تغییراتی از جمله اضافه نمودن یک تم تاریک بر روی اپلیکیشن اندروید اتو است. امروز گوگل در وب‌سایت خود جزییات بیشتری درباره نسخه جدید آن منتشر کرده است.

با به‌روزرسانی جدید، حالا شما اپلیکیشن سازگارتری با خودرو‌های خود دارید. به‌علاوه، برای دسترسی به یک اپ خاص، نیاز به فشردن تعداد کم‌تری دکمه خواهید داشت. این کار، با لانچر جدید برنامه محقق گردیده است. لانچر مذکور، با فشردن دکمه موجود در قسمت پایین سمت چپ نمایشگر، باز شده و برنامه‌های موردعلاقه‌تان را در ردیف بالا به نمایش خواهد گذاشت.

اندروید اتو

زمانی که گوگل اسیستنت اوایل امسال به گوگل مپس اضافه گردید، گوگل این یکپارچه‌سازی را به یک روش هوشمندانه و کاملا امن انجام داد. به این‌صورت که، قابلیت‌های اسیستنت بر روی برنامه مپس محدود شدند و جواب‌های نمایش‌داده‌شده بر روی نمایشگر اتومبیل، به صورت صوتی در آمدند. حالا مشابه همین کار در برنامه اندروید اتو بر روی اپلیکیشن‌هایی که دارای علامت گوگل اسیستنت هستند نیز اتفاق افتاده است. این برنامه‌ها اکنون برای ارایه اطلاعات به شما، از دستیار صوتی استفاده خواهند کرد و دیگر لازم نخواهد بود که به‌غیر از جاده و مسیر روبه‌روی‌تان، به چیز دیگری توجه نمایید. همچنین، صرف‌نظر از اینکه از چه برنامه ناوبری (گوگل مپس، ویز یا هر برنامه دیگری) استفاده می‌کنید، اندروید اتو با نمایش دادن جهت‌ها، شما را از نقطه A به نقطه B هدایت خواهد کرد. به‌علاوه، اگر از قبل، آدرسی را بر روی گوشی خود ست کرده‌اید، برنامه به‌طور اتوماتیک جهت‌های منتهی به آن مکان را برایتان بارگذاری خواهد نمود.

اندروید اتو

ضمنا، یک دکمه نوتیفیکیشن نیز به قسمت پایین سمت راست نمایشگر اتومبیل اضافه شده که این امکان را به شما خواهد داد تا نوتیفیکیشن‌‌های خوانده‌نشده، تماس‌های اخیر و حتی آلارم‌ها را مشاهده کنید. گوگل می‌گوید که با استفاده این قابلیت، شما در حین اینکه چشم‌تان متوجه مسیر است، قادر به تماس گرفتن با دوستان و خانواده‌ خود خواهید بود. برای این کار، فقط لازم است که دکمه میکروفون موجود بر روی فرمان اتومبیل یا آیکون میکروفون نشان‌داده‌شده بر روی نمایشگر را فشار دهید. حتی با گفتن عبارت “Hey Google” هم می‌توانید گوگل اسیستنت را فعال کرده و به کمک آن، تماس بگیرید، پیام بفرستید یا نوتیفیکیشن‌های خود را بخوانید.

گوگل می‌گوید که اندروید اتو حالا می‌تواند در نمایشگرهای وایداسکرین هم به نمایش درآید و از فونت‌هایی که خواندن‌ آنها راحت‌تر است، پشتیبانی نماید. البته، تم تاریک آن را هم نباید فراموش کرد. آپدیت مذکور، قرار نیست بر روی اپلیکیشن اندروید اتو گوشی‌ها ارایه گردد، بلکه در طول چند هفته آینده بر روی برنامه اندروید اتو خودروها ظاهر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH