چهار گوشی شیائومی مجهز به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل Bright HMX سامسونگ خواهند بود!

سامسونگ ماه گذشته سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل Bright HMX را که بالاترین رزولوشن را در بین سنسورهای دوربین اسمارتفون دارد، معرفی کرد. شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از این حسگر بر روی یکی از هندست‌های خود استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که دستگاه مذبور احتمالا می میکس ۴ خواهد بود. این هندست قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود.

با این‌حال بررسی جدیدی که در فروم توسعه‌دهندگان XDA انجام شده نشان می‌دهد که شیائومی در حقیقت بر روی چهار اسمارتفون مختلف کار می‌کند که همگی مجهز به دوربین پشتی ۱۰۸ مگاپیکسل خواهند بود. شماره کدهای این دستگاه‌ها که از طریق کد گالری اپ رابط کاربری MIUI لو رفته‌اند، به صورت “tucana” ،”draco” ،”umi” و “cmi’ است.

سنسور ایزوسل Bright HMX

درست است که گالری اپ، پشتیبانی از دیدن عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل با رزولوشن بالا را به خود اضافه کرده، اما این موضوع دلیل قانع کننده‌ای در تایید استفاده از سنسور ایزوسل Bright HMX در چهار هندست فوق‌الذکر شیائومی نیست. با این‌حال منطق حکم می‌کند که احتمال آن در نظر گرفته شود. اما گزینه دیگر این است که تنها یکی از آن چهار گوشی‌، مجهز به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل باشد و شیائومی برای اینکه اطمینان حاصل کند دوستان شما قادر به دیدن عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی گرفته شده توسط شما، بر روی دستگاه‌هایشان هستند، ویژگی فوق را در گالری اپ گوشی‌ها اضافه کرده باشد. در این صورت آن قابلیت محدود به چهار هندست گفته شده نخواهد بود.

سنسور ایزوسل Bright HMX

البته در مورد صحت گفته‌های فروم توسعه‌دهندگان XDA برای مثال می‌توان به یکی از پیش‌بینی‌های آن در گذشته اشاره کرد که گفته بود دو تا از گوشی‌های شیائومی مجهز به دوربین سلفی کشویی خواهند شد و بعدا مشخص شد این هندست‌ها، ردمی K20/Mi 9T و ردمی K20 Pro/Mi 9T Pro هستند.

اما موضوع عجیب این است که در گزارش توسعه‌دهندگان XDA آمده است که هیچکدام از این چهار هندست گفته شده قرار نیست می میکس ۴ باشد. بنابراین یا شایعات مربوط به مجهز بودن می میکس ۴ به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی درست نبوده‌اند و یا اینکه قابلیت دیدن تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی هنوز به گالری اپ آن اضافه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH