لنوو موتورولا را خرید اما گوگل همچنان امتیازش را حفظ می‌کند.

3

گوگل موتورولا را 2.9 میلیارد دلار به لنوو فروخت که این مقدار کم تر از 12.5 میلیارد دلاری است که گوگل سال 2012 پرداخت. در نگاه اول این معامله وحشتناک به نظر می‌اید اما با نگاهی عمیق تر متوجه می‌شویم که به نظر زیاد بد نمی‌رسد زیرا لنوو موتورولا را خرید اما گوگل همچنان امتیازش را حفظ می‌کند.

بنا بر چیزی که بر حسب این معامله اتفاق می‌افتد گوگل امتیاز اختراعاتش را حفظ می‌کند. این شرکت می‌گوید که نیاز دارد که از اکوسیستم اندروید حفاظت کند و به همین دلیل به اختراعتش نیاز خواهد داشت. پیش از این لنوو ناامیدانه بازار تلفن‌های هوشمند امریکای شمالی را هدف گرفته بود (این شرکت سعی کرد که بلک بری را بخرد اما اقدام آن‌ها توسط دولت کانادا سرکوب شد) و سرانجام در این معامله خوشبختانه موتورولا والدین دلسوزی به دست آورد که منابع لازم برای موفقیتش را فراهم می‌کند.

در این میان سؤال دیگر اینجاست که  آیا این شرکت تولیدات و کارمندان آمریکایی خود را حفظ خواهد کرد؟. گذشته از این‌ها، لنوو هم اکنون در امریکا جایگاه بزرگی دارد. اما در مجموع می‌توان این معامله را دو سر سود دانست به طوری که هر سه پایه این معامله یعنی لنوو، موتورولا و گوگل در این توافق سود برده‌اند. گوگل با حفظ حق اختراعات خود در این معامله بهره بلندمدت خواهد برد و همچنین لنوو با خریدن موتورولا قدرت خود در بخش موبایل را بالا برده است، همچنین نیاز این شرکت در بازار محصولات موبایل موجب خواهد شد تا شرکت موتورولا از توجه بیشتری بهره ببرد و بودجه و انرژی بیشتری به این شرکت اختصاص داده شود.

4 در مورد “لنوو موتورولا را خرید اما گوگل همچنان امتیازش را حفظ می‌کند.”

  1. میدونید چی هست .

    ابتدا گوگل موتورولا رو خرید .

    سپس موتورولا رو به لنوو فروخت اما پتن ها و اختراعات موتورولا به طور مشترک توسط گوگل و لنوو استفاده میشوند .

    اینم زیر دیبلم :دی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH