سامسونگ تصمیم خود مبنی بر عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای سری گلکسی S7 را تغییر داد

پیش‌تر و در ماه ژوئن، کمپانی سامسونگ با توجه به قدمت نسبتا بالای اسمارت‌فون‌های گلکسی S7 و S7 اج خود تصمیم گرفت تا از عرضه تضمین شده به‌روزرسانی‌های امنیتی 3 ماهه برای این هندست‌ها صرف‌نظر نماید. بنابراین کمپانی، مدل‌های فوق را به رده‌ای تحت‌عنوان “به‌روزرسانی‌های متفرقه” (با اولویت پایین‌تر) منتقل کرد. چنین اقدامی چندان شگفت‌آور نبود؛ چرا که این گوشی‌ها بیش از 3 سال پیش روانه بازار شدند. اما اکنون سامسونگ ذهنیت خود را تغییر داده است.

هر 2 هندست گلکسی S7 و گلکسی S7 اج مجددا به فهرست دستگاه‌های دریافت‌کننده به‌روزرسانی‌های امنیتی 3 ماهه بازگشته‌اند و صرف‌نظر از دلایل احتمالی پشت پرده برای چنین اقدامی، این خبر برای دارندگان گجت‌های فوق بسیار خرسندکننده خواهد بود. حتی گوگل نیز عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای دستگاه‌های پیکسل خود را تنها طی مدت 3 سال تضمین نموده است؛ لذا این واقعیت که اسمارت‌فون‌های گلکسی S7 و S7 اج کماکان بخشی از این به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد، یقینا قابل تحسین است؛ حتی اگر این به‌روزرسانی‌ها به‌صورت ماهیانه منتشر نشوند.

از سوی دیگر، کمپانی کره‌ای در زمینه انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای مدل‌های آنلاک شده پرچم‌داران به فروش رفته خود در ایالات‌متحده، عملکرد کاملا نامناسبی از خود نشان داده است. لذا چنان‌چه ساکن ایالات‌متحده هستید؛ در این‌صورت احتمالا بایستی این واقعیت را مدنظر قرار دهید که به‌روزرسانی‌های جدید می‌توانند صرفا برای دستگاه‌های فروخته شده توسط اپراتورها منتشر شوند. این موضوع شرم‌آور است؛ اما بهتر است این سناریو را مدنظر قرار دهیم تا در صورت عدم اریه به‌روزرسانی‌های امنیتی بیش‌تر برای دستگاه آنلاک شده خود سرخورده نشویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH