ال‌جی G8X ThinQ با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و نمایشگر دوگانه ارتقایافته معرفی شد

کمپانی ال‌جی از اسمارت‌فون G8X ThinQ به‌عنوان مدل جانشین یا نسخه به‌روز شده گوشی G8 رونمایی کرد. با بررسی این هندست متوجه خواهیم شد که کیس جدید نمایشگر دوگانه به‌عنوان یک نمایشگر اضافی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو عمل نموده و کاربران در صورت صلاح‌دید می‌توانند آن‌ را از هندست خود جدا کنند.

نمایشگر اسمارت‌فون G8X از اندازه بزرگ‌تری نسبت به مدل G8 برخوردار است و طول قطر 6.4 اینچی آن با نمایشگر گوشی V50 مطابقت دارد. با این‌حال رزولوشن نمایشگر این هندست در مقایسه با مدل‌های فعلی پایین‌تر خواهد بود. نمایشگر G8X دارای رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی است؛ در حالی‌که نمایشگر 2 مدل دیگر از رزولوشن 3040 در 1040 پیکسلی بهره می‌گیرند. ال‌جی احتمالا با هدف تقسیم‌بندی بازار در کشور زادگاه خود، اقداماتی را اجرایی نموده است و در کره‌جنوبی، اسمارت‌فون G8X تحت‌عنوان V50S شناخته خواهد شد.

G8X کماکان از یک پنل اولد استفاده می‌کند و این‌بار ال‌جی احتمالا از یک حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر نیز بهره گرفته است. دوربین‌های سلفی نیز دستخوش تغییر شده و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ال‌جی G8 با یک نمونه 32 مگاپیکسلی مجهز به فیلتر Bayer چهارگانه جایگزین شده است. بعلاوه حذف دوربین TOF امکان به‌کارگیری ناچ کوچک‌تر در بخش فوقانی نمایشگر را فراهم نموده است (اگرچه مشخصه Hand ID ارایه شده در ال‌جی G8 نیز چندان کاربردی نبود).

در قسمت پشتی گوشی نیز رویکرد مینیمالیستی G8X ادامه یافته است. این گوشی مجهز به 2 دوربین است که به پنل شیشه‌ای پشتی دستگاه، جلوه‌ای زیبا می‌بخشند. این ماژول احتمالا از یک حسگر معمولی 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچ، پیکسل‌های 1.4 میکرونی، گشودگی دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار 2 پیکسلی با قابلیت تشخیص فاز و مشخصه OIS به‌عنوان دوربین اصلی و یک حسگر فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.8 اینچ، پیکسل‌های 1 میکرونی، گشودگی دیافراگم f/2.4، فوکوس ثابت و قابلیت پوشش‌دهی میدان دید فوق‌العاده 136 درجه‌ای تشکیل می‌شود. در گذشته، دوربین اسمارت‌فون ال‌جی G5 نیز از میدان دید مشابهی برخوردار بود. در حال حاضر اکثر گوشی‌های پیشرفته دارای یکی از اشکال دوربین تله‌فوتو یا سایر لنزها هستند؛ اما این پدیده در خصوص هندست جدید ال‌جی صادق نیست.

سایر اطلاعات مندرج در فهرست مشخصات ال‌جی G8X ابدا شگفت‌آور نیستند. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 855 (و نه مدل جدیدتر اسنپ‌دراگون 855 پلاس) تامین می‌شود. بعلاوه این هندست تنها با یک پیکره‌بندی شامل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. ال‌جی بر ادامه استفاده از جک صوتی هدفون (و تراشه QuadDAC) پافشاری نموده و برای تامین انرژی موردنیاز گوشی از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

ال‌جی G8X ThinQ

G8X هندستی بادوام به‌شمار می‌رود. بر اساس اطلاعات فهرست، این گوشی دارای روکش حفاظتی گوریلا گلس 6 در بخش‌های جلویی و پشتی و گواهی IP68 است. اما همه چیز به این‌جا ختم نمی‌شود؛ چرا که استقامت G8X در 14 شاخه مختلف با استاندارد نظامی MIL-STD 810G مطابقت داشته است.

ال‌جی با معرفی اسمارت‌فون G8X از ورژن جدید رابط کاربری بومی خود برای سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرد. ال‌جی UX 9.0 دارای اشکالی بسیار واضح‌تر و ساده‌تر، آیکون‌های برجسته‌تر و حالت تیره (Dark Mode) داخلی است. اسمارت‌فون G8X با سیستم‌عامل اندروید 9 پای عرضه خواهد شد.

نمایشگر دوگانه

ال‌جی در کنار اسمارت‌فون G8X از یک ابزارجانبی موسوم به نمایشگر دوگانه رونمایی کرد. این نمایشگر 2 تکه به‌عنوان ورژن ارتقایافته نمونه معرفی شده به‌همراه گوشی V50 عرضه می‌شود. این ابزارجانبی اساسا یک کیس تاشونده با پوششی جهت میزبانی از یک نمایشگر 6.4 اینچی دیگر است. این نمایشگر کاملا مشابه نمونه اصلی G8X بوده و از ناچ و کلیه قابلیت‌های آن برخوردار است. نمایشگر سوم اولد مونوکروم با اندازه 2.1 اینچی نیز در سمت دیگر کیس قرار دارد.

نمایشگر دوگانه می‌تواند به‌عنوان ابزاری جهت نمایش 2 اپلیکیشن در کنار یکدیگر به‌کار گرفته شود. بدین‌ترتیب کاربران به یک صفحه‌کلید بزرگ با کاربری آسان دسترسی خواهند داشت. همچنین استفاده از نمایشگر دوم به‌عنوان ترک‌پد، تجربه گیم‌پلی بی‌نظیری را رقم خواهد زد. بهترین مشخصه ابزارجانبی مذکور این است که هنگام عدم نیاز و در صورت صلاح‌دید می‌توان آن‌ را از گوشی جدا کرد.

این ابزارجانبی به‌نوبه‌خود فاقد باتری است و انرژی موردنیاز آن از طریق گوشی و اتصال به درگاه USB-C آن تامین می‌شود. این موضوع، کاربران را از حمل اتصال‌های پین‌دارهمراه با آداپتور جهت شارژ دستگاه یا استفاده از شارژر بی‌سیم بی‌نیاز خواهد کرد. استفاده از نمایشگر دوگانه، وزن 192 گرمی G8X را حدودا 134 گرم دیگر سنگین‌تر خواهد کرد؛ لذا پیش از به‌کارگیری این ابزارجانبی بهتر است اولویت‌های خود را مشخص نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH