چند نکته طلایی برای افزایش طول عمر باتری موبایل!

nokia-low-battery

بسیاری از ما، عاشق گوشی یا تبلت هوشمند خود هستیم اما طول عمر باتری پایین آن، باعث می‌شود دیر یا زود گوشی یا تبلت هوشمند خود را ترک کرده و به مدل دیگری علاقه‌مند شویم. اگر شما با گوشی یا تبلت خود زیاد سر و کار دارید، احتمالا به‌دنبال راهی هستید تا بتوانید ماندگاری عمر باتری آن را افزایش دهید. در این مقاله، چند نکته‌ی بسیار ساده را برای کاربران سیستم عامل ویندوز فون 8 بازگو خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها، عمر دیوایس شما به چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید!

قابلیت battery saver را فعال کنید.

battery_saver

در سیستم عامل ویندوز فون 8 این امکان فراهم شده تا زمانی که میزان باتری در سطح پایینی قرار می‌گیرد، به‌طور خودکار قابلیت automatically save power فعال شود. برای این منظور، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و سپس عبارت  battery saver را لمس کنید. حالا، باید این قابلیت را فعال نمایید. با فعال کردن ویژگی  battery saver، برخی از خدماتی که پیشتر در حالت استندبای یا آماده به‌کار قرار داشته‌اند، غیرفعال می‌شوند. با این‌حال، شما هنوز هم می‌توانید زنگ بزنید و یا از دوستان‌تان، پیامک دریافت کنید. البته باید ایمیل خود را به‌صورت دستی با فعال کردن این قابلیت، رفرش نمایید.

حتی اگر میزان شارژ باتری اسمارت فون یا تبلت شما در سطح پایینی قرار ندارد، بازهم خواهید توانست تا از قابلیت battery saver استفاده کنید. شما می‌توانید در این‌حال، قابلیت ذخیره باتری را به‌صورت دستی و با لمس عبارت advanced فعال نمایید. هنگامی که به این بخش وارد می‌شوید، با سه گزینه رو به رو خواهید شد. به‌یاد داشته باشید که با فعال کردن این ویژگی، برروی نوار status bar شکلک “قلب” ظاهر می‌شود.

صداهای غیرضروری را خاموش نمایید.

هنگامی که می‌خواهید میزان ماندگاری شارژ باتری خود را افزایش دهید، صداهایی را فقط انتخاب کنید که به آن‌ها نیاز دارید. برای این‌ کار، شما می‌توانید به تنظیمات مراجعه کرده و سپس به بخش ringtones + sounds وارد شوید. در این بخش، می‌توانید هر صدایی را که به آن نیازی ندارید، غیر فعال نمایید. مثلا می‌توانید صدای فشار کلید‌ها را خاموش کرده و یا صدای اطلاع رسانی‌ها را روشن باقی بگذارید.

ویژگی “double tap” را برای روشن کردن دیوایس خود، غیرفعال کنید.

ویژگی “double tap” یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیزی است که برای روشن کردن تلفن همراه در سری لومیای نوکیا، به‌کار می‌رود. البته این ویژگی برخلاف جذابیت بسیاری که دارد، باعث می‌شود تا عمر شارژ باتری دیوایس شما تحلیل برود. برای صرفه جویی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که این قابلیت را غیر فعال نمایید.

میزان نور صفحه نمایش را کاهش دهید. 

به‌طور پیش‌فرض، روشنایی صفحه نمایش تلفن یا تبلت هوشمند شما در سطح متوسطی قرار دارد. اگر به‌ دنبال راه دیگری برای افزایش طول عمر شارژ باتری خود می‌گردید، بهتر است که میزان روشنایی را برروی پایین ترین سطح خود قرار بدهید. برای این‌کار، به تنظیمات رجوع کرده و سپس وارد بخش  brightness شوید. حال، ویژگی روشنایی خودکار را غیرفعال کرده و میزان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید.

از اجرای برخی برنامه‌ها در پس‌زمینه، جلوگیری کنید.

این امکان وجود دارد تا برخی از اپلیکیشن‌ها به‌طور ناخواسته در پس زمینه اجرا شوند. اگر علاقه‌ای به فعالیت آن‌ها ندارید، به بخش تنظیمات رفته و به برنامه‌ها، سوایپ کنید. سپس عبارت background tasks را لمس نمایید. حالا خواهید توانست برنامه‌ی مورد نظر خود را برای اجرا در پس‌زمینه، فعال یا غیرفعال کنید.

 حالت هوایپما ( airplane mode) را روشن نمایید. 

اگر شما با تلفن یا تبلت خود، موسیقی گوش می‌کنید یا کارهایی از این دست را انجام می‌دهید که نیازی به استفاده از سیم‌کارت ندارند، پیشنهاد می‌کنم که حالت هوایپما را فعال کنید. با فعال شدن این قابلیت، امکانات سیم‌کارت شما موقتا از حالت دسترسی خارج شده و فناوری‌هایی نظیر بلوتوث، وای‌فای و NFC غیرفعال می‌شوند. البته این کار، تاثیر به‌سزایی در حفظ شارژ باتری موبایل یا تبلت شما دارد.

مدت زمان‌ بررسی برای ایمیل‌های جدید را افزایش دهید.

اگر دارای چند اکانت ایمیل هستید، احتمالا نیاز دارید تا از آخرین وقایع و پیام‌های دریافتی در آن باخبر باشید. بازهم برای افزایش ماندگاری عمر باتری باید از خود گذشتگی کرده و مدت زمان بررسی برای ایمیل‌های تازه را افزایش دهید. می‌توانید آن را به هر 2 ساعت یک‌بار، تغییر داده یا حتی آن را دستی تنظیم کنید. برای انجام این، به بخش ایمیل در تنظیمات مراجعه کرده و برروی اکانت میل باکس خود ضربه بزنید. سپس  مدت زمان برای دریافت ایمیل‌های تازه را از پایین عبارت “Download new content” افزایش دهید.

زمان خاموش شدن صفحه نمایش را کم کنید.

یکی از قابلیت‌هایی که باعث می‌شود تا ماندگاری شارژ باتری زیاد افزایش داشته باشد، همین ویژگی screen time-out است. پیشنهاد می‌کنیم که میزان آن را برروی 30 ثانیه تنظیم کنید.

از برنامه‌هایی که به‌ آن‌ها نیازی ندارید، خارج شوید. 

اگر استفاده‌ی شما از یک برنامه به پایان رسید، به‌جای خروج با دکمه Windows Phone، بهتر است که از دکمه‌‌ی back کمک بگیرید تا برنامه بسته شود. همچنین در به‌روزرسانی سوم ویندوز فون 8 می‌توانید با فشار دادن ضربدر در سمت راست اپلیکیشن، از آن خارج شوید.

در آخر، از شارژرهای USB قابل حمل یا کیس‌های خیلی خاص استفاده کنید.

Nokia_1020_Camera_Grip_0

یکی دیگر از راه‌ هایی که برای بالا نگه‌داشتن میزان شارژ باتری در ویندوز فون 8 می‌شناسم، استفاده از لوازم جانبی است. برای برخی از مدل‌‌ها، کیس‌های خاصی وجود دارد که در درون آن‌ها از یک باتری استفاده شده است. همچنین استفاده از شارژر USB قابل حمل Nokia DC-18 هم می‌تواند مفید واقع شود.

امیدواریم که راه‌هایی که در بالا بیان کردیم، به شما در افزایش میزان شارژ باتری کمک نماید. همچنین خوش‌حال می‎‌شویم که اگر راه دیگری می‌شناسید، آن را در بخش نظرات بیان کنید.

1 در مورد “چند نکته طلایی برای افزایش طول عمر باتری موبایل!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH