رسمی: انواع مختلف پیکره‌بندی حافظه‌داخلی برای اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S11 اعلام شد

هنوز برای هرگونه اظهارنظر پیرامون پرچم‌داران سری گلکسی S11 احتمالا خیلی زود است؛ اما اکنون اطلاعات جالبی در خصوص این هندست منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری جهت انتخاب ظرفیت حافظه‌داخلی موردنیاز گوشی گلکسی S11 خود با گزینه‌های فراوانی سروکار خواهند داشت.

سامسونگ قصد دارد هندست‌های سری گلکسی S11 خود را با 4 ظرفیت مختلف برای حافظه‌داخلی روانه بازار نماید. لذا بی‌تردید شاهد عرضه چندین مدل مختلف با حافظه‌های داخلی متفاوت خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها، ظرفیت حافظه مدل‌های مذکور در محدوده 128 گیگابایت تا حداکثر 1 ترابایت متغیر خواهد بود.

ظرفیت‌های حافظه در سری گلکسی S11

اکنون سال‌هاست که بهره‌مندی از حافظه‌داخلی 1 ترابایتی در اسمارت‌فون‌های سامسونگ به لحاظ فنی امکان‌پذیر شده است. نسخه 512 گیگابایتی گلکسی نوت 9 در کنار یک کارت حافظه میکرو اس‌دی 512 گیگابایتی، چنین ظرفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با این‌حال به‌کارگیری حافظه‌داخلی 1 ترابایتی موضوعی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد.

این حافظه احتمالا از نوع UFS 3.0 فوق سریع خواهد بود. سامسونگ برای حافظه‌داخلی پرچم‌دار گلکسی نوت 10 خود از این استاندارد بهره گرفته است. به احتمال فراوان، سامسونگ در سری گلکسی S11 نیز از حافظه UFS 3.0 استفاده خواهد کرد؛ اما جهت تائید یا رد این گمانه‌زنی کماکان بایستی منتظر بمانیم.

نسخه‌ای از گلکسی S11 با شماره مدل SM-G981 در 2 ورژن با 128 و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. مدل SM-G986 از 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره خواهد برد؛ در حالی‌که مدل SM-G988 ضمن بهره‌مندی از 3 ظرفیت مذکور با حافظه‌داخلی 1 ترابایتی نیز تولید می‌شود. دسترسی مشتریان به گزینه‌های انتخابی متعدد امری مطلوب به‌شمار می‌رود.

البته بایستی خاطرنشان کرد که طی ماه‌های آینده و با نهایی شدن تصمیمات سامسونگ در خصوص پرچم‌دار گلکسی S11، ظرفیت‌های ذکر شده برای حافظه‌داخلی می‌توانند دستخوش تغییر شوند. در ابتدای امر زمزمه‌هایی پیرامون عرضه مدل‌های 128 گیگابایتی و 1 ترابایتی (برای نسخه 5G) گلکسی نوت 10 مطرح شد؛ اما نهایتا سامسونگ تصمیم گرفت تا برای دستگاه جدید خود از این گزینه‌ها استفاده نکند.

هنوز روشن نیست که آیا گلکسی S11 مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود یا خیر. سامسونگ از به‌کارگیری این درگاه در گوشی گلکسی نوت 10 صرف‌نظر کرد؛ لذا اعمال رویکردی مشابه برای حداقل یکی از مدل‌های گلکسی S11 امری محتمل خواهد بود. چنان‌چه انجام چنین اقدامی اجتناب‌ناپذیر باشد؛ در این‌صورت گزینه‌های اضافه شده یقینا نیازمندی‌های اساسی مشتریان را پوشش خواهند داد.

انتظار می‌رود که طی روزهای آینده پیرامون سری گلکسی S11 و پرچم‌داران سال 2020 سامسونگ جزئیات بیش‌تری منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH