نمایشگر کوانتوم دات اولد

سامسونگ به‌زودی از یک نمایشگر کوانتوم دات اولد (QD-OLED) رونمایی می‌کند

خبرها حاکی از آن است که به‌زودی شاهد یک نمایشگر کوانتوم دات اولد (QD-OLED) در بازار خواهیم بود. همانطور که می‌دانید سامسونگ سال‌هاست که یکی از اصلی‌ترین سازندگان نمایشگرهای دنیا به حساب می‌آید. این شرکت کره‌ای هم‌اکنون از فناوری کوانتوم دات در تلویزیون‌های خودش استفاده می‌کند. ضمن اینکه، نمایشگرهای اولد شرکت هم برای بیش از یک دهه است که تبدیل به یک پای ثابت گوشی‌های آن شده است. حالا شنیده می‌شود که سامسونگ می‌خواهد هر دو تکنولوژی مذکور را در یک صفحه‌نمایش منفرد ترکیب و ادغام کند.

 

گزارش جدیدی که در خبرگزاری The Korea Herald چاپ شده ادعا می‌کند که سامسونگ از مدت‌ها قبل به دلیل نیاز کمتر بازار و همچنین سوددهی پایین پنل‌های ال‌سی‌دی (LCD) شروع به محدود نمودن خط تولید آن‌ها در کارخانه‌های کره جنوبی کرده است. این کار، به شرکت اجازه خواهد داد تا منابع بیشتری را به نمایشگرهای جدید کوانتوم دات اولد خودش اختصاص بدهد. Lee Dong-hoon، مدیر اجرایی سامسونگ دیسپلی اخیرا تایید کرده است که اولین پنل‌های کوانتوم دات اولد شرکت به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد، اما او درباره اینکه این صفحات چه زمانی و در چه دستگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت چیزی نگفت.

نمایشگر کوانتوم دات اولد

نمایشگرهای کوانتوم دات در اصل ترکیبی از پنل‌های ال‌سی‌دی و اولد هستند. آنها از نور پس‌زمینه LED استفاده نمی‌کنند، اما می‌توانند به صورت لایه‌ای نازک در مقابل LEDهای آبی رنگ قرار گرفته و نور آن را به نورهای قرمز و سبز تبدیل نمایند. صفحات نمایش کوانتوم دات اولد، از پیکسل‌های آبی رنگ نمایشگر اولد و نقاط کوانتومی LEDها برای ارایه رنگ‌های دقیق‌تر استفاده خواهند کرد.

به گفته تحلیگران صنعت، سامسونگ قصد دارد حدود ۸.۳ میلیارد دلار برای تولید نمایشگرهای کوانتوم دات اولد سرمایه‌گذاری کند و می‌خواهد از آن برای اولین بار در ساخت یک تلویزیون بالارده و پیشرفته بهره بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH