تصاویر لو رفته از به‌کارگیری دوربین چهارگانه در اسمارت‌فون هواوی میت 30 پرو حکایت دارند

وب‌سایت Slashleaks یک تصویر تبلیغاتی لو رفته از اسمارت‌فون آینده هواوی میت 30 پرو را منتشر کرد. این تصویر نه‌تنها وجود ماژول دوربین دایروی‌شکل در قسمت پشتی دستگاه را تایید می‌کند؛ بلکه مجموعا 4 دوربین موجود در این ماژول دایروی را نیز نمایش می‌دهد. تصویر کیسی که اوایل ماه جاری منتشر شد؛ ماژول دایروی‌شکل دوربین را به‌درستی نمایش داد؛ اما با اعلام وجود تنها 3 دوربین در بخش پشتی دستگاه دچار اشتباه شد. اسمارت‌فون میت 30 پرو مجهز به 2 دوربین 40 مگاپیکسلی خواهد بود که یکی از آن‌ها برای کاربری اصلی و دیگری جهت ثبت عکس‌های فوق‌عریض (با میدان دید 120 درجه‌ای) مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین انتظار می‌رود که دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی گوشی از زوم اپتیکال 5 برابری و زوم هیبریدی 10 برابری پشتیبانی نماید. حسگر چهارم نیز احتمالا از نوع TOF خواهد بود. این سنسور، پرتوهای مادون‌قرمز را ساطع نموده و مدت زمان لازم برای برخورد پرتو با سوژه و بازگشت آن به گوشی را اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات می‌توانند جهت ایجاد یک نگاشت سه‌بعدی ایمن‌تر برای تشخیص چهره و بهبود حالت بوکه در تصاویر پرتره مورد استفاده قرار گیرند.

توان پردازشی میت 30 پرو از طریق تراشه کایرین 990 تامین خواهد شد. این تراشه توسط واحد های‌سیلیکون هواوی طراحی شده و با استفاده از خطوط تولید شرکت TSMC و بر پایه فرآیند 7 نانومتری ساخته می‌شود. این تراشه جدید در روز 6 سپتامبر و ضمن برگزاری نمایشگاه IFA در شهر برلین معرفی خواهد شد. تیزر ویدیویی کوتاهی که توسط کمپانی منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که تراشه مذکور مجهز به یک مودم 5G یکپارچه خواهد بود. بعلاوه کایرین 990 از بهترین و جدیدترین هسته پردازشی شرکت ARM با نام کورتکس A77 و واحد پردازش عصبی (NPU) برای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. در حال حاضر هواوی قصد دارد تا نسخه مبتنی بر خدمات گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید را به‌صورت پیش‌فرض بر روی هندست جدید خود نصب کند. چنان‌چه این گوشی در روز 6 سپتامبر به‌همراه تراشه کایرین 990 معرفی نشود؛ در این‌صورت با برگزاری رویدادی در روز 19 سپتامبر احتمالا از میت 30 پرو رونمایی خواهد شد.

انرژی موردنیاز هواوی میت 30 پرو احتمالا توسط یک باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود

بر اساس پیش‌بینی‌ها، گوشی پرچم‌دار آینده هواوی با یک نمایشگر آبشاری 6.7 اینچی آمولد به‌همراه یک ناچ عریض در قسمت فوقانی صفحه‌نمایش و 2 لبه خمیده که با زاویه 88 درجه‌ای به سمت پایین خم می‌شوند؛ عرضه خواهد شد. با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها، هواوی در اسمارت‌فون میت 30 پرو از نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. این نمایشگر در مقایسه با نمونه 60 هرتزی معمول که در اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته می‌شود؛ 50 درصد سریع‌تر است. نرخ نوسازی بالاتر به نمایش روان‌تر انیمیشن‌ها در بازی‌های ویدیویی کمک کرده و تجربه پیمایشی فوق‌العاده روانی را برای کاربران رقم خواهد زد. اطلاعات لو رفته پیشین نشان می‌دهند که میت 30 پرو مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و این باتری از شارژ سیمی 55 واتی و شارژ بی‌سیم 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد. چنان‌چه خبر پشتیبانی گوشی از شارژ بی‌سیم 25 واتی صحیح باشد؛ در این‌صورت رقم مذکور بیانگر بالاترین سرعت شارژ بی‌سیم مورد پشتیبانی توسط یک اسمارت‌فون خواهد بود. میت 30 پرو نیازمند چنین باتری غول‌پیکری است؛ چرا که این هندست نه‌تنها از نمایشگری با نرخ نوسازی سریع‌تر بهره می‌گیرد؛ بلکه از مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. این مشخصه به کاربران امکان خواهد داد تا گوشی خود را به‌صورت وارونه قرار داده و از پنل پشتی دستگاه به‌عنوان یک پد شارژ بی‌سیم استفاده کنند. شارژ معکوس بی‌سیم طی سال گذشته و همراه با اسمارت‌فون میت 20 پرو معرفی شد. در ادامه، سامسونگ برای مدل‌های پیشرفته سال 2019 خود از این مشخصه تحت‌عنوان Wireless PowerShare کپی‌برداری کرد. بر اساس گزارشات، اپل نیز در آی‌فون‌های سال 2019 خود از این مشخصه بهره‌برداری می‌کند.

تصویر لو رفته هواوی میت 30 پرو از وجود پیکره‌بندی دوربین چهارگانه در پشت دستگاه حکایت دارد

البته میت 30 پرو با بسیاری از امکانات موجود در پرچم‌داران معمول سال 2019 شامل اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، رم و حافظه‌داخلی با ظرفیت بالا (8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی برای مدل پایه) و تاییدیه حفاظتی IP68 عرضه خواهد شد. دریافت این تاییدیه بدان معناست که هندست مذکور در مقابل گردوغبار مقاوم بوده و می‌تواند برای مدت 30 دقیقه در عمق حدودا 5 فوتی (1.5 متری) آب غوطه‌ور شود.

عرضه پرچم‌دار میت 20 پرو طی سال گذشته، موفقیتی حیاتی و یک پیروزی اقتصادی بزرگ را برای هواوی به ارمغان آورد (این هندست در بررسی‌های وب‌سایت Phonearena موفق به کسب نمره 8.9 از 10 شد)؛ اگرچه این هندست رسما در ایالات‌متحده عرضه نشد. مدل امسال نیز در بازارهای ایالات‌متحده قابل دسترس نخواهد بود؛ اما کماکان انتظار می‌رود که این هندست در پیشی گرفتن هواوی از سامسونگ و تبدیل شدن این برند چینی به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تا پایان سال 2019 تاثیرگذار باشد. کمپانی هواوی طی 6 ماهه نخست سال جاری موفق به فروش 118 میلیون دستگاه هندست شد؛ با این‌حال ابهامات موجود حول ممنوعیت‌های زنجیره تامین ایالات‌متحده بدان معناست که هواوی احتمالا امسال نیز بایستی به جایگاه دوم اکتفا نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH