تبلت پیشرفته جدید سامسونگ نخستین نمونه مجهز به فناوری +HDR10 است

شرکت سامسونگ در آخرین روز ماه گذشته از تبلت اندرویدی ممتاز جدید خود با نام سامسونگ گلکسی تب S6 رونمایی کرد. توان پردازشی این تبلت از طریق پلتفرم موبایلی برتر کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 855 تامین می‌شود. گلکسی تب S6 از یک نمایشگر سوپر آمولد 10.5 اینچی با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل بهره می‌گیرد. تبلت جدید سامسونگ با 2 پیکره‌بندی مختلف عرضه خواهد شد. مدل نخست مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ در حالی‌که مدل دوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود. پیکره‌بندی دوربین دوگانه (شامل یک حسگر 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق‌عریض با میدان دید 123 درجه‌ای) در قسمت پشتی دستگاه مستقر شده است؛ در حالی‌که دوربین سلفی دستگاه از یک حسگر 8 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. به لطف وجود درگاه کارت میکرو اس‌دی، افراد علاقه‌مند به دریافت فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر می‌توانند حافظه دستگاه را تا حداکثر 512 گیگابایت افزایش دهند. یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی، مسئولیت تامین انرژی موردنیاز تبلت را بر عهده دارد. گلکسی تب S6 با یک قلم S Pen کاملا جدید عرضه می‌شود. این قلم با استفاده از خاصیت آهنربایی خود جهت شارژ یا حمل به تبلت متصل خواهد شد.

امروز سامسونگ اعلام کرد که گلکسی تب S6 نخستین تبلت دنیا با تاییدیه +HDR10 به‌شمار می‌رود. بر اساس اظهارات سامسونگ، +HDR10 به منظور ارایه تجربه نمایشی واقعا فراگیر، سطوح روشنایی تصویر را بهینه‌سازی می‌کند. این فناوری به کاربران امکان خواهد داد تا محتوای تصویری را دقیقا با کیفیت موردنظر تولیدکنندگان محتوا مشاهده نمایند. در حالی‌که استاندارد HDR10 قادر به تولید روشنایی تا سقف 1000 نیت است؛ اما +HDR10 می‌تواند حداکثر میزان روشنایی را تا 4000 نیت افزایش دهد. استاندارد +HDR10 ایجاد شده توسط سامسونگ از متادیتا پویا با قابلیت تغییر صحنه‌‌به‌صحنه استفاده می‌کند؛ در حالی‌که استاندارد HDR10 از متادیتا ایستا بهره می‌گیرد. در حال حاضر تنها سرویس پخش ویدیویی Amazon Prime Video از این فرمت پشتیبانی می‌کند.

پیش‌سفارش سامسونگ گلکسی تب S6 از روز 23 آگوست آغاز می‌شود.

“دریافت تاییدیه +HDR10، خلق تجربه بصری واقعا همه‌جانبه را تضمین می‌کند. قرارگیری این مشخصه در کنار نمایشگر سوپر آمولد گلکسی تب S6 و سیستم صوتی AKG با قابلیت دالبی آتموس موجب می‌شود تا کاربران از کار کردن با رسانه موردعلاقه خود، نمایش اقدامات خلاقانه یا تماشای نمایش‌های تلویزیونی محبوب خود لذت برده و نفس‌هایشان را در سینه حبس نمایند. کاربران با خریداری گلکسی تب S6 می‌توانند از تماشای محتوای موردعلاقه خود با کیفیت خیره‌کننده +HDR10 و سطح جزئیات بسیار بالا از طریق سرویس Amazon Prime Video لذت ببرند. بدین‌ترتیب، محتوا با همان کیفیت موردنظر تولیدکنندگان آن نمایش داده خواهد شد. – سامسونگ”

پیش‌سفارش گلکسی تب S6 از روز 23 آگوست آغاز می‌شود و کاربران در صورت رزرو نمودن این دستگاه می‌توانند یک صفحه‌کلید همراه اختیاری را با 50 درصد تخفیف دریافت نموده و از اشتراک 4 ماهه رایگان و بدون تبلیغات سرویس‌های یوتیوب و یوتیوب موزیک بهره‌مند شوند. این تبلت در مدل‌های رنگی آبی آسمانی، خاکستری و سرخ رزگونه‌ای عرضه می‌شود. همچنین اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری دستگاه هنوز اعلام نشده است.

سامسونگ گلکسی تب S6 در 3 مدل رنگی مختلف عرضه خواهد شد

بازار تبلت، روندی نزولی را در پیش گرفته است؛ اما اپل می‌تواند نقش یک ناجی پیشتاز را ایفا کند. پس از عرضه مدل‌های جدید آی‌پد پرو اپل در اواخر سال گذشته و مدل‌های جدید آی‌پد ایر و آی‌پد مینی در اوایل سال جاری، گزارش اپل از بیش‌ترین رشد درآمد حاصل از فروش آی‌پد در 3 ماهه دوم سال مالی طی دوره 6 ساله گذشته حکایت داشت. همچنین انتظار می‌رود که درآمد فروش آی‌پد طی 3 ماهه سوم سال مالی نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مجددا افزایش پیدا کند.

جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط موسسه IDC در اوایل هفته جاری نشان داد که سامسونگ با فروش 4.9 میلیون دستگاه تبلت در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن، عنوان دومین فروشنده بزرگ در بازار جهانی تبلت را با فاصله‌ای زیاد، تصاحب نموده است. این رقم در مقایسه با فروش 5 میلیون دستگاهی سامسونگ طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته، افت 3.1 درصدی را نشان می‌دهد. اما به منظور درک مناسب‌تر میزان عملکرد ضعیف صنعت تبلت کافیست بدانید که علیرغم کاهش عرضه سامسونگ، سهم غول کره‌ای از بازار تبلت از 14.9 درصد به 15.2 درصد افزایش یافته است. در این بازه زمانی، اپل 12.3 میلیون دستگاه آی‌پد را به فروش رساند. در میان 5 تولیدکننده برتر تبلت در جهان، تنها شرکت‌های اپل و آمازون موفق به افزایش میزان فروش تبلت‌های خود از 3 ماهه دوم سال 2018 شدند.

آیا تبلت جدید گلکسی S6 در راستای کاهش شکاف میان سامسونگ و اپل به غول کره‌ای کمک خواهد کرد؟ چنین سناریویی بعید به‌نظر می‌رسد؛ چرا که تبلت‌های اندرویدی به لحاظ تاریخی، فروش بالایی را تجربه نکرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که اپل نیز شخصا سرگرم آماده‌سازی مدل‌های جدید آی‌پد است و کمیته اقتصادی اوراسیا نیز اخیرا تائیدیه مربوط به شماره مدل 7 آی‌پد جدید را صادر نموده است. بایستی به‌خاطر داشت که هر آی‌پد جدید معمولا دارای پیکره‌بندی حافظه‌ای متفاوتی بوده و در 2 ورژن وای‌فای و سیم‌کارت‌خور عرضه خواهد شد. آی‌پدهای جدید احتمالا طی ماه آینده و هم‌زمان با عرضه سیستم‌عامل iPadOS جدید اپل معرفی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH