نوت 10

گلکسی نوت 10 در برخی از نسخه‌های بازار آمریکا از پردازنده کوالکام استفاده نخواهد کرد!

برخی از نسخه‌های گلکسی نوت 10 در بازار آمریکا از تراشه اگزینوس 9825 استفاده خواهند کرد. سامسونگ در طی سال‌های گذشته از دو پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون در برخی از مدل‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند. با این‌حال، به نظر می‌رسد که روند قبلی سامسونگ دستخوش تغییراتی شده است و این شرکت تصمیم گرفته تا از پردازنده اگزینوس خود در برخی از مدل‌های نوت 10 بازار آمریکا استفاده کند.

یکی از افشاگران معروف با نام Evan Blass درباره این موضوع گفت که ممکن است برخی از مدل‌های گلکسی نوت 10 در بازار آمریکا از تراشه اگزینوس بهره ببرند. البته نسخه Verizon این تلفن به همان پردازنده اسنپدراگون مجهز خواهد بود.

او در توییتر اعلام کرد که نسخه ورایزن پرچمدار سری نوت از چیپست شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 855 استفاده خواهد کرد و ممکن است که این تلفن در سایر اپراتور‌های مخابراتی آمریکا از تراشه اگزینوس 9825 بهره‌مند شود.

آخرین باری که شرکت سامسونگ از تراشه اگزینوس در پرچمدار خود استفاده می‌کرد به زمان گلکسی اس 6 برمی‌گردد. احتمال می‌رود که سامسونگ این کار را به دلیل گسترش اینترنت 5G انجام داده تا تغییراتی در عرضه نسخه‌های مختلف این تلفن ایجاد کند.

نکته جالب ماجرا درباره اپراتورهای مخابراتی آمریکا، استفاده نسخه‌های Verizon اسمارتفون‌ها از تراشه‌های شرکت کوالکام است. حتی سایر اپراتور‌های مخابراتی آمریکا از این موضوع پیروی نمی‌کنند. احتمال می‌رود که گلکسی نوت 10 دارای تراشه اسنپدراگون (یا سایر گوشی‌های هوشمند) فقط با شبکه CDMA این اپراتور سازگار باشند. حتی برخی از تلفن‌های این اپراتور بزرگ آمریکایی فقط از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند و اتصال اینترنت 3G در این تلفن‌ها وجود ندارد.

در هرحال، جای هیچ نگرانی درباره نسخه اگزینوس نوت 10 برای کاربران آمریکایی وجود ندارد، چرا که هردو تراشه از لحاظ عملکرد و مصرف باتری در سطح یکسانی قرار دارند.

تنها کمتر از یک هفته به زمان معرفی پرچمدار سری نوت باقی مانده و انتظار می‌رود که اخبار و شایعات درباره این تلفن همچنان داغ باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH