ریزموج‌ها

ارتش آمریکا به دنبال تولید سلاحی از ریزموج‌ها برای نابودی ارتش پهپادها!

ارتش آمریکا با همکاری نیروی هوایی این کشور به دنبال تولید سلاحی قدرتمند با استفاده از ریزموج‌ها است. این ریزموج‌ها با ایجاد اختلال در سیستم الکترونیکی پهپادها، موجب سقوط آنها می‌شوند. در واقع آتش گسترده این ریزموج‌ها اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن تعداد فراوانی از پهپادها نابود شوند.

بر اساس گزارش Defense News، این پروژه بخشی از سرویس قابلیت محافظت با استفاده از آتش غیر مستقیم یا به اختصار IFPC خواهد بود. این سرویس با هدف از بین بردن آتش دشمن از قبیل راکت‌ها، موشک‌های کروز و پهپادها شکل گرفته است و شامل اسلحه لیزری 150 کیلوواتی می‌شود. ریزموج‌ها شکل نامرئی تشعشعات الکترومغناطیسی هستند که توسط انسان‌ها برای تولید برخی از خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ریزموج‌ها می‌توانند تجهیزات الکترونیکی بدون حفاظ در معرض خود را مختل یا به کلی از بین ببرند.

ریزموج‌ها

پنتاگون سال‌هاست که به دنبال تولید یک اسلحه قدرتمند با استفاده از ریزموج‌ها است و حالا با مطرح شدن تشکیل ارتش پهپادها، این موضوع به صورت جدی‌تری دنبال می‌شود. ارتش باید خود را برای مقابله با حمله دسته‌جمعی پهپادهایی که برای عملیات‌های انتخاری طراحی و تولید شده‌اند و یا مجهز به مود انفجاری هستند، آماده کند. سلاح‌های ضد پهپاد موجود شامل جمرها، شاتگان‌ها و حتی پرندگان می‌شود که در بهترین حالت تعداد کمی از پهپادها را سرنگون می‌کنند.

با تولید یک سلاح قدرتمند از ریزموج‌ها، ارتش آمریکا قادر خواهد بود تا با به وجود آوردن میدان دیدی گسترده از تمام جهات، آسمان را از وجود پهپاد خالی کند. این شیوه به مراتب موثرتر از روش‌های حال حاضر مقابله با پهپادها خواهد بود. این روش مزایای دیگر نیز دارد؛ تشعشعات ریزموج‌ها به شرایط آب و هوایی وابسته نیستند و نیازی به مهمات برای شلیک ندارند. به عبارت دیگر، تا زمانی که ژنراتور برق انرژی مورد نیاز یک سلاح ساخته شده با استفاده از ریزموج‌ها را تامین کند، این اسلحه می‌تواند به شلیک ادامه دهد.

اگر هنگام آتش پهپاد خودی در معرض خطر قرار گرفت، به سادگی می‌توان میدان دید ریزموج‌ها را تغییر داد. اما شاید بهترین مزیت آن را باید در این نکته دانست که ریزموج‌ها برخلاف جمرها نیازی به دانستن فرکانس دقیق سیستم کنترل پهپاد برای سرنگون کردن آن ندارند و می‌توانند هر جسم پروازی را از کار بیندازند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نمونه اولیه از این سلاح تا سال 2020 آماده خواهد شد.

9 در مورد “ارتش آمریکا به دنبال تولید سلاحی از ریزموج‌ها برای نابودی ارتش پهپادها!”

  1. مطمئنا” با توکل به خداوند متعال و تلاش جوانان ایرانی به سلاح ریزموج زودتر از آمریکای غاصب دست پیدا می کنیم. وقتی ما می توانیم با کمترین امکانات پهباد فوق پیشرفته آمریما را ساقط کنیم پس دست یافتن به سلاح ریزموج برای مان کاری ندارد .

  2. بودجه کشورها عمدتا درجهت تولید سلاح و جنگهای بیهوده و قتل و خونریزی هزینه میشود و اینده تاریک در انتظار جهان است.

    1
    6
  3. این جنایتکار اعظم اول اجازه میدهد که بعضی ها پهپاد هایشان را مجبور به نشستن کنند و با مهندسی معکوس آنها را باز سازی و به تولید انبوه برسانند . خوب انبوه سازی آنها احتیاج به لوازمی دارد که فقط در اختیار اون جنایتکار است و این بعضی ها به طریقی لوازم آنهارا تهیه میکنند .وقتی به اندازه کافی لوازم در انبار مانده شان خریداری شد و انبارهایشان خالی . اسلحه نابود کردن آنها را رو میکنند. و عملا میفهانند که پهپاد های تولید شده یعنی کشک. جالب نیست تا حالا فکر میکردیم که چقدر پیشرفت کرده ایم

    13
    9
    1. دیدگاه غلطه. چون دامنه کاربرد پهباد زیاد است،فقط نظامی نیست. دوما هنوز آمریکا این سامانه رو نساخته و باید ساخته بشه در عمل ببینیم چقدر موفقه، سپر دفاعی امریکاخیلی از مواقع درست عمل نکرده، سوما خیلی از قطعات ساخت پهباد شرکت‌هایی غیر آمریکاییه، و فکر کنم در این زمینه چین بسیار قویه. چهارما، هر وسیله جنگی بعد از مدتی وسیله دفاع کردن از اونو میسازن پس طبق تفکر شما هیچی نباید ساخته بشه.
      آدم باید از موفقیت و رشد کشورمان در بعضی از صنایع خوشحال بشه.

      1. علیرضا سرخیل

        ممنون از شما دوست عزیز. به نکته های بسیار خوبی اشاره کردید
        به واقع پهپادها تو دنیای امروز استفاده های غیر نظامی فراوانی هم دارند

        1
        6
  4. سید محمد میرکمالی

    هر ایده ای در نهایت به نتیجه می رسد .متولیان امر برای تقویت توان دفاعی کشور باید تولید ریز موج ها را در دستور کار خود قرار دهند ما می توانیم باید با توکل به خدا و امید واری و با بکار گرفتن تخصص ها و امکانات موجود داخلی به تکنو لوژ ی تولید ریز موج قبل از آمریکا دست یابیم انشاا…

    9
    24

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH