رابط کاربری EMUI

رابط کاربری EMUI 10 در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان هواوی معرفی خواهد شد

شرکت هواوی در تاریخ 9 اوت از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی این شرکت با نام EMUI 10 در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود رونمایی خواهد کرد. این رابط برپایه سیستم‌عامل اندروید است. EMUI برروی تمامی تلفن‌های هوشمند هواوی تعبیه شده است و انتظار می‌رود که تلفن‌های جدید این کمپانی چینی به آخرین نسخه آن مجهز شوند.

تصاویر (تیزر) مربوط به نسخه جدید رابط کاربری EMUI

اسمارتفون هواوی پی 30 پرو (P30 Pro) اولین تلفنی خواهد بود که نسخه جدید این رابط گرافیکی را دریافت می‌کند. هم‌اکنون، این تلفن و سایر تلفن‌های هوشمند هواوی به EMUI 9.x مجهز هستند. شایعات و اخبار نشان می‌دهند که گرافیک و عملکرد کلی دستگاه در این رابط تغییراتی داشته‌اند.

برخی از مهم‌ترین تغییرات ایجادشده به شرح زیر هستند:

  • طراحی مجدد گرافیک رابط کاربری
  • عناصر و انیمیشن‌های جدید
  • رینگتون‌های (آهنگ‌های زنگ) جدید
  • تم‌ها، تصاویر پس‌زمینه و فونت‌های جدید
  • بهبود قابلیت گیمینگ مد (Gaming Mode)

لازم به ذکر است که پس از معرفی نسخه جدید EMUI در 9 اوت، احتمال دارد که اسمارتفون پی 30 پرو اولین تلفن این شرکت باشد که آن را در ماه اکتبر دریافت می‌کند.

مدل‌های قدیمی‌تر تلفن‌های هواوی نیز باید زمان زیادی را برای ارایه رابط کاربری EMUI 10 به انتظار بمانند.

شرکت‌ چینی هواوی در طی یک سال گذشته دچار مشکلات شدیدی شده است. اضافه‌شدن نام این شرکت به لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا و امنیتی شدن ماجراهای آن، دردسرهای زیادی را برای چینی‌ها به همراه داشت.

حضور هواوی در این لیست به معنای توقف ارسال قطعات و فناوری‌های آمریکایی به این شرکت چینی بود. حتی شرکت‌هایی مثل گوگل و ARM نیز از فروش و ارایه محصولات و فناوری‌های خود به هواوی منع شدند.

چند هفته پیش، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مواضع خود را درباره هواوی تغییر داده و این شرکت را از لیست تحریم‌ها خارج می‌کند. البته تا امروز هیچ خبر جدیدی در رابطه با این تغییر موضع و خروج نام هواوی از لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر نشده است و نمی‌توان به این اخبار و حتی سخنان ترامپ اعتماد داشت.

برخی شایعات نیز نشان می‌دهند که هواوی در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در کنار EMUI 10 از سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام هانگ منگ نیز رونمایی خواهد کرد. این سیستم‌عامل برپایه اندروید نبوده و می‌تواند به عنوان یک پلن B در صورت ممنوعیت معاملات تجاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت، مورد استفاده قرار گیرد.

رابط کاربری EMUI
لیست تلفن‌های هواوی که اندروید 10 را دریافت خواهند کرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH