رونمایی رسمی گلدیران از برند ملی جی پلاس

ظهر امروز و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت گلدیران در ساختمان این شرکت برگزار گردید، گلدیران به‌صورت رسمی از برند انحصاری خودش با نام جی پلاس رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا لاهیجانیان مدیر بازاریابی گلدیران گفت: می‌خواهیم امروز اولین پیش نویس جی پلاس را با یکدیگر بنویسیم. در روزهایی که خبری از ترامپ نبود، وجود فناوری‌های بسیار زیاد در کنار رقابت‌های تنگاتنگ برندهای اصلی، سبب شد تا گلدیران آرزوی دیرینه خودش را چند وقتی به تعویق بیندازد، ولی گلدیران به عنوان نماینده انحصاری ال‌جی در ایران، لازم بود کاری انجام دهد.

گلدیران در سی سال گذشته در توانایی‌ها و نام خودش بسیار سرمایه‌گذاری کرده بود و بایستی سرانجام برندش را در کنار ال‌جی، به سبد محصولاتش می‌افزود. از چهار پنج سال پیش ما شروع کردیم و از ریبرندینگ لوگوی خودمان استارت کار را زدیم. برند کانال‌های فروش که گلدیران پلاس بود را آغاز کردیم. ما باور داشتیم در این شرایط برای زنده ماندن باید دیوانه بود! الان ما می‌خواهیم سری دوم از تلویزیون جی پلاس را رونمایی کنیم و باورمان این است که آرزوهای‌مان از آن چیزی که می‌خواستیم به ما نزدیک‌تر است.

مراسم امروز دو تفاوت ویژه دارد. این اولین جلسه‌ای است که ما درباره ال‌جی حرف نمی‌زنیم و البته ال‌جی هنوز برند اول ماست و خواهد بود و تا زمانی که شرایط مهیا باشد، از مشتریان پشتیبانی می‌کنیم. تفاوت دوم این است که می‌خواهیم درباره هویت برند جی پلاس و شخصیت آن صحبت کنیم و به مشخصات فنی نمی‌پردازیم.

در فلسفه جی پلاس همه مردم شایسته داشتن تکنولوژی هستند و بر این اساس ما محصولی خلق کردیم که بایستی احساس متفاوتی در کاربر ایجاد کند. این احساس ناشی از مشخصات فنی نیست بلکه ناشی از این است که مخاطب حس کند که برای این برند مهم است. برای اینکه چنین کاری کنیم، بایستی تمام فعالیت‌هایمان از پایه برنامه‌ریزی می‌شد.

ما به دنبال خلق تکنولوژی نیستیم، بلکه می‌خواهیم آن‌ها را با استانداردهایی که گفتم به مردم عرضه کنیم. قیمت گذاری ما هم از فلسفه‌مان پیروی می‌کند و بایستی خریدار در مقابل بهای پرداختی، فراتر از چیزی که داده دریافت کند.

استراتژی ما برای برند جی پلاس تاثیری است که بر روی مخاطبان می‌گذارد. همه چیز از نگاه محصول به مخاطبش است و ما اعتقاد داریم اگر انسان‌ها نباشند، فناوری چیزی به جز چند تکه آهن پاره و سیم نیست! روح تکنولوژی بایستی در آن دمیده شود و رضایت کاربر از محصول‌مان باشد. این روزها واژه برند و برندسازی را زیاد می‌توان شنید. آن چیزی که برای ما مهم است، تعهد برند است. مردم فقط نباید یک محصول به خانه ببرند، بلکه بایستی دو هزار انسان متعهد را با خودشان به منزل بیاورند!

مدیر مارکتینگ گلدیران در پایان افزود: جایی که ما به آن خیلی می‌نازیم، کارخانه ماست. به بودن با ال‌جی بسیار افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم از تجربه آن برای مردم خودمان استفاده کنیم.

پس از لاهیجانیان، نوبت به دکتر امیر عباس کایینی، مدیرعامل گلدیران رسید. وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون تلویزیون، 600 هزار لباس‌شویی و 120 هزار یخچال فریزر در کارخانجات گلدیران گفت: در تمام این حوزه‌ها ما در سالیان گذشته مشغول به کار بودیم که به تحریم‌ها برخورد کردیم. در بخش تولید سرمایه‌گذاری‌ها با تکنولوژی روز دنیا انجام شده است. اولین محصول ما در جی پلاس، تلویزیون است که به‌صورت CKD وارد بازار شده و محصولات جدیدی چون مانیتور، آل‌این‌وان و موبایل هم وارد فاز تولید خواهد شد تا رسالت خودمان را نسبت به جامعه ادا کنیم.

الان همه شرکت‌ها مدعی هستند که ما برترین برند را داریم. این روزها تمام کالاها، با فناوری‌هایی که وجود دارد از یک کیفیت حداقلی برخوردار هستند، آن چیزی که سبب تمایز کالا می‌شود، ارزش خدماتی است که بر روی کالا سوار خواهد شد. ما در طی ۳۰ سال فعالیت خودمان در کانال‌های فروش، حوزه لجستیک و بخش مشتریان تجربه بسیار زیادی کسب کرده‌ایم.

حال یک گام بزرگ برداشته‌ایم و می‌خواهیم برندی ملی خلق کنیم. خلق برند ملی یک عزم ملی می‌خواهد و اگر امروز اینجا هستیم، می‌خواهیم پایه‌های این برند را محکم گذاشته و با مخاطبان خودمان صحبت کنیم. این برند را متعلق به خودتان بدانید و این افتخاری است که برای کشور خواهد بود. انشالا در آینده بتوانیم به بازارهای صادراتی دست پیدا کنیم که ایده‌های بسیاری برای آن داریم و می‌خواهیم به‌ آن‌ها دست یابیم.

پس از این صحبت‌ها نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در ادامه گزیده‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

تولید ما برای تلویزیون به ‌صورت CKD قابل انجام است و مانند کاری که برای محصولات ال‌جی انجام می‌دادیم، در ارتباط با محصولات جی پلاس نیز پیش می‌رویم.

در حوزه لوازم خانگی و صوتی تصویری ما با کشورهای مختلفی مذاکره کردیم اما هاب اصلی تولید فناوری در کشور چین قرار دارد و تامین کنندگان متنوعی در آنجا هستند که می‌توانند محصولات را تامین کنند. مالکیت جی پلاس برای خودمان است و بایستی تمام تلاش خود را انجام بدهیم تا محصول را با کیفیت و قول‌هایی که به مشتری داده‌ایم، به بازار عرضه کنیم.

در حال ال‌جی به دقت بازار را رصد می‌کند و دوست نداشت بازار ایران را از دست بدهد. این شرکت زمانی از بازار خارج شد که معادلات مالی ما بر هم خورد. متاسفانه امکان تبادلات مالی بین ایران و کره جنوبی در حال حاضر وجود ندارد.

قیمت محصولات ما در مقایسه با کالاهایی چون ال‌جی و سامسونگ حداقل ۳۰ درصد پایین‌تر اما با همان درجه کیفیت هستند. قیمت‌ها از حدود ۲.۱۰۰ در تلویزیون‌های 32 اینچ شروع شده و بسته به سایز و امکانات بالا می‌رود.

کالاهای ما در صدد رقابت با محصولات ال‌جی نیست زیرا آن‌ها یک جایگاه بین المللی داشته و ارزش خودشان را دارند. ما قصد ورود به فناوری‌های پریمیوم را هم نداریم و کاربران نیز به دنبال دریافت آن از برند ما نیستند. در حال حاضر با توجه به تغییرات قیمتی و پایین آمدن قدرت خریدی که در مردم ایجاد شده، بخش‌هایی از بازار خالی مانده و می‌خواهیم انتخابی به خریدار بدهیم که با توجه به بودجه مناسب، محصول با کیفیتی را انتخاب کند. حداقل تضاد و تناقض را با عرضه کالاهای ال‌جی داشته و از ورود به حوزه‌های که هم جنس خواری کند، به شدت اجتناب می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH