قدیمی‌ترین وب‌کم روشن دنیا خاموش می‌شود!

FogCam قدیمی‌ترین وب‌کم روشن دنیا به‌زودی خاموش می‌شود. این خبر را Jeff Schwartz و Dan Wong سازندگان این وب‌کم قدیمی در حساب توییتر خود اعلان کردند.

FogCam به مدت ۲۵ سال روشن بوده است و فقط در هنگام جابه‌جایی‌اش به دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو خاموش شده بود.

Schwartz به وب‌سایت SFGate گفته است که دلیل خاموش کردن همیشگی وب‌کم این است که ما دیگر منظره واقعا جالب و خوبی برای قرار دادن مقابل دوربین نداریم. او گفته که درست است که دانشگاه سان فرانسیسکو  تاحدودی ما را تحمل کرده است، اما آنها به‌طور جدی از ما حمایت نمی‌کنند.

شروع داستان وب‌کم FogCam به زمانی بر می‌گردد که این دو نفر تصمیم می‌گیرند برای یادگیری برنامه‌نویسی به چند کلاس‌ کامپیوتر بروند و  Schwartz برای اینکه بتواند از داخل کلاس، گربه‌ها و گلدان‌هایش را در آپارتمان‌ زیر نظر داشته باشد وب‌کمی را در داخل خانه نصب می‌کند.

Schwartz همچنین یکی از علاقمندان اولین وب‌کم پخش زنده دنیا یعنی Trojan Room Coffee Cam بود. این وب‌کم برای مشاهده یک کتری قهوه در یکی از آزمایشگاه‌های کامپیوتر دانشگاه کمبریج  نصب شده بود. ماجرا از این قرار بود که افرادی که در آنجا کار می‌کردند در طول روز در طبقات مختلف ساختمان پخش می‌شدند و هر بار که برای خوردن قهوه به آزمایشگاه مراجعه می‌کردند با کتری خالی مواجه می‌شدند. به همین‌خاطر برای اینکه در هر لحظه از وضعیت پر و خالی بودن کتری مطلع باشند وب‌کمی را در محل تعبیه می‌کنند.

Coffee Cam

Coffee Cam در نوامبر سال ۱۹۹۳ روشن شد، تا اینکه یک دهه بعد از آن در eBay به قیمت ۴۰۰۰ دلار به فروش رفت. پروژه کوچک Schwartz و Wong بعد از شروع، سریع رشد کرد و مورد توجه همگان قرار گرفت. حالا خیلی از طرفداران FogCam از بابت خاموشی آن اظهار تاسف کرده‌اند. حتی بعضی از آنها برای کمک به روش نگه داشته شدن دوربین پیشنهاد کمک مالی کرده‌اند. به نظر می‌رسد که Schwartz و Wong در تصمیم خود برای خاموش کردن وب‌کم FogCam مصمم هستند، اما گفته‌اند که وب‌سایت میزبان دوربین را برای بازدید آیندگان نخواهند بست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH