سامسونگ گلکسی‌بوک S: لپ‌تاپی قدرتمند با پردازنده اسنپ‌دراگون و مودم LTE

شرکت سامسونگ از یک لپ‌تاپ جدید با نام گلکسی‌بوک S رونمایی کرد. این محصول الگوی طراحی 2 منظوره که ثمره تلاش‌های اخیر سامسونگ در این زمینه است را رها نموده است. گلکسی‌بوک S فاقد صفحه‌کلید جداشدنی بوده و از نظر شکل ظاهری و عملکرد، شباهت بیش‌تری با لپ‌تاپ‌های سنتی دارد.با این‌حال این موضوع بدان معنا نیست که گجت مذکور از جنبه قابلیت حمل و کار در حین حرکت، شاهد عقب‌گرد بوده است. در عوض عکس چنین قضیه‌ای صادق خواهد بود؛ در واقع گلکسی‌بوک S همانند یک اسمارت‌فون یا تبلت می‌تواند با فشردن تنها یک دکمه سریعا روشن شود. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال LTE نیز برخوردار است.

گلکسی‌بوک S یک هدف ساده را دنبال می‌کند؛ با این‌حال تحقق چنین هدفی دشوار به‌نظر می‌رسد. قابلیت حمل آسان، عملکرد همواره خنک، فراهم نمودن امکان کار و اتصال به فضای ابری در هر زمان و هر مکان از جمله اهداف مهم سامسونگ برای عرضه این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند. سامسونگ به منظور دستیابی به اهداف مذکور، این لپ‌تاپ را به تراشه 8cx مجهز نموده است. پلتفرم 7 نانومتری جدید کوالکام برای کامپیوترهای شخصی توسعه یافته است و توان پردازشی کامپیوترهای قابل‌حمل فوق‌العاده باریک و فاقد فن را فراهم می‌کند. تراشه اسنپ‌دراگون 8cx قصد دارد تا توان مضاعف کامپیوترهای سنتی را با بهترین جوانب استفاده از یک دستگاه موبایلی (نظیر دسترسی سریع به سیستم‌عامل در یک چشم ‌برهم زدن) را ادغام نماید. بر اساس اطلاعات بنچمارک منتشر شده، سرعت عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8cx با یک پردازنده Core i5 شرکت اینتل برابری می‌کند. چنین عملکردی برای یک پلتفرم مجزای ایجاد شده جهت تامین توان کامپیوترهای بدون فن، نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای را در پی خواهد داشت.

گلکسی‌بوک S به ایده ادغام بهترین مشخصه‌های دنیای موبایل در محصولی با قالب یک لپ‌تاپ سنتی جامه عمل پوشانده است. بعلاوه این دستگاه با بهره‌گیری از یک درگاه نانوسیم از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند.

زیبا، آرام و خون‌سرد (این لپ‌تاپ به‌معنای واقعی کلمه داغ نخواهد شد)

تراشه به‌کارگیری شده در گلکسی‌بوک S با هدف ارائه عملکردی خنک، بی‌سروصدا و قرارگیری در محصولات فوق‌العاده باریک طراحی شد. این در حالیست که عملکرد تراشه مذکور با پلتفرم‌های رقیب قابل مقایسه خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که گلکسی‌بوک S کاندید ایده‌آلی برای رونمایی از پلتفرم اسنپ‌دراگون 8cx محسوب می‌شود. چرا که این لپ‌تاپ، فوق‌العاده باریک بوده و جهت اجرای امورات جدی و نه سرگرمی محض ساخته شده است.

این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر 13.3 اینچی با قابلیت دریافت 10 فرمان لمسی هم‌زمان است. این نمایشگر با یک قاب آلومینیومی مستحکم و زیبا احاطه شده است. همچنین این لپ‌تاپ بسیار سبک بوده و تنها 0.96 کیلوگرم (معادل 33.863 اونس) وزن دارد. این موضوع به حمل بدون دردسر لپ‌تاپ در تمام مدت روز کمک خواهد کرد. اما هنگامی‌که پیرامون حمل گلکسی‌بوک S در تمام مدت روز صحبت می‌کنیم؛ بایستی به این پرسش نیز پاسخ دهیم که باتری این لپ‌تاپ تا چند ساعت دوام خواهد آورد؟

شارژدهی طولانی مدت باتری

سامسونگ لپ‌تاپ گلکسی‌بوک S خود را با وعده و وعیدهایی عرضه نموده است که تحقق آن‌ها در گرو شارژدهی قابل‌توجه باتری دستگاه خواهد بود. خوش‌بختانه این لپ‌تاپ از یک باتری 42 وات‌ساعتی بهره می‌گیرد. چنین ظرفیتی احتمالا چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد؛ اما سامسونگ اعلام کرده که باتری دستگاه با یک‌بار شارژ قادر به تامین انرژی موردنیاز جهت پخش ممتد ویدیو برای مدت حداکثر 23 ساعت خواهد بود. گلکسی‌بوک S به منظور اطمینان بخشیدن به کاربر در خصوص تامین انرژی موردنیاز وی و صرفه‌جویی در مصرف باتری، عملکرد خود را به شکل پیوسته و بر اساس امور پردازشی در حال اجرا بهینه‌سازی می‌کند.

البته شارژدهی باتری امری متغیر خواهد بود و به میزان روشنایی نمایشگر و مورد کاربری در حال اجرا بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اجرای یک بازی سنگین با حداکثر میزان روشنایی در مقایسه با ویرایش تصاویر، باتری دستگاه را با سرعت بیش‌تری تخلیه خواهد کرد.

ارقام مورد استناد سامسونگ کماکان امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند و گلکسی‌بوک S نیز با توجه به اهداف موردنظر خود احتمالا از شارژدهی باتری بسیار مناسبی برخوردار است.

بهترین محصول در دنیای موبایل و لپ‌تاپ

گلکسی‌بوک S احتمالا همانند یک اسمارت‌فون همواره روشن بوده و به شبکه LTE متصل خواهد بود. اما این دستگاه در واقع نسخه تمام‌عیار سیستم‌عامل ویندوز را اجرا می‌کند. این لپ‌تاپ مجهز به اسکنر اثرانگشت بوده و مشخصه Windows Hello نیز بازگشایی سریع قفل دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند. بعلاوه دوربین لپ‌تاپ نیز توسط مشخصه فیس آنلاک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

از جنبه بهره‌وری، سیستم‌عامل ویندوز موارد کاربری فراوانی را تعریف می‌کند؛ اما این جاه‌طلبی‌ها بدون وجود یک مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند تحقق نخواهند یافت. خوش‌بختانه توان پردازشی گلکسی‌بوک S از طریق یک تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 8cx با لیتوگرافی 7 نانومتری و 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X تامین می‌شود. همچنین وجود درگاه کارت میکرو اس‌دی به کاربران امکان خواهد داد تا حافظه‌داخلی 256 یا 512 گیگابایتی لپ‌تاپ خود را به حداکثر 1 ترابایت افزایش دهند.

از جنبه درگاه‌های ارتباطی نیز گلکسی‌بوک S از اتصال بلوتوث ورژن 5.0، GPS داخلی، 2 درگاه USB Type-C و یک جک صوتی هدفون بهره خواهد برد.

گلکسی‌بوک S در اوایل پاییز پیش رو و با 2 مدل رنگی مختلف شامل طلایی و خاکستری عرضه خواهد شد. اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری این محصول هنوز اعلام نشده است.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی‌بوک S: لپ‌تاپی قدرتمند با پردازنده اسنپ‌دراگون و مودم LTE”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH