چیپست کایرین ۹۹۰ هواوی در تاریخ 6 سپتامبر معرفی می‌شود

با در پیش بودن رویداد IFA 2019 برلین، هواوی تایید کرد که جدیدترین چیپست ساخت این شرکت یعنی کایرین ۹۹۰ در تاریخ ۶ سپتامبر معرفی خواهد شد. هواوی در همین راستا یک ویدیوی کوتاه منتشر کرده است که نشان می‌دهد تراشه مذکور با قابلیت‌های 5G ارایه خواهد گردید. همانطور که می‌دانید از قبل شایعاتی وجود داشت که چیپست جدید هواوی با یک مودم 5G همراه خواهد شد.

چیپست کایرین ۹۹۰ با فناوری ۷ نانومتری EUV شرکت TSMC ساخته خواهد شد و بر همین اساس حدود ۲۰ درصد دانسیته ترانزیستوری بیشتر و به همان اندازه بهره‌وری انرژی بالاتری خواهد داشت.

چیپست کایرین ۹۹۰

جزییات دیگری که در ویدیو به آن اشاره شده این است که کایرین ۹۹۰ اولین تراشه از سری کایرین خواهد بود که اجازه ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود که شاهد یک پردازنده عصبی (NPU) بهبودیافته بر مبنای معماری داوینچی هواوی و جدیدترین هسته‌های پردازشی (CPU) و گرافیکی (GPU) شرکت ARM نیز بر روی آن باشیم.

از آنجاییکه در چندین سال گذشته گوشی‌های سری میت هواوی همواره با جدیدترین چیپست کایرین ساخت شرکت معرفی شده‌اند، به نظر می‌رسد که اسمارتفون میت ۳۰ نیز با کایرین ۹۹۰ رونمایی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH